شنبه 12 تیر 1395 | 16:29
هدف و فلسفه نامگذاری روز قدس
هدف و فلسفه نامگذاری روز قدس

یادداشت : هدف و فلسفه نامگذاری روز قدس

رژیم غاصب اسرائیل 67 سال است که حقوق ملت فلسطین را با اشغال سرزمینشان و آواره نمودن آنها ، تجاوز به مال و جانشان ، قتل کودکان و فرزندانشان پایمال کرده و سرزمین مادریشان را غصب کرده و در مقابل سازمان های بین المللی یا حقوق بشر با فشار استکبار نه تنها در جهت احقاق حقوق حرکتی انجام نداده بلکه در بسیاری از موارد تایید کننده تجاوزات ظالمانه رژیم اشغالگر بوده است.

 کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل معتقد بود سازمان ملل که با هدف حفظ صلح و امنیت جهانی تشکیل شده نه تنها در جلوگیری از تجاوز و درگیری ها نقشی نداشته بلکه به علت وابستگی مالی و حمایتی استکبار به خصوص آمریکای جنایتکار آنها رامورد حمایت و تایید قرارداده است.

 از طرفی استکبار به سرکردگی آمریکا همواره حمایت قاطع از رژیم اشغالگر نموده و یکی از بزرگترین حامیان رژیم کودک کش محسوب می شود. آمریکا اصلی ترین و مشخص ترین حامی بالفعل از همه لحاظ برای رژیم غاصب می باشد.

رژیم صهیونیستی با حمایت کامل آمریکا است که به جنایات هایش می پردازد  و ادامه می دهد، مشاور ملی آمریکا (کاندولیزا رایس) در سخنرانی خود در انجمن جهانی به اصطلاح کمیته یهودیان آمریکایی که همان نشست صهیونیستی است می گوید آمریکا بزرگترین کمک های نظامی خود را به اسراییل می دهد او منافع اسراییل را حتی در شرایط نامناسب آمریکا را در اولویت یک می داند و تاکید می کند همواره از اسراییل حمایت می کنیم او یادآور می شود زمانی که اسراییل در سازمان ملل مورد فشار قرار بگیرد، تنها نیست و آمریکا پشتوانه اوست، این صحبت حمایت و پشتوانه بودن  آمریکا را نه تنها ثابت می کند بلکه تسلط آمریکا بر سازمان ملل را هم ثابت می کند.

با توجه به محورهای یاد شده یعنی کمک آمریکا و استکبار و سازمان های بین المللی به رژیم اشغالگر قدس مردم فلسطین برای احقاق حقوق از دست رفته و پایمال شده خود در مجامع بین المللی همچنان مقاومت می کنند، اما با سلطه استکبار بر سازمان های بین المللی و ارتباطات با رژیم اشغالگر ... و تامین سیاسی و نظامی، تلاشهایشان در سالهای متمادی نه تنها نتیجه نداشت بلکه باعث پیشرفت در اشغال به نسبته گذشته شد.

بنابراین امام راحل و عظیم الشان  با دید الهی و آینده نگری تنها راه مقاومت در مقابل نظام سلطه جهانی و رژیم صهیونیستی، توجه دنیای اسلام به اتحاد مسلمانان و به کارگیری همه ظرفیتهای جهان اسلام دانسته و به همین دلیل  در سال 58 آخرین  جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام فرمودند.

 

 

پیشکسوت بسیجی برادر محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.