جمعه 3 آذر 1391 | 21:58
سردار فضلي : شهداي كردستان نماد وحدت شيعه و سني هستند
سردار فضلي : شهداي كردستان نماد وحدت شيعه و سني هستند
      پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت :
سردار علي فضلي ظهر امروز در كنگره ملي 7 هزار زن شهيده كشور با محوريت شهيده ناهيد فاتحي كرجو كه با حضور مقامات كشوري و لشكري در مجتمع امام خميني (ره) شهر سنندج برگزار شد، اظهار كرد: 16 هزار و 400 شهيد كشور توسط منافقين و گروهك هاي ضدانقلاب به شهادت رسيده اند كه 110 نفر از آنان را شهيده ها هستند. ه گفته وي، شهيده فاتحي كرجو از جمله شهداي زن كشور است كه بعد از تحمل شكنجه هاي زياد از سوي گروهك هاي منافق مظلومانه به شهادت رسيده است.

جانشين سازمان بسيج خاطرنشان كرد: برگزاري اين يادواره در استان كردستان در حقيقت بخش عظيمي از كنگره 7 هزار زن شهيده كشور است.

سردار فضلي تصريح كرد: شهيده فاتحي كرجو به عنوان نماد و الگوي شهداي زن كشور در بين خيل عظيم شهيده هاي زن معرفي و براي شناساندن هر چه بيشتر آن برنامه هاي مختلفي در طول سال برگزار شده و مي شود.

وي خاطرنشان كرد: سميه كردستان با الگوگيري از نخستين شهيده صدر اسلام بعد از استقامت زياد و تحمل شكنجه هاي سخت به دست گروهك هاي ضد انقلاب به شهادت رسيد.

وي با بيان اينكه شهيده فاتحي كرجو جانش را فداي اعتلاي اسلام و دفاع از ارزش هاي اين دين الهي كرد گفت: عمق بصيرت و ولايت مداري اين شهيده گرانقدر در ميدان عمل تا به آنجايي بود كه هيچ زباني تواناي بيان آن را ندارد.

به گفته وي، استان كردستان شهداي زيادي همانند شهيده فاتحي كرجو را تقديم انقلاب كرده اند كه متاسفانه در راستاي شناساندن و معرفي آنها كار زيادي انجام نشده است.

وي افزود: مقام معظم رهبري از شهداي كردستان به عنوان مظلوم ترين شهدا نام مي برند و مي فرمايند شهداي كردستان مظلومانه تر و غريبانه تر از ساير شهدا به شهادت رسيدند و خانواده هايشان نيز صبر مضاعفي را متحمل شده اند.

وي تصريح كرد: شهادت عزيزان در كنار فشارهاي روحي و رواني از سوي دشمنان داخلي و خارجي قبل از آغاز تا پايان جنگ تحميلي مردم اين خطه شهيدپرور را تحت فشار قرار داده بود.

وي از شهداي كردستان به عنوان نمونه بارزي از وحدت شيعه و سني نام برد و بيان داشت: جبهه كردستان و حماسه هاي كه در اين استان با حضور شهداي انصار و مهاجر به وقوع پيوست در حقيقت نماد وحدت امت اسلامي در كردستان است.

وي افزود: تنيده شدن خون شهداي شيعه و سني مذهبي در اين خطه خون رگ براي دفاع از دين اسلام و آئين رسول الله جلوه هاي بي نظيري است كه هيچ گاه نبايد آن را به فراموشي سپرده شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از بسيج به عنوان پشتوانه عظيم انقلاب اسلامي نام برد و گفت: بسيج يادگار ارزشمند امام راحل براي حراست از ارزش هاي انقلاب است.

وي افزود: به فرموده مقام معظم رهبري هر كس كه قلبش براي اسلام و دفاع از ارزش هاي اين دين الهي بتپد، بسيج است حتي اگر در اين سازمان پرونده براي عضويتش تشكيل نداده باشد.

وي به حضور تاثيرگذار بسيج از آغاز تشكيل تا به امروز در كشور اشاره كرد و گفت: نقش بسيج در جنگ تحميلي و بعد از آن در راستاي دفاع از انقلاب و ارزش هاي اين نظام الهي انكار ناپذير است.

وي اقتدار و عظمت امروز ايران اسلامي را از بركات اين شجره طيبه دانست و گفت: بسياري از ملت هاي آزادي خواه جهان نيز از اين مولد الهي معمار كبير انقلاب اسلام الگوبرداري كرده و در اين مسير قدم برداشته اند.

به گفته وي، دستورالعمل بسيج در جهان اسلام به عنوان يك دستورالعمل زنده و پويا و قابل تبعيت تثبيت شده و مورد توجه قرار گرفته است.

وي افزود: بسيج در حقيقت حركتي مردمي، براي مردم و از دل مردم است و تنها هدفش دفاع از ارزش هاي ديني و انقلابي است.

به گفته وي، امروز ملت شهيد پرور ايران اسلامي با تجمع در بسيج در قالب هاي مختلف در راستاي اعتلاي اسلام و انقلاب اسلامي با تمام وجود در ميدان حاضر بوده و ثابت كرده اند در اين مسير از هيچ دشمني هراس ندارند.

وي خاطرنشان كرد: حضور مردم در عرصه هاي مختلف، كار و مسئوليت مسئولان را بيشتر مي كند و بايد در راستاي خدمت به مردم با تمام وجود مايه بگذارند.

وي در پايان ضمن تقدير از همه دست اندركاران برگزاري اين كنگره ملي، ابراز اميدواري كرد برگزاري اين كنگره بتواند گوشه اي كوچك از ايثار و از خودگذشتگي شهدا به ويژه شهداي مظلوم كردستان را به تصوير بكشيم.

انتهای خبر/

بسیج نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.