شنبه 6 تیر 1394 | 14:17
شهادت 7 غیر نظامی یمنی در حملات جنگنده‌های سعودی/ عربستان مانع فرود هواپیمای حامل هیات انصار الله در صنعا شد
حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به چند استان در یمن موجب شهادت 7 غیر نظامی و زخمی شدن 20 نفر دیگر شد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،عربستان سعودی با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال‌جاری حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد تا "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

با آن که عربستان سعودی به هیچ یک از اهداف خود نرسید، 2 بار اعلام آتش بس یکجانبه کرد ولی با نقض آتش بس‌ها، در سایه سکوت مجامع جهانی همچنان حمله به زیرساخت‌های یمن و مناطق مسکونی این کشور ادامه می دهد.

در همین راستا نشست ژنو اخیرا به منظور حل و فصل بحران یمن با مشارکت طرف‌های یمنی - یمنی در کشور سوئیس برگزار شد ولی بدون اینکه نتیجه‌ای داشته باشد، پایان یافت.

براساس اعلام وزارت بهداشت یمن، وضعیت بهداشتی و درمانی هم اکنون در یمن بسیار بحرانی است و به علت کمبود دارو و آلودگی محیطی، بیماری مالاریا در این کشور شیوع یافته و حدود 20 هزار نفر را مبتلا کرده است. چند کودک هم به دلیل مالاریا و عدم دسترسی به دارو جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که بیش از 21 میلیون یمنی یعنی 80 درصد شهروندان این کشور که 9.3 میلیون نفر از آنها کودک هستند، نیاز به کمک های انسانی و حمایت دارند.

آخرین تحولات یمن:

** خبرگزاری رسمی یمن (سبا) گزارش داد که حمله جنگنده‌های سعودی به چند استان در یمن موجب شهادت  7 غیرنظامی و نیز زخمی شدن 20 نفر دیگر شد. در این حملات نمازگزارن مسجد الجرد هنگام ادای نماز ظهر جمعه هدف قرار گرفته و این مسجد تخریب شد.

** شبکه تلویزیونی المسیره نیز گزارش داد، ارتش و نیروهای مردمی یمن پایگاه نظامی "البیضاء" سعودی و تجمع نظامیان عربستانی را در منطقه الخوبه در جیزان گلوله باران کردند.

** از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی المیادین خبر داد که جنگنده های سعودی کاخ ریاست جمهوری را در محله التواهی در استان عدن یمن بمباران کردند.

** همچنین این شبکه گزارش داد که جنگنده‌های عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن شهرهای التواهی، المعلا، بئر احمد و مزارع جعوله در شمال منطقه دار سعد را نیز بمباران کردند.

** پایگاه خبری «اخبار الیمن» نوشت که دکتر الخضر لصور مدیر بهداشت شهر «عدن» با اشاره به حجم بالای کشته و تلفات استان «عدن» در جنوب یمن ، حجم کشته‌ها را 770 کشته و 5500 زخمی ذکر کرد. بنا به گفته وی تا کنون 150نفر نیز به علت بیماری حاصل از ویروس «دنگ» فوت کرده‌اند.

** خبرگزاری رسمی یمن ( سبا) گزارش داد که عربستان سعودی با رهگیری هواپیمای عمانی حامل هیات انصارالله و چند تن از مجروحان انفجارهای مساجد بدر والحشوش در صنعا، مانع فرود این هواپیما در صنعا شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.