شنبه 3 آذر 1397 | 10:00
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
روزنامه‌ای که با بودجه بیت‌المال تغذیه می‌شود/اسلام‌زدایی را تئوریزه می‌کند!
روزنامه‌ای که با بودجه بیت‌المال تغذیه می‌شود/اسلام‌زدایی را تئوریزه می‌کند!
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به یادداشت یکی از روزنامه‌ها درباره آزادسازی مشروب اظهار داشت: این روزنامه با بودجه بیت‌المال تغذیه می‌شود ولی اسلام‌زدایی را تئوریزه می‌کند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های دیروز خود با اشاره به مطلب یکی از روزنامه‌های کشور گفت: روزنامه‌ای از بودجه بیت‌المال تغذیه می‌کند و می‌نویسد چون شراب قلابی بلای جان مردم شده شما مثل زمان طاغوت شراب را آزاد کنید!
آیت‌الله خاتمی مطلب روزنامه مذکور را عبور از اسلام دانسته و تاکید کرد: قبل از اینکه بنده چنین مطلبی را در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کنم هیئت نظارت بر مطبوعات باید رصد کند. بنده صبح پرسیدم که آیا هیئت نظارت بر مطبوعات به این روزنامه تذکر داده است که دوستان گفتند خیر.
وی تاکید کرد: این‌هایی که امروز می‌گویند شراب باید آزاد شود فردا روز به دنبال بی‌حجابی می‌روند این مردم به اسلام رای داده‌اند و برای دفاع از آن تا آخرین نفس و قطره خون مقاومت می‌کنند.
خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: برخی‌ها نگویند حالا یک مطلبی در روزنامه‌ای درج شده و شما آن را در نماز جمعه علنی می‌کنید بنده جریانی را می‌بینم که می‌خواهد اسلام‌‌زدایی را تئوریزه کند. مردم انقلاب کردند که شراب‌خواری‌ها،‌ فساد و فحشا نباشد.
گفتنی است روزنامه‌ای که آیت‌الله خاتمی بدون نام به یکی از نوشته‌های آن‌اشاره کرده و خواستار برخورد مسئولین با چنین رویکردی شده است روزنامه دولتی ایران است.
عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب 27 آبان در سر مقاله روزنامه ایران نوشت:«در ۴۵ روز گذشته ۹۵۹ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی که ظاهراً حاوی الکل متانول بوده است دچار مسمومیت‌های شدید شده‌اند... جالب است که این اتفاق در ماه محرم و صفر رخ داده که حتی اگر میزان مصرف کمتر نشده باشد، بعید است که اضافه شده باشد.. کارکرد مجازات و فلسفه حقوق با آنچه که ما مدعی هستیم تطابق ندارد. باید قضیه را ریشه‌ای‌تر حل کرد. نگاه ما به موضوع حقوقی و جرم باید مبتنی بر نظر اجتماعی باشد و گناه را باید از طریق دیگری جلوگیری کرد. همچنانکه پیش از انقلاب انجام می‌شد.‌»
کیهان در نوشته‌هایی به این یادداشت اعتراض و واکنش نشان داد ولی برخوردی با روزنامه دولتی ایران صورت نگرفت.
گفتنی است در شرایطی که در کشورهای اروپایی اعتراضات به مصرف مشروبات الکلی در حال افزایش است و این مسئله به حرکتی مردمی تبدیل شده و در حال حاضر گستردگی استفاده از مشروبات الکلی در سراسر جهان، پیامدهای ناگواری را برای جوامع مختلف به وجود آورده و بسترساز بسیاری از معضلات اجتماعی و اقتصادی بوده است، مدعیان اصلاح‌طلبی که جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گذشته ادعا می‌کردند که «به عقب برنمی‌گردیم» ظاهرا در تلاشند تا ضمن تخطئه قوانین مترقی و متعالی نظام اسلامی بر‌گرفته از شریعت و قرآن کریم ،به دوره دیکتاتوری و قوانین حاکم در دوره دیکتاتورها بازگردند.
