چهارشنبه 7 مرداد 1394 | 10:30
حتی عفو بین‌الملل نیز حکام سعودی را جنایتکار جنگی نامید
نسل‌کشی آل‌سعود به نیابت از رژیم کودک‌کش اسرائيل
دیده‌بان حقوق بشر در تازه‌ترین گزارش خود حملات اخیر آل‌سعود علیه مردم یمن را «جنایت آشکار جنگی» نامید و خواستار بررسی نقض قوانین جنگی در یمن شد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" در ادامه نسل کشی آل‌سعود به نیابت از رژیم کودک کش اسرائیل‌جنایت اخیر سعودی‌ها در استان «تعز» به قدری وحشتناک بود که نهادهای حقوق بشری نتوانستند در برابر آن مقاومت کنند و علیه آل‌سعود موضع گیری تندی کردند. به گزارش فارس، دیده‌بان حقوق بشر روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای حملات اخیر ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی در یمن را که منجر به شهید شدن دست‌کم 120 نفر و مجروحیت 150 تن دیگر از مردم یمن شد، «مصداق آشکار جنایت جنگی» توصیف کرد.
به نوشته پایگاه اینترنتی دیده‌بان حقوق بشر، «ائتلاف سعودی حملات هوایی غیرقانونی در یمن انجام داده است و همین مسئله نشان می‌دهد که لازم است شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تشکیل کمیسیونی جهت بررسی موارد ادعایی نقض قوانین جنگی توسط همه طرفین دخیل در یمن، وارد عمل شود.»  «اوله سولوانگ» محقق ارشد «شرایط اضطراری» در باره حملات اخیر سعودی‌ها گفت: «ائتلاف سعودی مکررا خانه‌های مسکونی را بمباران کرده است.»
یک روز و نیم پس از حملات روز 24 جولای(2مرداد) سعودی‌ها به نیروگاه برق «المخا» در استان تعز، اعضای دیده‌بان حقوق بشر از محل دیدن کرده و دریافتند با توجه به خرابی‌ها، شش بمب به مجتمع مسکونی اصلی این نیروگاه برخورد کرده است. این مجتمع مسکونی محل زندگی حداقل 200 خانوار بوده است.  به دلیل آمار بالای شهدا در یمن،  کمیسیونر ارشد حقوق بشر اظهار نگرانی کرده و خواستار اقدامات بیشتر برای بررسی هرچه سریعتر در این زمینه شد. در پایگاه اینترنتی حقوق بشر همچنین آمده است: «شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌بایست قطعنامه‌ای را به تصویب برساند تا براساس آن یک کمیسیون بین‌المللی تحقیق، نقض قوانین بین‌المللی بشری را در یمن بررسی کند.»
ادامه حملات وحشیانه
از سوی دیگر و با وجود آنکه سعودی‌ها از بامداد دوشنبه آتش بس یکجانبه در یمن اعلام کردند همانند ساعات اولیه این آتش بس، همچنان حملات خود را علیه شهرهای یمن ادامه می‌دهند. استان‌های عدن، لحج، حجه و صعده همچنان آماج حملات هوایی و زمینی متجاوزان سعودی است. این در حالی است که «یوهانس ون در کلاوو» مسئول هماهنگی کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل در یمن، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «درگیری‌های چهار ماه اخیر در این کشور، شهرهای یمن را به ویرانه‌ای تبدیل کرده و زندگی مردم آن را نابود کرده است.» این مقام سازمان ملل افزود، طبق ارزیابی‌های محلی، حدود 23 هزار نفر در این درگیری‌ها شهید و زخمی شده‌اند.
اختیار تام 16 گروه به انصارالله برای نبرد
از سوی دیگر 16حزب و تشکل سیاسی یمنی با امضای سندی، همکاری خود را با ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور برای مقابله با تجاوزگری‌های سعودی اعلام کردند. این احزاب ضمن اعلام حمایت کامل از برنامه‌ها و گزینه‌های رهبر جنبش انصارالله یمن برای مقابله با تجاوزگری سعودی، به «عبدالملک الحوثی» برای به کارگرفتن گزینه هایش در پاسخ به جنایت‌های سعودی- آمریکایی علیه یمن، اختیار تام دادند.
گردان‌های ویژه انصارالله
در همین حال، «اسامه ساری» تحلیل‌گر یمنی در صفحه فیسبوکش نوشت، گردان‌های «الحسین» وابسته به «انصارالله» یمن اکنون در پایگاه‌های ویژه خود در «عدن»، «لحج»، «تعز» و سایر مناطق مورد نظر، مستقر شده‌اند و در حال نبرد با دشمنان در جبهه‌ها هستند. به گزارش فارس این کارشناس یمنی که رئیس تحریریه هفته‌نامه یمنی «المسار» است در ادامه تاکید کرد، تنها کسی می‌داند گردان‌های الحسین یعنی چه و از چه سلاح‌ها و توانمندی‌هایی برخوردار است، اهمیت این خبر ویژه را درک خواهد کرد. نیروهای حاضر در این گردان‌ها در کنار آگاهی‌ها و هوشیاری‌های قرآنی و جهادی، جنگاورانی حرفه‌ای هستند.»از سوی دیگر اداره برق استان مرزی‌جازان عربستان اعلام کرد که نیروگاه‌های تولید برق برای پادگان‌های نظامی این منطقه بر اثر حملات موشکی انصارالله به این نیروگاه‌ها از کار افتاده و آتش‌سوزی مهیبی به راه انداخته است.

 

 

روزنامه کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.