شنبه 29 فروردین 1394 | 11:06
ایران مدافع مردم استقلال‌طلب یمن است/ مقتدرانه در برابر متجاوزان می‌ایستیم
ایران مدافع مردم استقلال‌طلب یمن است/ مقتدرانه در برابر متجاوزان می‌ایستیم

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی در پایان مراسم روز ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای سربازان دیپلماسی کشور و پیشگامان صلح بوده و با نیروهای مسلح یک‌دل و همزبانند.

وی افزود: مسلما اگر دیپلماسی با شکست رو به رو شود و جنگ محقق شود آن  زمان نیروهای مسلح به میدان نبرد آمده و دشمن را با اقتدار متوقف می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای عربستان در زمینه کمک تسلیحاتی ایران به یمن اظهار داشت: این ادعا خنده‌دار است. همه می‌دانند این عربستان است که از طریق آمریکا تسلیحات مختلف را تهیه کرده و امروز علیه ملت مظلوم یمن به کار می‌برد. جمهوری اسلامی تنها مدافع منطق و نهضت ملت‌ها است، و از آنجا که مردم یمن قیام کردند تا به حقوق شهروندی و حاکمیت ملی و استقلال دست یابند ما از آنان حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری اظهار کرد: امروز بحث «حوثی» و غیر حوثی مطرح نیست. امروز ملت یمن ملتی یکپارچه هستند که برای استقلال کشور خود می‌جنگند. جمهوری اسلامی نیز مدافع مردم مستقل و حکومت مردم‌سالار یمن است؛ بنابراین اگر آمریکا و عربستانی‌ها نسبتی به ایران می‌دهند این فرافکنی است.

سرلشکر فیروزآبادی همچنین در خصوص واگذاری سامانه اس 300 از سوی روسیه به ایران گفت: ما در این رابطه با روسیه قرارداد رسمی به امضا رساندیم، و تاکنون بخشی از پول آن را به آنان پرداخت کرده‌، و مطمئن هستیم که رئیس جمهور روسیه که فردی منطقی و جهان‌دیده است طبق معاهده امضا شده با ایران رفتار می‌کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.