وحدت باید مشت محکمی
 بر دهان آمریکا باشد
آیت‌الله خاتمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وحدت ‌اشاره و با بیان اینکه وحدت با شعار شکل نمی‌گیرد تصریح کرد: وحدت یعنی جهان اسلام باید مشت محکمی بر دهان آمریکا باشد و امیدواریم وحدت روز به روز در کشور ما در حال ازدیاد باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی مردم ‌اشاره و خاطرنشان کرد: این مردم شایسته بهترین تکریم‌ها هستند اما امروز از گرانی‌های افسارگسیخته در رنج هستند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه برای حل مسائل کشور نیازمند مدیریت جهادی هستیم گفت: ما از کارها و اقداماتی که صورت می‌گیرد تشکر می‌کنیم اما بر کارها باید نظارت شود متاسفانه برخی کالاها که هیچ ربطی به خارج ندارد سه و ده برابر شده است مسئولان نظارتی کجا نشسته‌اند.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: مسئولان نظارتی باید جلوی این گرانی‌های خودساخته را بگیرند و با فرهنگ ما می‌توانیم و توکل بر خداوند مسئولان ما می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند. وی با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر تروریست خواندن ملت ایران گفت: اظهارات ترامپ بسیار سخیف بود همه دنیا می‌دانند که شما تروریست و تروریست‌پرور هستید؛ چه کسانی تروریست‌ها را به سوریه فرستادند. همان عربستان که نوکر حقیر شما است در هر تروری در جهان اسلام نقش داشته است.
آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به حضور وزیر خارجه انگلیس در ایران گفت: این مهمان پررو فضولی‌هایی کرده که نباید به وی اجازه داده می‌شد. آنها به فکر برجام نبودند بلکه آمده بودند تا جاسوسشان را آزاد کنند.
وی با اشاره به سخنان وزیر خارجه انگلیس در این سفر مبنی بر اینکه بریتانیا قدرت کوچکی در خاورمیانه نیست گفت: آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت چرا که از روزی که از دیروز دور ایران که میرزای شیرازی فتوای تنباکو را صادر کرد انگلیس منفور ملت ایران بوده و هست.
آماده حمایت از همه قوا و دولت هستیم
سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین نیز پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت روز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: ما بسیجیان با روحیه اخلاص، توکل، ایثارگری، استقامت و ولایتمداری با امامین انقلاب پیمان بسته‌ایم و تا انجام رسالت و تکالیف الهی خود از پای نمی‌نشینیم.
وی با بیان اینکه ما بسیجیان به وعده‌های الهی ایمان داریم، گفت: اگر در برابر دشمنان استکباری عِده و عُده ما کمتر است و اگر ثروت و ابزار مادی ما در مقابل آنان اندک است ما یقین داریم پرچم و علم پیروزی و نصرت الهی برای بسیجیان جهان اسلام است.
جانشین رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما در برابر کسانی که از دین خدا مرتد شده‌اند می‌ایستیم گفت: ما در برابر جریان تکوینی مبارزه و مقابله علیه اسلام ناب مورد حمایت جریان صهیونیستی، آمریکایی و غربی هستند اعلام می‌کنیم که ما از نظام و انقلاب اسلامی خود دفاع می‌کنیم.  وی ادامه داد: ما بسیجیان با دشمنان خدا و دشمنان خود دوستی و آشتی نداریم و کسانی که مخفیانه و آ‌شکار با دشمنان ما ارتباط دوستی برقرار می‌کنند به آنها اعلام و اخطار می‌کنیم این راه انحرافی است و اگر به این راه ادامه دهید ایمان شما فاسد شده است.
جانشین رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: ما بسیجیان با مدیریت جهادی که هویت، حیثیت و آینده ما است به بن‌بست شکنی، گره‌گشایی و حل مشکلات آماده حمایت از همه قوا و دولت هستیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.