چهارشنبه 7 آذر 1397 | 13:06
حجت‌الاسلام منتظری:
وزیر امور خارجه هیچ‌گونه مستنداتی درباره پولشویی ارائه نکرده است/ ظریف آدرس‌های معناداری داد
وزیر امور خارجه هیچ‌گونه مستنداتی درباره پولشویی ارائه نکرده است/ ظریف آدرس‌های معناداری داد
دادستان کل کشور با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف مبنی بر پولشویی گسترده در کشور گفت: وزیر امور خارجه هیچ‌گونه مستنداتی در این‌خصوص به دادستانی ارائه نکرده است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از دفاع پرس، حجت‌الاسلام «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در مراسمی که صبح چهارشنبه با حضور بسیجیان اصناف تهران در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد، درباره اظهارات وزیر امور خارجه در خصوص پولشویی اظهار داشت: وزیر امور خارجه در شرایط حساس کنونی به جای تضعیف باید تقویت شود؛ چون دیپلماسی بین‌المللی ایران توسط وی دنبال می‌شود؛ اما با این حال در شرایط فعلی که دشمنان، تحریم‌ها را علیه ایران تشدید کرده‌اند و اینکه می‌خواهند چهره نظام را منکوب نشان دهند، بیان موضوع پولشویی به شکلی که وزیر امور خارجه مطرح کرد، چندان موجه نبود.

وی افزود: البته کسی منکر وجود پولشویی در کشور نیست، اما بیان این موضوع را به شکلی که وزیر امور خارجه عنوان کرد، چندان موجه نمی‌بینم؛ زیرا وی آدرس‌های معناداری داد؛ اینکه میلیارد‌ها پول خرج می‌کنند و فضاسازی می‌کنند، از قاچاقچی‌ها چنین کاری برنمی‌آید.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: بر این اساس، نامه‌ای برای وزیر خارجه ارسال کردم و خواستم مستندات خود در خصوص پولشویی را بیان کند؛ وی در پاسخ، نامه‌ای ۱۲ صفحه‌ای نوشت و در آن مجدداً بیانات خود را توضیح داد؛ البته مسایل دیگری را هم بیان کرد که ارتباط چندانی با آنچه که می‌خواستیم، نداشت و فقط عنوان کرد که یکی دو‌ مورد بوده که به رئیس جمهور گفته است.

وی تصریح کرد: بنا بر این، در نامه ۱۲ صفحه‌ای وزیر امور خارجه حاوی هیچ‌گونه موارد مستند و دلیل و مدرکی که قابل پیگیری و تعقیب باشد، وجود نداشت؛ با وجود این هنوز هم منتظر هستیم تا وی و سایرین اگر مستنداتی در خصوص پولشویی دارند برای ما ارسال کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.