دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 | 06:52
هنر بزرگ انقلاب آوردن تفکر استراتژیک به عرصه تولید نقشه جامع پیشرفت کشور بود
هنر بزرگ انقلاب آوردن تفکر استراتژیک به عرصه تولید نقشه جامع پیشرفت کشور بود

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  سردار حسین سلامی در  پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه با عنوان باقرالعلوم و گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: برای کشورهایی که ظرفیت ساخت تمدن جهانی را دارند قدرت های بزرگ برای مواجهه نسخه های متفاوت و پیچیده ای را طراحی می کنند.

وی ادامه داد: کشورهایی که دارای استعداد ایجاد تمدن در جهان هستند و دارای یک نظام فکری، فرهنگی و سیاسی مستقل هستند با قابلیت نفوذ در ورای مرزهای جغرافیایی خودشان می توانند نظم موجود جهانی را به چالش کشیده و پیام آور نظم نوین در جهان باشند و مدل ها و الگوهای توزیع قدرت را برهم زده و آرایش های سیاسی متحول نمایند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که وقتی آثار ظهور چنین پدیده هایی در عالم آشکار می شود قدرتهای موجود و مسلط برای دفاع از طریق توسعه نفوذ خود و حفاظت از نظم موجود و یک نبرد جدی چند بعدی وسیع و همه جانبه را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه کشور ایران دارای چنینی ظرفیتی است که یک منظومه تمدنی را ایجاد کند افزود: ایران در گذشته شاهد یک تمدن جهانی بوده و امروز هم می تواند مولد یک تمدن جهانی باشد.

سردار سلامی گفت: در موزه لوبر پاریس کشور ایران دارای غرفه بزرگی از آثار و نمادهای تمدنی است در حالی که آمریکا غرفه ای در این حوزه ندارد.

وی ادامه داد: چشم انداز تاریخی این کشور نشان می دهد که ایران می تواند نثل گذشته صاحب چنین موقعیتی در بعد جهانی باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نقطه عزیمت چنین آرمان و آرزوی بزرگ و دست یافتنی انقلاب اسلامی بود افزود: هنر بزرگ انقلاب ما این بود که قدرت تفکر استراتژیک  را در عرصه تولید نقشه جامع پیشرفت و توسعه کشور بازگرداند.

سردار سلامی با بیان اینکه قدرت های استکباری بویژه آمریکا برای کشورهای همانند ایران را در انضمام تفکرات راهبردی خود جا داده و با آنها نقشش های عملیاتی می دادند.

وی با اشاره به دکترین ستون های دوگانه نیکسون افزود: ایران و عربستان به عنوان دو ستون آمریکا در جهان اسلام دارای نقش عملیاتی برای تسلط ایالات متحده در منطقه بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه مدیریت در تراز رشد علمی را یکی از چهارچوب های مدیریت علمی استکبار در کشور دانست و تصریح کرد: پیش از انقلاب در حوزه علم نگرش های پژوهشی وجود نداشت و براساس تصمیمات قدرت های غربی دانشجویان ما تنها متکی به محفوظات بودند و هیچ تصور عینی از آموزه های خود نداشتند.

سردار سلامی با اشاره به این که دشمن پس از انقلاب از نظر علمی همه گونه تلاش را انجام داد تا بتواند جوانان ما را از دست یابی به عرصه های نوین علمی باز دارد گفت: نمونه عینی مقابله همه جانبه با پیشرفته های علمی ترور آشکار دانشمندان هسته ای برای توقف فعالیت های علمی جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: اگر دشمن در حوزه دانش هسته ای موفق شود به طور حتم وارد ابعاد دیگری از مهار علمی در حوزه هوا فضا ننو فناوری و بیو فناوری هم ورود جدی پیدا می کند افزود: اگر در این میدان نایستیم باید به طور حتم تسلیم خوار ابر قدرت ها باشیم.

جانشی فرمانده کل سپاه با اشاره به مهار اقتصادی جمهوری اسلامی توسط استکبار گفت: تلاش دشمن در زمینه اقتصادی مهار ارتفاع رشد اقتصادی ما با تحریم ها بود که در این زمینه هم ما با اقتصاد مقاومتی با استراتژی دشمن مقابله می کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: اگر ما مانند کشورهای مثل کره جنوبی، ترکیه و سوئیس بودیم دشمن هیچ کار ی با ما نداشت چرا که این کشورهای تنها بعد ملی دارند اما ملت ایران شاهد تمدن تاریخی الهام بخشی و پیشرفته و کهنگی ناپذیر به نام اسلام است.

وی مبتنی بر نگاه اسلام و الگوی مدیریت جهادی گفت: مدریت جهادی به این معناست که در رسیدن به یک هدف هیچ بن بستی وجود ندارد و به این فلسفه عمیق مبتنی بر آموزه های اسلامی جلوبرنده ما خواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به آیه ای از سوره الرحمن گفت: ما می توانیم اقطار آسمان و زمین را طی نماییم که این مبتنی بر تصریح فرآن کریم است که با علم می توان به چنین توانایی رسید.

سردار سلامی با اشاره به یک تحقیق در رابطه با خلبانان در دوران تصدی خود در نیروی هوایی سپاه افزود: انسان پیچیده ترین و کامل ترین مخلوق خداست که می توانیم تمام معادلات علمی پیچیده فیزیک دینامیک ترمودینامیک و... در نظام جسمی انسان دید.

وی با اشاره به این که براساس اموزه های قرآن احیا بشریت آرمان بزرگ ما است گفت: بسیاری از پیشرفت های ما در حوزه علوم پزشکی مبتنی بر نگاه عمیق و بسیط دین اسلام نسبت به این موضوعات است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله رفتار قابل تحسینی را در حوزه پژوهش های علمی دارد به طوری که به جوانان برای تحقیق و پژوهش بهای زیادی داده و توانسته آنها را به عنوان آینده ساز واقعیت جهانی شدن انقلاب اسلامی تقویت کند.

 

منبع : خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.