چهارشنبه 9 خرداد 1397 | 07:54
همزمان با اشتغال تل‌آویو به تعیین رژیم امنیتی مرزی شمالی، فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی را خمپاره‌باران کردند
غافلگیری موشکی تل‌آویو در جبهه غربی
غافلگیری موشکی تل‌آویو در جبهه غربی
گروه‌های مقاومت مستقر در غزه، با 27 خمپاره هم پاسخ حملات مداوم به غزه را دادند و هم رژیم صهیونیستی را كه سرگرم توافقات امنیتی جدید مرزهای شمالی خود بود، غافلگیر كردند...

 

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از جوان، گروه‌های مقاومت مستقر در غزه، با 27 خمپاره هم پاسخ حملات مداوم به غزه را دادند و هم رژیم صهیونیستی را كه سرگرم توافقات امنیتی جدید مرزهای شمالی خود بود، غافلگیر كردند. حمله خمپاره‌ای فلسطینیان به مناطق اشغالی، بزرگ‌ترین حمله پس از جنگ 2014 بود. نهادهای امنیتی اسرائیل پیش از این نسبت به وضعیت انفجاری غزه هشدار داده بودند. جنگنده‌‌های رژیم صهیونیستی دیروز در واكنش به حمله فلسطینیان، به مواضع مقاومت در شمال نوار غزه حمله کردند و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده كرد به حملات غزه با شدت پاسخ می‌دهد.
رژیم صهیونیستی كه در هفته‌های گذشته بار‌‌‌ها مراكز گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه را هدف قرار داده بود، دیروز پاسخ این حملات را دریافت كرد. گروه‌های مقاومت با شلیك خمپاره‌‌‌‌هایی به سمت اراضی اشغالی برای ساعاتی ترس و وحشت را در این مناطق حاكم كردند. رژیم صهیونیستی روز سه‌‌‌‌شنبه اعلام کرد كه 25 راکت به سمت شهرک‌های مجاور با نوار غزه شلیک شده است. تل‌آویو همچنین از شلیک دو راکت دیگر به سمت اراضی اشغالی خبر داد و اعلام کرد كه تعداد راکت‌های شلیک شده به 27 عدد رسیده است. به گزارش روزنامه هاآرتص، دو موشک به محل شورای قدیمی «عسقلان‌» اصابت کرده است. یک مقام رژیم صهیونیستی گفت:«جنبش جهاد اسلامی فلسطین چندین فروند موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است». به گزارش خبرگزاری «معا»، آژیرهای خطر در سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده است و ارتش رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان صهیونیست درخواست کرده تا به پناهگاه‌‌‌‌ها بروند. صهیونیست‌‌‌‌ها در ابتدای حملات، انگشت اتهام را به سمت جهاد اسلامی دراز کردند اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم بعد از جلسه اضطراری کابینه امنیتی به صورت تلویحی، حملات مذکور را مربوط به حماس و جهاد اسلامی دانست و اعلام کرد:«از نظر ما این حملات از سوی حماس و جهاد اسلامی، بسیار شدید بود و ارتش اسرائیل با قوه قهریه مضاعف به آن واکنش نشان خواهد داد.» رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که «سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین نتوانسته تعدادی از موشک‌های شلیک شده را رهگیری کند و این موشک‌‌‌ها به تعدادی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین اصابت کرده و صدای انفجار‌‌‌هایی در شهرک‌های مجاور غزه شنیده شده است». ارتش صهیونیستی از روز دو‌‌‌شنبه از ترس پاسخ مقاومت به شهادت فلسطینی‌ها، سامانه گنبد آهنین را در مرز غزه مستقر كرده بود. رژیم صهیونیستی برای تأمین امنیت مرزهای خود میلیون‌‌‌ها دلار صرف سامانه گنبد آهنین كرده، اما این سامانه ناكارآمدی خود را نشان داده است و حتی نمی‌تواند موشك‌های فلسطینی‌‌‌ها را دفع كند. این حملات خمپاره‌ای یک روز پس از هدف قرار دادن یکی از پایگاه‌های مقاومت در رفح انجام شد که طی آن سه مبارز فلسطینی از گردان قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسیده بودند.
به گزارش خبرگزاری «فلسطین‌الیوم»، الون بن دافید، تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد:«این حمله راکتی مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی از زمان جنگ 51 روزه در سال 2014 تاکنون، در نوع خود بزرگ‌ترین حمله راکتی به شهرک‌های مذکور بوده و خسارات مالی بسیاری به جا گذاشته است». رژیم صهیونیستی در تابستان 2014 به بهانه‌های واهی، جنگ 51 روزه را علیه مردم بی‌دفاع غزه به راه انداخت. در این جنگ بیش از 2 هزار و 200 نفر شهید و نزدیک به ۱۱ هزار نفر مجروح شدند.
