جمعه 2 خرداد 1393 | 18:29
دست یاری خداوند در همه مراحل عملیات بیت‌المقدس دیده شد
دست یاری خداوند در همه مراحل عملیات بیت‌المقدس دیده شد

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار محمدرضا نقدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم آیه 25 سوره مبارکه «ابراهیم» می‌فرماید به موسی(ع) فرمان دادیم که قوم خود را از تاریکی‌ها خارج و به سمت نور هدایت کن؛ ایام ‌اللهی که در قرآن ذکر شده بیشتر مربوط به روزهایی است که قدرت الهی ظهور و بروز می‌کند و برای همه مردم واضح است.

وی افزود: امام خمینی(ره) 22 بهمن را یوم الله و روز خدا نامیدند زیرا روزی بود که ملتی با دست خالی به جنگ نظامیان تا دندان مسلح رفت و قهرمانی مردم خداجوی ایران به همگان ثابت شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی عنوان داشت: در یک طرف، نظامی نوپا و در طرف دیگر تمام ابرقدرت‌ها و کشورهای اروپایی حضور داشتند؛ برای آزادسازی خرمشهر عملیاتی وسیع با این شرایط انجام و 5400 کیلومتر مربع از سرزمین اسلامی آزاد می‌شود.

وی ادامه داد: جز قدرت خداوند هیچ عاملی سبب این پیروزی نبود زیرا از نظر موازنه قدرت نظامی، دشمن بعثی برتری داشت و تمام قدرت‌های جهانی هم پشت سر او بودند؛ دست خداوند در همه مراحل عملیات بیت‌المقدس دیده می‌شود و نیروهای ایرانی توانستند با تکیه بر ایمان به موفقیت دست یابند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه‌های جدید دشمنان علیه اسلام و جمهوری اسلامی اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر 4 هزار شبکه ماهواره‌ای که 120 شبکه آنها ویژه ایران پخش می‌شوند در حال فعالیتند؛ دشمنان تلاش می‌کنند بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی جامعه را نشانه بگیرند تا فساد را ترویج کنند.

وی خاطرنشان کرد: تزلزل در اخلاقیات و رواج فساد در جامعه هدف دشمنان اسلام است تا نسل جوان مسلمان را از انقلاب و آرمان‌های آن جدا کنند؛ حمله‌ای گسترده همراه با نقشه‌ها و ابتکارات روزانه و جدید به وسیله ابزارهایی همچون خانه‌های فساد، موادمخدر، اعتیاد به مواد روان‌گردان، عرفان‌های کاذب، دین‌های اختراعی و تضعیف اعتقادات دینی، علیه ما جریان دارد.

سردار نقدی با بیان اینکه امداد الهی تنها مختص جبهه‌های نظامی و جنگ سخت نیست گفت: نباید در جبهه جنگ نرم کوتاه بیاییم و با آنها کنار بیاییم هرچند برخی این فکر را دارند؛ در زمان جنگ هم برخی می‌گفتند نمی‌توان جنگید ولی امام راحل صبّار شکور بود و همین صبر و استقامت سبب حماسه‌آفرینی سوم خرداد شد؛ امروز هم باید با بضاعتی که داریم وارد میدان نبرد با دشمنان شویم و ناامید نباشیم زیرا پیام و سخن ما مبتنی بر فطرت انسانی است و بر دل‌ها می‌نشیند کما اینکه آنها 4 هزار رسانه هم داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: اگر وارد مواضع نادرست شویم آنگاه یاری الهی هم نصیب‌مان نخواهد شد زیرا نصرت خداوند از آن کسانی است که دین خدا را یاری کنند.

