دوشنبه 28 اسفند 1391 | 08:19
نفربر ایرانی "براق"
نفربر ایرانی "براق"

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"براق یک نفربر ساخت ایران، زرهی خاکی و آبی با حفاظ زرهى مناسب و تحرک بسیار بالا است.

به‌نظر مي‌رسد نفربر براق مدل ارتقا داده شده نفربر چینی WZ-۵۰۱/۵۰۳ یا همان تیپ ۸۶ است که خود از نفربر BMP-۱ شوروی سابق مشتق شده است.

البته لازم به ذکر است که  براق در قسمت‌های زیادی بهینه‌سازی و ارتقا يافته که این نفربر را به کلی از مدل ياد شده متمایز می‌کند.

در حقيقت این نفربر با کاهش وزن، افزایش سرعت در جاده، زره قوی‌تر، سیستم حفاظت NBC   و نصب دوربین دید در شب در رده نفربرهاي روز دنيا به‌شمار مي‌رود.

تا سال ۲۰۱۰ هفت گونه متفاوت این نفربر برای انجام عملیات آبي خاکی طراحی شده است؛ آمبولانس، خودرو پشتیبانی و مهندسی،حمل مهمات، خمپاره‌انداز، مجهز به ضدهوایی و مجهز به موشک ضدتانک و خودرو فرماندهی و حمل نفر از انواع به‌کارگيري شده اين نفربر است.

نفربر براق متناسب با تهدیدات و شرایط عملیاتی امروزه مدرنیزه شده و قادر به انجام ماموریت در كلیه شرایط نبرد و تعقیب و مراقبت از نیروهای خود است.

در ایران سالانه چندين دستگاه از اين نفربر توليد مي‌شود که دارای زره پیشرفته و حفاظ ‌‌‌‌NBC(شیمیایی-میکروبی-هسته‌ای) است.

این نفربر قابلیت تجهیز به توپ و تیربار، تانك پل‌گذار و تیربارهایی همچون 12.7mm  را دارد؛ همچنین  با قابلیت پرتاب خمپاره‌های 120 میلیمتری به سیستم ATGM نيز مجهز است.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.