چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 | 08:14
سخنگوی سعودی ائتلاف متجاوز به یمن مدعی شد
آتش‌بس ۵ روزه در یمن آغاز شد
توقف ۵ روزه حملات هوایی عربستان سعودی علیه یمن از نیمه‌شب گذشته اجرا شده است و بدین ترتیب این آتش‌بس اجازه می‌دهد کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن برسد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،تسنیم به نقل از «آناتولی»، «احمد العسیری» سخنگوی سعودی ائتلاف متجاوز به یمن اعلام کرد آتش‌بس انسان‌دوستانه در یمن به مدت 5 روز  از ساعت 20 (به وقت گرینویچ) شروع شده است.

این ژنرال سعودی با اعلام اینکه این آتش‌بس قابل تمدید است، هشدار داد در صورت نقض آتش‌بس، حملات جنگنده‌ها از سرگرفته خواهد شد.

عسیری در عین حال افزود: ائتلاف برای جلوگیری از نقض آتش‌بس احتمالی، همچنان به عملیات «اطلاعاتی، شناسایی و رصد» ادامه خواهد داد.

با توقف 5 روزه حملات هوایی عربستان سعودی علیه ملت یمن که در جریان آن بیش از 1200 تن شهید و ده‌ها هزار تن دیگر زخمی و آواره شده‌اند، آژانس کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل از آمادگی خود برای عملیات گسترده بشر دوستانه در این کشور، خبر داد.

از زمان آغاز جنگ عربستان سعودی در یمن، بیش از 12 میلیون یمنی در معرض ناامنی غذایی قرار دارند. از سوی دیگر، با توجه به اینکه تقریبا همه زیرساخت‌های حیاتی یمن بویژه بیمارستان‌های در جریان حملات هوایی جنگنده‌های متجاوز تخریب شده‌اند، آتش‌بس 5 روزه برای کمک‌رسانی به یمنی‌ها کافی نیست.

ورود نماینده سازمان ملل به یمن

ساعاتی پیش از توقف حملات عربستان سعودی به یمن، «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن وارد صنعا شد.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از ولد الشیخ گزارش داد که در جریان این سفر آتش‌بس انسان‌دوستانه و نیز تلاش‌ها برای کشاندن طرف‌های یمنی به پای میز مذاکره با هدف دستیابی به راه‌حلی سیاسی، مورد بحث و رایزنی قرار می‌گیرد.

این مقام سازمان ملل گفت: «ما معتقدیم تنها راه‌حل مشکل یمن از طریق گفت‌وگوی یمنی امکان‌پذیر است.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.