وی گفت: برخی می‌گویند مردم و جوانان از دیدن زنان زیبارو محروم شده‌اند، این چه حرفی است که گفته می‌شود؟ این سخنان چه معنایی دارد؟

سردار نقدی با بیان اینکه اینگونه وادادگی در مقابل فرهنگ دشمنان و عقب‌نشینی از ارزش‌ها هیچ معنایی ندارد خاطرنشان کرد: باید از حماسه آزادسازی خرمشهر درس بگیریم و بدانیم که اگر استقامت کنیم یاری الهی هم نصیب ما خواهد شد؛ به یادآوردن ایام‌الله برای خاطره‌گویی و وقت‌گذرانی نیست بلکه از باب امرالهی است که می‌فرماید در زمین سیر کنید و ببینید که بر گذشتگان چه رفته و از آنها عبرت بگیرید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: پیروزی حزب‌الله در نبرد با رژیم صهیونیستی هم به دلیل یاری کردن دین اسلام بود؛ امروز هم در سوریه میلیاردها دلار توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی هزینه شد ولی در مقابل مقاومت اسلامی شکست خوردند؛ اینها دست اعجاز الهی است که مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باز هم حماسه‌هایی همانند سوم خرداد در عرصه‌های دیگر روی خواهد داد گفت: شرط این امر صبر و استقامت ملت مسلمان است.

سردار نقدی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره و ابراز کرد: به جای اینکه هر بار آمار و ارقام دشمنان را ذکر کنیم و از همان جنس حرف‌هایی که برخی توصیف شعب ابیطالب را داشتند تکرار کنیم به اقتصاد مقاومتی بپردازیم، آنگاه بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. رهبری فرمودند مشکلات اقتصادی را نباید به مسئله هسته‌ای و مذاکرات و تحریم‌ها گره بزنیم بلکه اگر از ظرفیت‌های مردمی و نیروهای داخلی استفاده کنیم اعجاز اقتصادی خلق خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کالاهای بسیاری به ارزش چند میلیارد دلار از خارج وارد می‌شود گفت: همانطور که نیروهای مسلح با دست پرتوان داخلی تجهیزات مورد نیاز را ساختند می‌توانیم دیگر کالاها را هم تولید کنیم؛ بخش اعظم بعضی از مواد لبنی از خارج وارد می‌شود که اگر همت کافی داشته باشیم آنگاه به خودکفایی می‌رسیم.

وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی نباید به شعار بسنده کنیم تصریح کرد: اگر به سیاست‌های تعیین شده توسط رهبری عمل کنیم آنگاه حماسه‌ای مانند سوم خرداد در عرصه اقتصادی هم خلق خواهد شد.

سردار نقدی با بیان اینکه روز و روزگاری رئیس‌جمهور آمریکا با استقبال گسترده همه مردم دنیا مواجه می‌شد و ایالات متحده دارای اقتصاد درجه یک جهانی بود گفت: فاصله قدرت نظامی و اقتصادی این کشور با دیگر جوامع آنقدر بود که وقتی ناو آمریکایی به سمت کشوری حرکت می‌کرد تسلیم شدن آن کشور را در پی داشت و همان موقع که در اوج اقتدار بود، جمهوری اسلامی علیه او قیام کرد و لانه جاسوسی‌اش را تسخیر کرد، امروز که آمریکا در همه عرصه‌ها افول کرده و در جبهه‌های مختلف با شکست‌های پی درپی روبه‌رو می‌شود چنان که در لبنان، فلسطین، افغانستان، اوکراین و سوریه در باتلاق دست و پا می‌زند و همه دنیا از او متنفرند هم می‌توانیم در مقابلش بایستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بدهی 17 هزار میلیارد دلاری آمریکا و افزایش روزانه 2.5 میلیون دلاری آن خاطرنشان کرد: قدرت نظامی این کشور هم افول کرده؛ آن روز که آمریکا آن همه قدرت داشت و ما هم غریب بودیم در مقابلش ایستادگی کردیم و پیروز شدیم ولی به گفته رهبر معظم انقلاب امروز جامعه جهانی با ماست و نباید عقب بنشینیم؛ ایستادگی در عرصه فرهنگ و اقتصاد وظیفه ماست و رهبری هم به همین دلیل سال جاری را به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کرده‌اند.

وی افزود: تجربه نشان داده که اگر هم کسی کوتاه بیاید ملت ایران تا پای جان بر سر انجام وظیفه ایستاده است.

منبع : بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.