شنبه 5 مرداد 1392 | 08:21
موشک دوش پرتاب میثاق
موشک دوش پرتاب میثاق

پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

دوشپرتاب میثاق ۲ برای اولین بار در رزمایش ضربت ذولفقار مورد آزمایش قرار گرفت و به نیروهای مسلح تحویل داده شد.
این سلاح امروز به تولید انبوه رسیده است . به طوری که ۹۰ درصد لشگرهای ارتش و سپاه مجهز به این دوشپرتاب تمام ایرانی می باشند.

میثاق ۲ تنها در تقابل با بالگرد عمل نمیکند بلکه در درگیری های زرهی نیز کاربرد دارد.
این جنگ افزار اسلحه ای سرنوشت ساز در جنگهای چریکی و نا متقارن محسوب می شود به دلیل اینکه امکان شلیک به انواع تانک و نفربرو ...را می توان در حافظه الکترونیکی آن تعریف کرد. اما تخصص عملکردی این سلاح در شکار بالگردهاست. به طور مثال در جنگ ۳۳ روزه اسراییل - حزب الله تعدادی از هلیکوپترهای آپاچی اسراییلی با دوشپرتابهای رزمندگان حزب الله سرنگون شدند.
همچنین تابه حال کارشناسان مسائل نظامی معمای انهدام پی در پی و مرموز تانکهای پیشرفته مرکاوا را نفهمیده اند . اما شایعه شده است که علت این معما شلیک نوعی موشک دوشپرتاب به طرف زاویه سمت چپ بدنه تانک مرکاوا به صورت نزدیک با فاصله کم بوده است . آنها اذعان کرده اند مهمات به کار رفته در سلاح به کار رفته در هیچ یک از کشور های امریکا ، روسیه و... پیدا نشده است. اما وحشت مقامات اسرائیلی و غرب را بر انگیخته است. وحشت به خاطر اینکه مدت ۳۰ سال بر روی یک تاتک(مرکاوا) کار کردند و آن را قدرتمند ترین و شکست ناپذیرترین تانک جهان معرفی کردند ولی در ۳۳ روز کارخانه ساخت این تانک تخته شد. و ...

 

 

موشک دوشپرتاب میثاق ۲ دارای حدود 1 کیلوگرم سرجنگی و قابلیت‌‌هایی نظیر گردش سریع حتی با زاویه‌ی 60 درجه، عدم تاثیر امواج اخلال‌گر نظیر ECM بر ایجاد خطا در هدف‌گیری و‌ سرعتی حدود 2 ماخ پس از شلیک را داراست. میثاق 2 که قیمت تمام شده‌ی پایینی هم دارد، قابل استفاده در هلیکوپترهای جنگی نظیر کبرا جهت هدف‌گیری جنگنده و هلیکوپترهای نظامی دشمن و . . . است. این موشک قادر به رهگیری و انهدام اهداف هوایی است که با استفاده از نقاط کور راداری در ارتفاع بسیار کم پرواز می‌کنند. موشک میثاق-2 ، نمونه بردبلندتر و بادقت‌تر و سبک‌تر از میثاق-1 است که پیشتر به تولید انبوه رسیده بود.

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.