شنبه 24 مرداد 1394 | 11:24
گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن؛
حمله موشکی یمنی‌ها به پایگاه‌های نظامی سعودی‌ها/نبرد شدید میان عناصر «القاعده» و قبائل «یافع»
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه‌های نظامی سعودی در منطقه نجران را با 29 فروند موشک هدف قرار دادند. در این حمله دو دستگاه خودروی نظامی و یک تانک ارتش سعودی منهدم و شمار زیادی از نیروهای سعودی کشته یا زخمی شدند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  ،شبکه تلویزیونی المسیره یمن اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش سعودی چهار بار به  مناطق مختلف استان مأرب حمله کردند. این جنگنده‌ها همچنین 10 مرتبه منطقه «عقان» را بمباران کردند. ارتش سعودی همچنین مناطقی را در بخش «الجراح» در منطقه «الحدیده» گلوله باران کرد.

چهار شهروند یمنی در حمله هوایی ارتش سعودی به روستای «الدشوش» در منطقه «حرض» در استان حجه یمن به شهادت رسیدند.

انصارالله کشتی‌های سعودی را هدف قرار دادند

از طرفی دیگر خبرگزاری آلمان از حدیده (یمن)، گزارش داد: منابعی در یمن روز جمعه اعلام کردند که نیروهای جنبش انصارالله یمن و نیروهای ائتلاف به فرماندهی عربستان سعودی در سواحل استان الحدیده در غرب این کشور درگیر شدند.

این منابع با اعلام این خبر افزودند:« نیروهای حوثی از مواضع خود در سواحل «الطائفم در منطقه «الدریهمی» به طرف کشتی‌های جنگی که به ساحل نزدیک می شدند خمپاره شلیک کردند که این کشتی‌ها نیز با گلوله باران مواضع حوثی ها پاسخ دادند.»

این منابع افزودند: پس از این درگیری حوثی‌ها نیروهای بیشتری در این منطقه شامل چند فروند تانک و نیروی مسلح مستقر کردند.

حمله موشکی یمنی‌ها به پایگاه‌های نظامی سعودی‌ها

براساس این گزارش منابع خبری اعلام کردند که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی مواضع نظامی سعودی در منطقه نجران را با 29 فروند موشک هدف قرار دادند. در این حمله دو دستگاه خودروی نظامی و یک تانک ارتش سعودی منهدم و شمار زیادی از نیروهای سعودی کشته یا زخمی شدند.

نبرد شدید میان عناصر القاعده و قبائل «یافع»

پایگاه خبری العهد نیز از درگیری شدید میان عناصر القاعده با نیروهای قبایل «یافع» در «التواهی» در استان عدن خبر داد. در این درگیری ها شماری از نیروهای دو طرف کشته و مجروح شدند. علاوه بر این درگیری هایی در اطراف کاخ «المعاشیق» میان جنبش جنوب و شبه نظامیان حزب «الاصلاح» گزارش شده است.

محور گفتگو تلفنی امیرعبداللهیان و نماینده سازمان‌ملل

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه روز جمعه در تماس تلفنی با اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، در خصوص آخرین تحولات یمن و طرح سازمان ملل برای ایجاد آتش‌بس و شروع گفت‌وگوهای سیاسی بین گروه‌های یمنی بحث و تبادل نظر کرد.

عربستان سعودی با ائتلاف نه کشور عربی منطقه (به جز عمان) و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین سالجاری حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرده‌است که تاکنون ادامه دارد.

بیش از چهار ماه است که عربستان سعودی این کشور را تحت محاصره همه جانبه قرار داده و روند کمک رسانی به جنگ زدگان و نیازمندان یمنی را با دشواری مواجه ساخته است.

 از زمان شروع جنگ علیه این کشور، جنگنده‌های ائتلاف ضد یمن منازل، مساجد، مدارس، خیابان‌ها، روستاها، شهرها، جاده‌ها و ... را مورد هدف قرار می‌دهند و میان مناطق مسکونی و نظامی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شوند.

منبع : دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.