دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 | 08:00
دیدبان حقوق بشر:
عربستان در حمله به یمن از بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کند
یک سازمان بین‌المللی حقوق بشری می‌گوید اسناد مستدلی در اختیار دارد که ثابت می‌کند عربستان در حمله به یمن از بمب‌‌های ممنوع خوشه‌ای که توسط آمریکا ارائه شده‌اند، استفاده کرده است.

 

 

 

 به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  گروه "دیدبان حقوق بشر" اعلام کرده ائتلاف تحت رهبری عربستان در حملات هوایی خود طی چند هفته اخیر از بمب‌های خوشه‌ای که توسط آمریکا ارائه شده استفاده کرده است.

در این گزارش اعلام شده که فیلم‌های ویدئویی، تصاویر و دیگر اسناد نشان می‌دهند ائتلاف از بمب‌های خوشه‌ای در نزدیک روستاهای استان صعده در شمال یمن استفاده کرده است. این گروه، که می‌گوید بر اساس اسناد این بمب‌ها دستکم در دو حمله به کار رفته‌اند، نتوانسته به آمار تلفات احتمالی این حملات دست یابد.

بمب‌های خوشه‌ای که در بیشتر نقاط جهان ممنوع اعلام شده‌اند - آمریکا، عربستان و یا یمن این ممنوعیت را نپذیرفته‌اند - جزو تسلیحات غیردقیق هستند که ترکش‌های خود را در یک منطقه گسترده پرتاب کرده و به دلیل ریزبمب‌های منفجر نشده‌ای که از خود بر جای می‌گذارند یک تهدید بلند مدت برای غیرنظامی‌ها محسوب می‌شوند.

عربستان سعودی به دلیل تلفات بسیار غیرنظامی که در حملاتش علیه مردم یمن پدید آورده آماج انتقادات بین‌المللی قرار گرفته است. این کشور در کنار ائتلافی از دولت‌های عرب و با حمایت‌های اطلاعاتی و پشتیبانی آمریکا به مدت پنج هفته به بمباران یمن پرداخته است.

از زمان دخالت عربستان برای جلوگیری از پیشروی‌های نیروی انصارالله در یمن تاکنون هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

 

منبع : تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.