یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 | 09:36
گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن/
عربستان به نقض «آتش بس» ادامه می‌دهد/ تجمع یمنی ها برای استقال از کشتی نجات ایران
نقض آتش بس انسانی 5 روزه از سوی عربستان سعودی در یمن همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های سعودی همچنان مناطق شمالی و جنوبی این کشور را بمباران می کند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  ،عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطعیت» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطعیت» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فروردین آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.


وزرای خارجه عربستان و آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست خبری در ریاض بر آتش‌بس 5 روزه در یمن تاکید کردند و قرار شد که آتش بس برای توقف تجاوزات عربستان سعودی به یمن سه‌شنبه شب راس ساعت 23 به وقت محلی به مدت 5 روز اجرا شود. اما جنگنده‌های ائتلاف سعودی آتش بس را یک ساعت بعد از اجرای آتش بس 5 روزه آنرا  نقض کرده و چندین حمله هوایی به صعده و حجه داشتند.
 

آخرین تحولات یمن:

** درحالیکه امروز آخرین روز آتش بس موقت 5 روزه در یمن است، جنگنده‌های عربستان سعودی چندین مرتبه  این آتش بس را نقض کرده و بار دیگر استان صعده را بمباران کردند که بر اثر آن دو تن از شهروندان یمنی زخمی شدند.

** همچنین جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی چند موضع در شهر عدن را نیز بمباران کردند. این جنگنده‌ها همچنین به طور وسیع بر فراز استان عدن به پرواز در آمدند. دو منطقه الزرق و الحصامه در مرز استان های صعده و حجه به عربستان نیز هدف حملات موشکی ارتش سعودی قرار گرفت.

جنگنده های ائتلاف عربستان سعودی چند موضع در شهر عدن را بمباران کردند. این جنگنده ها همچنین به طور وسیع بر فراز استان عدن به پرواز در آمدند.
دو منطقه الزرق و الحصامه در مرز استان های صعده و حجه به عربستان نیز هدف حملات موشکی ارتش سعودی قرار گرفت. - See more at: http://fa.alalam.ir/news/1703496#sthash.SKFQp5BE.dpuf

** منابع رسانه‌ای خبر دادند که نیروهای کمیته‌های مردمی کنترل شرق عدن را در اختیار دارند و شبه نظامیان طرفدار رئیس جمهور فراری یمن به مناطق غربی شهر عقب نشینی کردند.

** همزمان با ادامه درگیری میان نیروهای مردمی یمن با تروریست‌های القاعده‌ای مورد حمایت عربستان در استان شبوء، هواپیماهای شناسایی آمریکایی بر فراز این استان به پرواز درآمدند.

** نشست رئیس جمهور فراری یمن با تعدادی از دوستان و نزدیکان خود و بدون حضور گروه‌های سیاسی تاثیرگذار یمنی امروز در صنعا برگزار خواهد شد.

** یمنی‌ها در ساحل «الحدیده» برای استقبال از «کشتی نجات» ایران تجمع کردند. این درحال است که کشتی نجات به آب‌های آزاد مقابل یمن رسیده و به‌سوی خلیج عدن و بندر الحدیده در حال حرکت است و پیش‌بینی می‌شود تا ساعاتی دیگر کشتی نجات به خلیج عدن برسد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.