یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 | 16:10
آمریکا درصدد توطئه برای سرنگونی دولت مشروع ونزوئلا است
آمریکا درصدد توطئه برای سرنگونی دولت مشروع ونزوئلا است
وزیر کشور ونزوئلا تاکید کرد: "واشنگتن قصد دارد در راستای راهبرد دائمی خود در ونزوئلا دولت مشروع و قانونی این کشور را سرنگون کند."

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ونزوئلا در 3 ماه اخیر شاهد اعتراضات و ناآرامی های داخلی است و دولت کاراکاس از بازداشت 58 تبعه خارجی شامل اتباع کلمبیا، آمریکا، یک اسپانیایی و یک عرب در جریان اعتراضات اخیر خبر داده است.

بر اساس این گزارش وزیر کشور، دادگستری و صلح ونزوئلا در کنفرانس خبری ضمن اشاره به بازداشت اتباع خارجی در جریان خشونت‌های اخیر این کشور تاکید کرد: تاکنون 58 نفر از اتباع سایر کشورها را در جریان اعتراضات و خشونت های ونزوئلا بازداشت کرده ایم که همه این افراد در استفاده از اسلحه نقش داشته اند.

شهروند آمریکایی به قاچاق اسلحه و تلاش برای قتل متهم شده است. وزیر کشور ونزوئلا همچنین آمریکا را به توطئه برای سرنگونی دولت نیکولاس مادورو متهم کرده است. وی افزود: بی‌شک ونزوئلا در شرایطی به حیات و زندگی ادامه می دهد که با توطئه چند بخشی با هدف سرنگونی دولت قانونی روبرو است و این توطئه و برنامه بخشی از هدف دائمی راهبردی وزارت خارجه آمریکا است.

درگیری بین نیروهای پلیس و معترضان بار دیگر از روز پنج شنبه از سر گرفته شده است. ونزوئلا از اواسط فوریه تاکنون صحنه درگیری های خشونت آمیزی بوده است. مادورو تاکید کرده است که شورش های خیابانی تاکنون ده ها میلیارد دلار به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است.

اعتراضات داخلی ونزوئلا در پی افزایش شدید آمار جرم و جنایت در ماه فوریه آغاز شده است ولی این اعتراضات به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شده است. تاکنون 40 نفر در جریان اعتراضات خونین ونزوئلا کشته شده اند.

 

منبع : تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.