چهارشنبه 29 شهریور 1391 | 06:52
عشق مردم به رهبري سبب استحكام پايه هاي نظام

 

بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

حضرت آيت الله نوري همداني حمايت و دفاع مردم از جمهوري اسلامي را سرمايه اصلي نظام دانست و با تحسين وفاداري آنان به ارزش هاي والاي انقلاب گفت: عشق و محبت شديد مردم به رهبرانقلاب اسلامي پايه هاي نظام را مستحكم ساخته است . به نقل از رسا، حضرت آيت الله نوري همداني از مراجع تقليد، در ديدار نخبگان سپاه استان فارس و پرسنل وزارت دفاع، پشتوانه مردمي را از اركان اصلي نظام اسلامي دانست و اظهار داشت: درطول تاريخ اسلام هرگاه مردم پشتيبان امامان بودند، قدرت دست ايشان بود و اسلام رو به پيشرفت بود ولي هرگاه معصوم را تنها گذاشتند منجر به انزوا و خانه نشيني ايشان شد.

وي با تحسين وفاداري مردم به نظام و آرمان هاي والاي آن، گفت: مردم ما تا پاي جان با رهبرشان هستند و اين محبوبيت و عشق شديد به ايشان پايه هاي نظام را مستحكم كرده است.

اين مرجع تقليد با بيان اين كه برگزاري موفقيت آميز اجلاس عدم تعهد نشانه اقتدار كشور است، خاطرنشان كرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در اين اجلاس بسيار پرمغز و محتوا بود، اين اتفاق كار بزرگي بود و يكي از نعمت هاي الهي به شمار مي رود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم در تبيين نامه 53 نهج البلاغه كه خطاب به مالك اشتر است، گفت: از ويژگي هايي كه فرماندهان و مسؤولان نظام را شايسته انتخاب مي كند اين است كه در برابر خدا، پيامبر(ص) و رهبر از همه خيرخواه تر، پاكدل تر و خالص تر باشند.

حضرت آيت الله نوري همداني با تأكيد بر اين كه هيچ نظامي بدون جهادگر برقرار نخواهد بود، ابرازداشت: جهادگران قدم هاي محكم رعيت و زينت مقامات عالي كشور هستند؛ امروز شما همان گونه كه براي جنگ سخت آماده و مهيا هستيد بايد مقدمات جنگ نرم را نيز فراگيريد.

وي كسب بصيرت را از مقدمات مهم جنگ نرم خواند و گفت: امام علي(ع) در جنگ صفين فرمود كسي كه مي خواهد پرچم اسلام را نگه دارد بايد اهل بصيرت و علم باشد؛ بصيرت موجب هوشياري، استقامت و بينايي در برابر فتنه ها مي شود، به همين دليل رهبر معظم انقلاب همگان را به كسب آن توصيه كردند.

استاد برجسته خارج فقه و اصول حوزه علميه قم، ساختن جامعه قدرت مند و مقتدر را يكي از وظايف مسلمانان عنوان كرد و افزود: در رأس اين حكومت ولي فقيه قرار دارد كه يكي از شرايط آن داشتن تقواي كامل است؛ تقواي كامل يك درجه از عصمت پايين تر است و بحمدالله كشور ما رهبري جامع الشرايط دارد.

اين مرجع تقليد آشنايي با روحيه جهادي امام(ره) را ضروري دانست و گفت: ايشان كسي بود كه در مقابل همه مستكبران و قدرتمندان عالم ايستاد، مستضعفان و محرومان با وجود ايشان جرأت و شهامت پيدا كردند؛ امام راحل عارفي حماسه آفرين و قهرمان ميدان علم و عمل بود كه هنوز هم آثار بركات وجودي اش در بيداري ملت هاي دنيا نمايان است.

انتهاي خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.