یکشنبه 21 تیر 1394 | 09:54
آخرین تحولات امنیتی یمن
عربستان آتش‌بس را ساعاتی پس از شروع نقض کرد؛ حمله به یک بیمارستان در صنعا
جنگنده‌های عربستان سعودی در اولین روز آتش بس انسانی در یمن بیمارستان نظامی صنعا و شبکه ارتباطی استان لحج را بمباران کردند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از تسنیم، در حالی که بنا بر اعلام سازمان  ملل آتش بس انسانی در یمن از نیمه شب گذشته شروع شده است منابع یمنی اعلام کردند که جنگنده‌های عربستان سعودی شبکه ارتباطات را در منطقه کرش واقع در استان لحج یمن بمباران کردند.

این جنگنده ها همچنین چندین بار کلینک‌های خارجی بیمارستان نظامی صنعاء را هدف قرار دادند.

یک منبع امنیتی مسئول به سبا گفت: جنگنده های سعودی به کوه نقم در صنعا و خیابان الاربعین و اطراف کوه جره و کوه الزنوج در شهر تعز حمله کردند.

پیش از آن نیز جنگنده سعودی یک کامیون حامل مواد غذایی را در جاده شهر عریش به عدن هدف قرار دادند.

این منبع امنیتی مسئول گفت: ارتش سعودی با این موارد نقض آتش بس تاکید می کند که به تجاوزگری خود علیه یمن ادامه می دهد و به تعهدات خود در قبال سازمان ملل عمل نمی کند.

ارتش یمن: به هرگونه نقض آتش بس با شدت پاسخ می‌دهیم

سرتیپ ستاد شرف لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت: فرماندهی وزارت دفاع و ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح یمن از آتش بس انسانی که از سوی سازمان ملل متحد در یمن اعلام شد و توقف اقدامات متجاوزانه بی قید  و بند سعودی علیه ملت یمن و شهرها و محله های مسکونی آنها استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد: هرگونه نقض آتش بس از طرف متجاوز باعث خواهد شد تا نیروهای مسلح و امنیتی ما به این تجاوزگری با همه راهها و ابزارهای مشروع پاسخ دهند.

تاکید عربستان به ادامه حملات به یمن با وجود آتش‌بس انسانی

با وجود آتش‌بس اعلام شده توسط سازمان ملل در یمن، سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن با طرح برخی ادعاها، تأکید کرد این ائتلاف به این آتش‌بس پایبند نخواهد ماند.

عربستان جنگ داخلی در یمن را کلید زد

عربستان اولین یگان پیاده از عناصر طرفدار منصور هادی را بعد از آموزش و تجهیز به جدیدترین تسلیحات نظامی در استان حضرموت یمن مستقر کرد.

بمباران استانهای مختلف در آستانه آتش بس و شهادت 14 یمنی

خبرنگار شبکه خبری المیادین گزارش داد که جنگنده های سعودی در حملات خود پیش از اجرایی شدن آتش بس چهار نفر را در حمله به اداره پلیس الرضمه در استان اب در مرز یمن شهید کرده و چهار نفر دیگر را زخمی کردند.

این خبرنگار همچنین از شهادت هفت شهروند یمنی در حمله هوایی ارتش سعودی به روسای الحظیره بسنجان در استان صعده خبر داد که همگی زن و کودک بودند.

شبکه تلویزیونی المسیره نیز گزارش دادند که پیش از اجرایی شدن آتش بس، سه شهروند یمنی در حملات توپخانه ای سعودی به روستای الخضراء در استان حجه در غرب یمن شهید شدند.

جنگنده های ارتش سعودی همچنین سه حمله به پل السلام در چهار راه النقبه بین استان های شبوه و ابین صورت دادند.

بخش های سحار و ساقین از توابع استان صعده نیز هدف چهار حمله هوایی قرار گرفت.

جنگنده های سعودی محله های مسکونی در دو منطقه الحصبه و الثوره الریاضی و کوه النهدین و تپه قازان در شمال و جنوب شهر صنعا را بمباران کردند.

این جنگنده ها همچنین به پایگاه هوایی العند در استان لحج حمله کردند.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.