دوشنبه 1 تیر 1394 | 09:41
سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستان توسط انصارالله/یمن 45 موشک به پایگاه‌های نظامی عربستان شلیک کرد
رزمندگان انصارالله یمن یک فروند هواپیمای جاسوسی متعلق به ارتش عربستان سعودی را در منطقه مرزی «سحار»، مورد هدف قرار داده و سرنگون کردند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  ،دفاع پرس، عربستان سعودی با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال‌جاری حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا، این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت یمن، آمار تلفات و زخمی‌ها در یمن بر اثر بمباران آل سعود به بیش از 10 هزار نفر از 6 فروردین امسال تاکنون رسیده است. تعداد کشته‌ها 2326 نفر که 229 زن و 411 کودک هستند. تعداد زخمی‌ها 8021 نفر که 581 نفر زن و 766 نفر کودک هستند.

تاکنون 115 مرکز درمانی، 63 بیمارستان و 13 آمبولانس مـورد هدف سعودی‌ها قرار گرفته است. وضعیت بهداشتی و درمانی در یمن بسیار بحرانی است و به علت کمبود دارو و آلودگی محیطی، بیماری مالاریا در این کشور شیوع یافته و حدود 20 هزار نفر را مبتلا کرده است. چند کودک هم به دلیل مالاریا و عدم دسترسی به دارو جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی گفت: طبق برآوردها بیش از 21 میلیون یمنی یعنی 80 درصد شهروندان این کشور که 9.3 میلیون نفر از آنها کودک هستند، نیاز به کمک های انسانی وحمایت دارند.

آخرین تحولات یمن:

** روزنامه «یمن‌پست» منتشر کرد که رزمندگان انصارالله یمن یک فروند هواپیمای جاسوسی متعلق به ارتش عربستان سعودی را در منطقه مرزی سحار، مورد هدف قرار داده و سرنگون کردند.

** شبکه خبری المیادین به نقل از یک مقام نظامی یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، پایگاه های نظامی عربستان در «جیزان» را با بیش از 45 فروند موشک هدف قرار دادند.

** همچنین نیروهای یمنی یک خودرو نظامی بمب گذاری شده در کنار مسجد التوفیق در میدان التحریر صنعا را کشف و ضبط کردند.

** جنگنده‌های عربستان سعودی روز گذشته در 4 نوبت، سد قدیمی «مارب» و نیز «وادی جفینه» و منطقه «الاشراف» را بمباران کردند.

** پایگاه خبری العهد نیز نوشت: جنگنده‌های عربستان سعودی منطقه «خور مکسر» در استان عدن را هدف حمله هوایی قرار دادند.

** از سوی دیگر وزارت دفاع یمن اعلام کرد که نیروهای موشکی وابسته به ارتش با حمایت کمیته‌های مردمی این کشور اردوگاه های «علیق»، «الجحف» و «رقابه الضبعه» در منطقه عسیر شهر ظهران در خاک عربستان را مورد حمله قرار دادند.

** بر اساس گزارش شبکه خبری المیادین، علی البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش مردمی انصارالله گفت که این جنبش از سکوت سازمان ملل در قبال محاصره یمن تعجب می‌‌کند. آنچه در ژنو روی داده و اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند، نشان دهنده نقش منفی سازمان ملل متحد است. فرستاده سازمان ملل تسلیم فشارها شده است و از شخصیت لازم برای گفت‌و‌گوهای ژنو برخوردار نیست. دلیل اصلی شکست ژنو تلاش برای استفاده از آتش بس انسانی برای رسیدن به اهداف سیاسی است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.