شنبه 13 مرداد 1397 | 09:06
خطیب جمعه تهران تأکید کرد
اخلالگران در شرایط جنگ اقتصادی مفسد فی‌الارض هستند
اخلالگران در شرایط جنگ اقتصادی مفسد فی‌الارض هستند
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و کسانی که فساد می‌کنند، ‌مرتکب خیانت جنگی شدند و حکم مفسد‌ فی‌‌الارض دارند و مجازاتشان باید متناسب با شرایط جنگی باشد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از تسنیم،  حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه سخن روز، مباحث اقتصادی و مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی در فرهنگ، اخلاق، روحیه و روان، آرامش خانواده و به طور کلی بر همه ابعاد اثر می‌گذارد.
به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه مسئله اقتصادی قوام، پایه و اساس سعادت جامعه است، افزود: مدیران باید از ‌اشراف، متکبران و خودشیفتگان فاصله داشته و از طبقات ضعیف جوشیده باشند.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه آنچه امروز در جامعه شاهد آن هستیم، معلول سوءمدیریت‌ها و عدم توجه به قوانین شرع انور در مدیریت کشور است، ادامه داد: باید در کشور مدیریت دینی داشته باشیم و به رهنمودهای خداوند متعال در این زمینه توجه کنیم.
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه مدیر باید حفیظ و علیم باشد، اظهار داشت: مدیر باید کارشناس و کاردان باشد. تحفظ نفس داشته و سیاسی‌بازی نکند. اعتبار ملت، هزینه مملکت را حفظ، پول ملت را ارزش دهد و فضای عمومی جامعه را به آرامش برساند.
وی تصریح کرد: باید مسئولین بین مردم، فقرا، جنوب‌شهری‌ها، حاشیه‌نشین‌ها، جانبازان، از کارافتادگان در تولید، ورشکسته‌شدگان و سرگردانانی که بوروکراسی اداری درها را بر روی آن بسته، بیایند و درد آنها را از نزدیک لمس کنند.
امام جمعه موقت تهران با‌ اشاره به مسائل‌کشور، یادآور شد: در برخورد با حوادث سنگین که آن را لمس می‌کنیم، اسم آن را بحران نگذاشته و غیرقابل حل نمی‌دانیم، باید بگوییم ملتی که جنگ هشت‌ساله را با دست خالی، سیلوهای خالی و بدون تجهیزات تجربه کرده و با توکل به خدا و کمک گرفتن از حضرت حجت توانست از آن پیچ خطرناک عبور کند، از این جنگ اقتصادی و پیچ خطرناک هم می‌تواند عبور کند البته به شرطها و شروطها.
حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: دو نوع برخورد می‌توان در این شرایط داشت؛ سختی‌ها را فرصت تلقی کرد. وقتی بر طلا چکش می‌زنیم، قیمتش بالا می‌رود اما وقتی به فلز بی‌قیمتی چکش می‌زنیم، از بین می‌رود. باید مردان عهده‌دار مدیریت از حالت‌های ثابت عبور کنند و به صورت انسان‌هایی که در معرکه هستند و از هر سمتی تیر، بمب و موشک به سمت‌شان می‌آید، عمل کنند. سرباز و فرماندهی در جنگ با سرباز و فرمانده در رفاه فرق دارد.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه شرایط امروز کشور جنگ اقتصادی است، گفت: برای خودکفایی باید این تهدیدها را فرصت تلقی کنیم و به نیروهای درونی تکیه کنیم.
وی بیان داشت: ما صاحب موشک نبودیم، اما باید ببینیم چه شد که توانستیم در این زمینه خودکفا شویم و امروز یکی از مولفه‌های قدرت کشور و حمایت از مظلومان جهان شده است، در دیگر زمینه‌ها چون خودرو هم نباید به بیگانگان متکی باشیم.
در خودرو هم می‌توانیم وابسته نباشیم
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه به بن‌بست نرسیده‌ایم و باید در این شرایط به نیروهای متخصص و جهادی خود روی بیاوریم، افزود: برای مثال می‌توان به پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ‌اشاره کرد که امسال راه افتاد. زمانی که بحث تحریم‌ها مطرح شد، دو شرکت خارجی که آغازگر فعالیت‌هایی در این پالایشگاه بودند جا زدند، اما برادران ما در قرارگاه خاتم(ص) به خوبی این پالایشگاه را راه انداختند. ما باید در همه عرصه‌ها این چنین خودکفا باشیم.
امام جمعه موقت تهران با ‌اشاره به حل شدن مشکل آب خوزستان با تلاش‌هایی که نیروهای سپاه پاسداران داشتند، اظهار داشت: دشمن امنیت این منطقه را هم نشانه گرفته بود اما نیروهای سپاه در مدت کوتاهی مشکل آب خوزستان را حل کردند.
حجت‌الاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه باید با متخلفان و فساد برخورد شود، گفت: برخورد با متخلفان نباید تبعیض‌آمیز باشد. با این خائنان به اقتصاد کشور در هر جایگاهی که هستند، بدون اغماض برخورد قاطع و قانونی شود.
