یکشنبه 23 مهر 1391 | 13:16
نیازمند ساختار دفاعی نهادینه شده با قدرت بازدارندگی در همه حوزه‌ها هستیم
نیازمند ساختار دفاعی نهادینه شده با قدرت بازدارندگی در همه حوزه‌ها هستیم
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت  

به گزارش بسیج پیشکسوتان : رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ما باید نسبت به تهدیدات به روز باشیم و نیازمند ساختار دفاعی نهادینه شده با قدرت بازدارندگی در همه حوزه‌ها هستیم .

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش گرامیداشت هفته این سازمان که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با تقدیر از فعالین عرصه پدافند غیر عامل در استان‌های مختلف گفت: ما خودمان را در پدافند غیر عامل در مقابل تهدید هوشمند دشمن می‌دانیم و به دنبال کنترل و کاهش تهدیدات هستیم و به همین منظور تهدید محور حرکت می‌کنیم.
وی افزود: بسیاری معتقدند دوره تهدید نظامی و سنتی گذشته و وارد مرحله جدیدی از تهدید شده‌ایم. تهدیدات در حال تغییرات کمی و کیفی هستند و ماهیت آن‌ها در حال تغییر اساسی است. رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: رویکرد دشمن هوشمند سازی فناوری‌ها به منظور در کنترل گرفتن آن‌هاست که مسئولان کشور باید به آن توجه کنند و هوشمندی لازم را در انتخاب فناوری مورد نظر داشته باشند.
وی افزود: نگاه به فناوری به عنوان یک ابزار قدرت است و در اکثر فناوری و دستگاه‌های جدید دنیا سیستم فناوری اطلاعات برای تهیه و ارسال گزارش وجود دارد و به نظرم استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا بازی کردن در زمین دشمن است زیرا این فناوری ابزاری است که دشمن توانمندی خود را در آن لحاظ کرده است.
سردار جلالی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به سمت تسلط و کنترل فضای سایبر هستند و در این راستا سهام برخی شرکت‌های پایه را خریداری می‌کنند. الزاماً استفاده از تجهیزات پیشرفته به معنای بهتر بودن و موثر بودن در انجام کارها نیست. هر کس در حوزه خود باید تهدیدات را بشناسد و این یک ضرورت و رویکرد جدی است.
وی با تاکید بر اینکه باید الگویی برای دفاع همه جانبه طراحی کنیم گفت: دفاع متقارن و دفاع سنتی و جاری مورد نظر ما نیست. ما باید مدل جدید دفاعی را طراحی کنیم. دفاع ما باید دفاع هوشمند باشد یعنی از همه مؤلفه‌ها و ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.
سردار جلالی ادامه داد: دفاع ما باید علمی و دانش پایه باشد ما باید نسبت به تهدیدات به روز باشیم و نیازمند یک ساختار دفاعی نهادینه شده با قدرت بازدارندگی در همه حوزه‌ها هستیم.
وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اظهار داشت: وقتی جنگ اقتصادی در برابر ما شکل می‌گیرد، ما هم باید ساختار دفاعی اقتصادی مبنی بر آموزه‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم. ما باید لایه‌های یک دفاع عمیق؛ سطح به سطح؛ متعامل و در هم پیچیده را طراحی و اجرا کنیم.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه ما باید یک رویکرد پیوسته با دفاع عامل در قالب دفاع ملی داشته باشیم، اظهار داشت: ما باید مردم را در شرایط تهدید به خوبی اداره و حفظ کنیم. و نباید بگذاریم فشارهای اقتصادی بر مردم منتقل شود. زیرا این خواست دشمن در حوزه اقتصادی است. و باید مشکلات با هماهنگی‌ها کنار گذاشته شود.
وی افزود: ما باید ساختارهای دفاعی در حوزه‌های خاص داشته باشیم. ما امروز بعد از 9 سال کار در فضای پدافند غیر عامل توانسته‌ایم مخاطب سازی کنیم و نهادینه سازی ساختاری را انجام دادیم امروز سند بالادستی سیاست‌های کلی پدافند غیر عامل در 13 بند و دستگاه‌های مختلف به دست آمده است. و در برنامه 5 ساله پنجم 4 ماده داریم که ظرفیت‌های خوبی برای پدافند غیر عامل ایجاد کرده‌ایم.
سردار جلالی خاطر نشان کرد: در پدافند غیر عامل توانسته‌ایم یک مدل تلفیقی از مفاهیم مشترک سیاست‌های دفاعی و برنامه‌ریزی و توسعه کشور به دست بیاوریم که بسیار مفید و راهگشاست و آئین نامه‌های اجرای زیادی را نیز تعیین کردیم که در هفته پدافند غیر عامل تعدادی زیادی از آن‌ها رونمایی می‌شود.
وی تصریح کرد: ما در حوزه توسعه منابع انسانی پدافند غیر عامل اقدامات خوبی داشته‌ایم و در بحث دفاع سایبری نیز کارهای علمی بسیاری صورت گرفته است. ما باید نظریه‌ دفاع اقتصادی داشته باشیم.
سردار جلالی با اشاره به 4 ساختار مصوب پدافند دفاع غیر عامل گفت: طبق این ساختار 4 قرارگاه پدافند زیستی ، پدافند پرتویی، پدافند سایبری و کارگروه دفاع اقتصادی را ایجاد کرده‌ایم.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: افرادی باید در حوزه پدافند غیر عامل منصوب شوند که تنها به این موضوع بپردازند. و سرلشکر فیروزآبادی مصوب کردند در صورت نیاز از نیروهای مسلح نیز انتقال نیرو صورت گیرد. باید از ساختارهای نهادی و حوزه پدافند غیر عامل حداکثر استفاده صورت بگیرد.
سردار جلالی با تاکید بر فعال سازی قرارگاه‌های چهارگانه گفت: الگوی مدیریت بحران برای دستگاه‌های اجرایی تهیه و ابلاغ شده و می‌تواند راه حلی برای این دستگاه‌ها باشد.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پایان با تاکید بر اینکه باید الگوی توسعه امن و پایداری بومی را تهیه کنیم، گفت: رؤسای کمیته پدافند غیر عامل در دستگاه‌های مختلف در پروژه‌ها و ساخت و سازهایشان ماده 215 قانون که مربوط به پدافند غیر عامل می‌شود را مورد توجه قرار دهند. رویکرد ما توقف پروژه‌ها نیست ولی اگر به قوانین توجه نشود، از ابزار قانونی خود استفاده می‌کنیم.
انتهای خبر/

سپاه نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.