شنبه 30 دی 1391 | 09:46
نسل جدید "خودروی تاکتیکی نینوا" را بهتر بشناسید
نسل جدید "خودروی تاکتیکی نینوا" را بهتر بشناسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "امیر سرتيپ "احمدرضا پوردستان" "فرمانده نیروی زمینی ارتش" در حاشیه نخستین "یادواره شهدای مخابرات و جنگال ارتش" از رونمایی نسل جدیدی از "خودروهای تاکتیکی نینوا" در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

در این‌جا بر آن شدیم تا برای شناخت بیشتر این دستاورد بومي، اطلاعاتی از این خودروی تاکتیکی که ساخت آن از افتخارات نیروی زمینی ارتش است را در اختیار مخاطبین قرار دهیم.

خودروی نینوا به صورت کاملا بومی بر اساس نیازهای تاکتیکی نزاجا(نيروي زميني ارتش) و شرایط اقلیمی کشور طراحی و ساخته و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری صنعتی تولید شده است.

خودرو تاکتیکی 2.5 تنی 4 در 4 "نینوا"  ماشینی نظامی است که بر اساس نیاز نیروهای مسلح، توسط متخصصان متعهد کشورمان در معاونت جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی شد.

این خودروی تاکتیکی با طول 7 متر، عرض 2.5 متر و ارتفاع 2.8 متر و با قدرت موتور 240 اسب بخار، داراي قابليت‌هايی چون تحمل ظرفیت حمل 5 تن بار در جاده و 2.5 تن بار در 2.5 تن در کلیه شرایط تاکتیکی در زمین‌های ذوعارضه، عبور شیب ارضی 30 درصد و عبور شیب طولی 60 درصد است.

وظیفه اصلی این خودرو گشت‌زنی و شناسایی است ولی می‌توان با نصب تسلیحات از آن به عنوان یک خودروی پشتیبانی نیز استفاده کرد.

این خودرو قادر است تا در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی، ناهموار، دشت، بیابان، کویر و رودخانه‌های کم عمق با سهولت حرکت کند.

خودروی نینوا به گونه‌ای طراحی شده که بتواند، حتی با وجود آسیب‌های فراوان، سرنشینان خود را سالم از منطقه دور کرده و به حرکت خود ادامه دهد.

این خودوري تاكتيكي در حمل مهمات، نفرات و توپ‌هاي پدافندي در زمين‌هاي ناهموار نیز قابليت‌هاي بالايي دارد.

با توجه به این‌که كارشناسان، فضاي جديد تهديدات را "تهديدات ناهمطراز" عنوان مي‌كنند، ضروري است كه نیروهای مسلح توانايي‌هاي خود را متناسب با اين سطح از تهديدات افزايش دهند.

این دستاورد قابليت‌هاي نيروی زمینی ارتش را براي ورود به عرصه ناهمطراز در دفاع زميني به مراتب بيشتر از گذشته بالا مي‌برد.

جهاد خودكفايي نیروی زمینی ارتش در عرصه ساخت خودروهاي سبك و سلاح‌هاي كامپوزيتي و نيز در جنگ الكترونيك، گام‌هاي بزرگي برداشته و متناسب با نيازهاي نبرد زميني در يك جنگ ناهمطراز پيش رفته است.

کارشناسان نظامی جهان اذعان دارند، ایران با دستیابی به تکنولوژی ساخت و تولید خودروهای پیشرفته و تاکتیکی، نخستین گام‌ها را در ساخت و تولید خودروهای فوق مدرنی که تکنولوژی ساخت آنها را تنها چند کشور معدود در اختیار دارند، برداشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.