واكنش مقاومت فلسطین
گروه‌های مقاومت غزه، حملات دیروز را واكنش به جنایات اخیر اسرائیل در غزه اعلام كردند. به گزارش المنار، جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد:«پاسخ فلسطین، پیامی واضح با این مضمون است که مقاومت آماده و قادر به مقابله است». داوود شهاب، مسئول دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:«خون ملت ما بی‌ارزش نیست که تروریست‌‌‌‌ها هر زمانی بخواهند آن را مباح بدانند بدون اینکه پاسخی دریافت کنند». وی این واکنش را تبریک گفت و نوشت:«پاسخ خمپاره‌ای مقاومت به سمت شهرک‌های صهیونیستی مبارک است». داوود شهاب در ادامه به رزمندگان مقاومت که به‌رغم محاصره و دیگر مشکلات غزه از کرامت ملت فلسطین دفاع می‌کنند، درود فرستاد. جنبش حماس هم در واکنش به تهدیدهای نتانیاهو، تأکید کرد:«آنچه که امروز انجام دادیم حق طبیعی ما برای دفاع از ملت‌مان بود.» نهادهای امنیتی اسرائیلی اخیراً ضمن هشدار نسبت به اوضاع فاجعه‌بار غزه گفته‌اند كه «با این وضعیت اسرائیل باید هرچه‌سریع‌تر طرح‌های هوشمندانه‌ای را برای نجات غزه از فروپاشی ارائه کند». برگزاری تظاهرات بزرگ بازگشت در دو ماه گذشته نگرانی مقامات تل‌آویو را در پی داشته است و صهیونیست‌‌‌ها برای جلوگیری از گسترش اعتراضات حاضر شده‌اند از برخی شروط خود مثل «خلع سلاح حماس و بازگشایی گذرگاه رفح‌» عقب‌نشینی كنند. غزه از سال 2006 تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و حتی این رژیم از ارسال كمك‌های بشردوستانه بین‌المللی به مردم غزه ممانعت می‌كند. این محاصره پس از شروع تظاهرات بزرگ بازگشت تشدید شده و این رژیم هزاران نفر از نیروهای خود را در مرز غزه مستقر كرده است. در اعتراضات اخیر غزه دهها تن از فلسطینی‌‌‌ها شهید و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.
غافلگیری اسرائیل
تحلیلگران سیاسی معتقدند واکنش فلسطینی‌‌‌ها به جنایات اسرائیل و هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیستی اشاره به آن دارد که مقاومت در پی ایجاد تغییر در قواعد درگیری است و مفاد آن این است که مقاومت پس از این نسبت به جنایات اسرائیل سکوت نخواهد کرد و به آن پاسخ نظامی خواهد داد. به گزارش خبرگزاری فلسطین‌الیوم، ایاد القراء، نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت:«اشغالگران باید بدانند که مقاومت قدرتمند است و می‌تواند ضربات سختی به دشمن و شهر‌های موجود در اراضی اشغالی وارد نماید و تاکنون به دلایل مختلف از واکنش به جنایات صهیونیست‌‌‌ها خودداری کرده است». صالح النعامی، تحلیلگر سیاسی و کارشناس امور اسرائیل در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:«اولویت کنونی اسرائیل جبهه شمالی است و نتانیاهو می‌خواهد به حضور ایران در سوریه پایان دهد و نگران آغاز نزاعی بسیار خطرناک است که می‌تواند بر غزه تأثیر داشته باشد». حملات غافلگیر كننده گروه‌های فلسطینی به اراضی اشغالی درحالی است كه رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر سرگرم رایزنی با روسیه و امریكا بر سر رسیدن به توافقات جدید امنیتی در جنوب سوریه است تا با رسیدن به توافقات جدید بتواند امنیت مرزهای شمالی خود را افزایش دهد. حملات گروه‌های فلسطینی به اسرائیل، پس از آن انجام شد كه جنگنده‌های صهیونیستی در هفته‌های گذشته چندین نوبت به مواضع گروه‌های مقاومت در خاك سوریه حمله كرده‌ بودند.
واكنش صهیونیست‌‌‌ها
ساعاتی پس از حملات فلسطینی‌‌‌‌ها به سرزمین‌های اشغالی، جنگنده‌های صهیونیستی در واكنش به این حملات، برخی مناطق غزه را بمباران كردند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند كه این جنگنده‌‌‌‌‌ها بیش از 10 موشک به سمت مواضع مقاومت در «حی الزیتون» و «الشجاعیه‌» در نوار غزه شلیک کردند و صدای انفجارهای بزرگ، غزه را لرزاند. بنا بر اعلام پایگاه العهد، دست‌کم یکی از مواضع نظامی گردان‌های قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی هدف چندین موشک جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. همچنین یكی از این پایگاه‌‌‌‌ها که هدف حمله قرار گرفتند متعلق به گردان قدس، شاخه نظامی جنبش حماس بوده است. جنگنده‌های صهیونیستی در هفته‌های اخیر در واكنش به تظاهرات بازگشت، چندین بار مواضع جنبش حماس را بمباران كرده بودند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.