وی با ‌اشاره به اینکه البته رئیس‌ قوه قضائیه و همچنین سخنگوی دستگاه قضا وعده‌های جدی در این زمینه دادند، افزود: با گزارشاتی که سخنگوی قوه قضائیه داده است، مشخص شد در فساد ارزی و فساد سکه‌ای پس پرده افرادی دخیل هستند که در بدنه دولت ریشه دارند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و کسانی که فساد می‌کنند، ‌مرتکب خیانت جنگی شدند و حکم مفسد فی‌‌الارض دارند و مجازاتشان باید متناسب با شرایط جنگی باشد.
حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: توقع مردم آن است که با این مفسدان اقتصادی برخورد شود. این توقعاتِ به جای مردم همیشه رزمنده و حامی انقلاب باید هرچه سریع‌تر اجرا شود و نباید خیلی چشم به راه بمانند. باید مجازات‌های بازدارنده و عبرت‌آمیز درباره مفسدان اقتصادی اعمال شود.
وی گفت: قوه ‌قضائیه نیز نباید از اصول خود عدول کند و با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند.
گفتنی است، برخورد شدید و قاطعانه با مفسدان اقتصادی که به عنوان پیاده نظام دشمن، آتش جنگ اقتصادی را شعله‌ور ساختند و با طمع ورزی و خیانت به کشور، موجب کاهش ارزش پول ملی و سخت‌تر شدن معیشت مردم شدند، مطالبه عمومی به‌ویژه نمازگزاران جمعه است که با حضور پر شکوه خود در این سنگر انقلابی همواره بر آن تأکید دارند و به محض دیدار مسئولان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه از آنان مجازات بدون اغماض تروریست‌های اقتصادی را مطالبه می‌کنند.
منتظر ضربه‌های آخر مقاومت به تروریست‌ها هستیم
امام جمعه موقت تهران با‌ اشاره به پیروزی‌های سوریه، ابراز داشت: پیروزی سوریه، پیروزی اسلام، جبهه مقاومت، آزادگی و منجر به شکست کشورهایی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی است. منتظر ضربه‌های آخر نیروهای مقاومت به جریان‌های تروریستی وابسته به عربستان و امارات هستیم.
حجت‌الاسلام صدیقی گفت: خوشبختانه در جبهه یمن هم تاکنون بیش از 4 هزار نفر از مزدوران عربستانی و اماراتی به درک واصل شده‌اند و از سوی دیگر یمن در ساخت پهپاد و بالا بردن سطح موشک‌‌های بالستیکی بسیار پیشرفت کرده است.
وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان ترامپ را انسان دانست، اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا گرگی است که خود را در لباس انسان‌ها ظاهر کرده است.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: متأسفانه برخی می‌خواهند ‌اشتباهات گذشته را تکرار کنند، چرا که ما یک بار برجام را تجربه کردیم و عهدشکنی آمریکایی‌ها را دیدیم. آنان هیچ‌گاه به قراردادها و امضاهایشان اعتنایی ندارند، از این جهت اهل این نیستند که با آنها بتوان مذاکره کرد؛ با این دولت و این رئیس‌جمهور آمریکا به هیچ وجه امکان مذاکره نیست.
ملت تحت تأثیر القائات دشمن قرار نمی‌گیرد
نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور که به مناسبت سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به سخنرانی پرداخت، به بیانات مقام معظّم رهبری در 14 خرداد، مبنی بر برنامه دشمن برای فشار اقتصادی، روانی و عملی‌ اشاره کرد و گفت: این روزها، شاهد تمام این توطئه‌ها هستیم.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه عامل بسیاری از مشکلات، داخلی است نه ناشی از تحریم‌ها، اثرگذاری فشار روانی را در تشدید مشکلات مورد‌اشاره قرار داد و تصریح کرد: درست است که مسئولین باید پاسخگوی مشکلات باشند امّا مردم سلحشور و ولایتمدار ما، تحت تأثیر القائات دشمن قرار نخواهند گرفت و خط خود را در مسیر اخلالگران قرار نخواهند داد.
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: نمونه آن را روز گذشته دیدیم و علی‌رغم فراخوان گسترده‌ای که برای اغتشاشات داده شده بود، مردم در راستای فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات و از نماز هم واجب‌تر است، عمل کردند.
لطفی، شعار نه غزه نه لبنان را در فتنه 88 یادآور شد و خاطرنشان کرد: در دی‌ماه سال گذشته، شعارهایی که در تقابل نظام داده می‌شد، شعار «نه اسلام نه قرآن» بود. پس حفظ جمهوری اسلامی یعنی حفظ اسلام و قرآن.
وی با تأکید بر اینکه وظیفه همه ما، بصیرت روزافزون و حضور پرشورتر از قبل در صحنه‌هاست، تصریح کرد: باید مشت محکم دیگری بر دهان دشمنان انقلاب بکوبیم و بدانیم که ان‌شاءالله آینده‌ای درخشان با هدایت‌های مقام معظّم رهبری در پیش داریم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.