سه شنبه 2 مرداد 1397 | 08:41
سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد
بازداشت ۵ مدیر وزارت صنعت در پرونده واردات خودرو
بازداشت ۵ مدیر وزارت صنعت در پرونده واردات خودرو
معاون اول دستگاه قضا گفت: در خصوص پرونده ثبت سفارش خودرو تاکنون پنج نفر از مدیران و احیانا همکاران فعلی و چند ماه قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگیر شده‌اند که چهار نفر در بازداشت هستند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  جوان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول دستگاه قضا، در حاشیه جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده‌های اخیر سکه، ارز و خودرو اظهار داشت: در خصوص پرونده ثبت سفارش‎ها، به ویژه ثبت سفارش خودرو تاکنون پنج‌نفر از مدیران و احیاناً همکاران فعلی و چند ماه قبلِ وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگیر شده‌اند که چهار نفر در بازداشت هستند.
محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: یکی از دستگیر شدگان مدیرکل سازمان توسعه تجارت و دیگری معاون وی است و یک نفر هم طراح این سامانه است که اخیراً منفصل شده بود که وی نیز بازداشت شده و فرد چهارم نیز خانمی است که تا دو سه ماه گذشته، یعنی زمانی که ثبت سفارش‌ها انجام شده، با مجموعه همکاری و مسئولیت داشته است.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: اقدام دیگری که در این رابطه شد، این بود که به دادستان‌ها گفته شد نسبت به پرونده‎هایی که در استان‎ها مطرح است، روند رسیدگی را تسریع کنند و هیچ‌گونه اغماضی در خصوص فردی که مورد اتهام قرار گرفته است، در هر موقعیتی که باشد، نکنند.
معاون اول دستگاه قضا تصریح کرد: دادستان کل کشور و دادستان تهران در این خصوص نامه‌هایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته بودند و دادستان کل کشور نیز نامه‌ای به بانک مرکزی نوشته بود که هرچه زودتر در خصوص ثبت سفارش‌ها لیست افراد را برای ما بفرستند که روز پنج‌شنبه بانک مرکزی پاسخ آن را برای دادستان تهران و دادستان کل کشور فرستاد و امروز که پیگیری کردم، دادستان کل کشور گفت که سی‌دی مربوط دریافت شده است و بررسی می‌کنیم؛ البته ظاهراً نواقص زیادی دارد که بعدازظهر (دیروز) و پس از اتمام بررسی، از بانک مرکزی خواسته می‌شود نواقص را برطرف کند.
وی اضافه کرد: وزارت صنعت و معدن هم پاسخ نامه را داده است که از سوی دادستان کل کشور و دادستان تهران در حال بررسی است. البته به وزارت اقتصاد و دارایی نیز نامه‌ای نوشتیم که هنوز به بخشی از آن جواب نداده‌اند و امیدوارم جواب بدهند. در حال حاضر همکاران ما مشغول تحقیق از افرادی هستند که تحت تعقیب قرار گرفتند و افرادی که دستگیر شدند و نیز از تعدادی از کسانی که واردکننده بودند و حتی از شرکت‌ها نیز احضار شدند.
وی ادامه داد: آنچه مسلم شده، این است که در بخش واردات خودرو در ثبت سفارش و تخصیص ارز به این خودرو‌ها قطعاً تخلف صورت گرفته و اتهاماتی متوجه افراد است که در حال بررسی است.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: در مورد سایر کالا‌ها نیز موضوع در حال بررسی است و گزارش‌های آن تازه به دست ما رسیده است تا بررسی‌ها صورت گیرد و مشخص شود که آیا تخصیص ارز اولویت داشته است یا خیر و همچنین شرکت‌هایی که تقاضا کردند و ارز به آن‌ها تعلق گرفته است، در آنجا نیز تخلف شده است یا خیر که البته نامه آن تازه به دست ما رسیده و در حال بررسی است.

منبع: روزنامه جوان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.