یکشنبه 11 مرداد 1394 | 09:57
شلیک 70 موشک به مواضع نظامی سعودی‌ها / شماری از نظامیان عربستان در حمله ارتش یمن به هلاکت رسیدند
یک منبع نظامی یمنی گفت: در عملیات ویژه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه «الجعوله» واقع در عدن در جنوب یمن شمار زیادی از نیروهای منصورهادی کشته و تعدادی به اسارت درآمدند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"   ،به نقل از دفاع پرس، عربستان سعودی با ائتلاف نه کشور عربی منطقه (به جز عمان) و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین سالجاری حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد و امروز وارد یکصدوسی‌امین روز می‌شود.

بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده از سوی نهادهای مربوط به سازمان ملل که مربوط به یک هفته پیش است، شمار کشته‌های این جنگ نزدیک به 4 هزار نفر است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارش داده است که تا کنون 3984 نفر در یمن کشته شده‌اند که از بین آن‌ها 1859 نفر شهروند عادی هستند. 19300 نفر نیز زخمی شده‌اند که 4200 تن از آن‌ها از شهروندان عادی محسوب می‌شوند.

جنگنده‌های ائتلاف ضد یمن منازل، مساجد، مدارس، خیابان‌ها، روستاها، شهرها، جاده‌ها و ... را در کنار بمباران زیرساخت‌های یمن هدف قرار می‌دهند و میان مناطق مدنی و نظامی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شوند.

در همین راستا پایگاه خبری جنبش انصارالله یمن در گزارشی، به آمار و حجم خرابی‌های یمن طی 129 روز تجاوز به این کشور پرداخت و نوشت: دشمن سعودی علاوه بر بمباران‌های مستمر، 26 میلیون یمنی را در محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار داده است، انبارهای مواد غذایی را هدف قرار می‌دهد تا آن دسته از مردمی که از بمباران‌ها جان سالم به در می‌برند از گرسنگی به تسلیم وادار شوند. تمامی این جنایت در مقابل چشمان کشورهای جهان و سازمان‌های مختلف مدعی حقوق بشر و در راس آنها سازمان ملل صورت می‌گیرد.

آخرین تحولات یمن:

** به گزارش شبکه خبری المیادین، یک منبع نظامی گفت: در عملیات ویژه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه «الجعوله» واقع در عدن در جنوب یمن شمار زیادی از نیروهای منصورهادی کشته و تعدادی به اسارت درآمدند.

از سوی دیگر جنگنده‌های عربستان سعودی منطقه «الحصامه» و «بین صیاح» واقع در صعده در شمال یمن را در دو نوبت بمباران کردند.

همچنین نیروهای مرزی عربستان اراضی یمن را در نزدیکی مرزهای عربستان با انواع سلاح سنگین و سبک هدف قرار دادند.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور در تلافی این حملات منطقه نظامی «معزاب» را  در استان جازان در جنوب عربستان با 20 موشک و ده‌ها گلوله توپ هدف قرار دادند.

** پایگاه خبری العهد گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی با شلیک 50 موشک مراکز نظامی عربستان سعودی در «المعطن»، «المدبع»، «غرف الشیخ» و الردیف را هدف قرار دادند.

** به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، «عبدالله بن زاید آل‌نهیان» وزیر خارجه امارات، دیروز میزبان «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده سازمان ملل در یمن بود.

بن زاید و ولد الشیخ در این دیدار درخصوص تحولات اوضاع در یمن گفت‌وگو کردند. بررسی زمینه‌های تقویت کمک‌های انسانی به یمن و همکاری در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های کمک‌رسانی و توسعه یمن از دیگر محورهای دیدار بن زاید و ولد الشیخ بود.

** منابع یمنی به پایگاه خبری العهد گفتند که «خالد بحاح» معاون رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از طریق دریا و نه توسط هواپیمای نظامی وارد عدن شده و ورود وی به این شهر تنها یک برنامه تبلیغاتی بوده است.

این منابع افزودند که بحاح بیشتر از 3 ساعت در عدن نماند و به‌سرعت این شهر را ترک کرد که نشان از آن دارد که اوضاع در این شهر در کنترل آنها نیست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.