دوشنبه 2 شهریور 1394 | 09:52
تشدید حملات جنگنده‌های عربستان به یمن/اعتراف سعودی‌ها به کشته‌شدن فرمانده تیپ هجدهم ارتش
سرلشگر «عبدالرحمن الشهرانی» فرمانده تیپ هجدهم ارتش عربستان بر اثر اصابت ترکش در یکی از مناطق مرزی جنوب عربستان به هلاکت رسید.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،دفاع پرس، خبرگزاری رسمی عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سرلشکر «عبدالرحمن بن سعد الشهرانی» فرمانده لشکر 18 ارتش هنگام بازدید از محل استقرار نیروهای نظامی این کشور در امتداد مناطق مرزی جنوب عربستان، در حملۀ نیروهای یمنی به شدت مجروح و این فرمانده ارشد پس از انتقال به بیمارستان کشته شد.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی یمن سبا، به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور یک فروند هلی‌کوپتر آپاچی امارات را در منطقه «یسوف» بین روستای «الصلعا» و جبل «یسوف» حد فاصل استان البیضا و ابین منهدم کردند.

این دومین هلی‌کوپتر آپاچی نیروهای متجاوز به یمن است که رزمندگان انصارالله طی سه روز گذشته آن را سرنگون می‌کنند. روز جمعه نیز عربستان به سرنگونی یک هلی‌کوپتر آپاچی خود در منطقه جازان در جنوب این کشور اعتراف کرد که دو خلبان آن کشته شدند.

همچنین منابع یمنی خبر دادند که کمیته‌های انقلابی و ارتش یمن، سه تانک آبرامز عربستان را که ساخت آمریکا هستند، به غنیمت گرفتند و سه خودروی نظامی سعودی را در منطقه جیزان واقع در جنوب غربی عربستان منهدم کردند.
 
بر اساس این گزارش، کمیته‌های انقلابی و ارتش یمن همچنین پایگاه سعودی «مشعل» را تصرف و یکی از انبارهای مهمات این پایگاه را منفجر کردند. آن ها دو پایگاه سعودیِ «الملحمه» و «دارالنصر» را نیز در جیزان تصرف کردند.
 
یک منبع نظامی یمنی نیز تاکید کرد: ارتش و کمیته های انقلابی یمن در تعز، موفق شدند در منطقه «الربیعی»، به سمت «الضباب» پیشروی کنند و مناطق «الروض» و کوه های «البحابح»، «الرباط»، «السوق»، «الصنم» و «القرعا» را از مزدوران آل سعود پاکسازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری یمن پرس، منابع امنیتی یمن اعلام کردند جنگنده‌های عربستانی روز گذشته بیش از 100 بار مناطق مسکونی «مران»، «سحا»، «حیدان»، «کتاف» و مرکز استان صعده را بمباران کردند.

این منابع در ادامه افزودند: جنگنده‌های سعودی همچنان در آسمان صعده به صورت گسترده ظاهر می‌شوند. از سوی دیگر درگیری میان نیروهای مقاومت مردمی یمن ومتجاوزان سعودی در مناطق مرزی همچنان ادامه دارد.

عربستان سعودی با ائتلاف نه کشور عربی منطقه (به جز عمان) حملات گسترده‌ای را علیه ملت مظلوم یمن آغاز کرده‌است؛ تاکنون این کشور تحت محاصره همه جانبه عربستان سعودی قرار گرفته که این محاصره روند کمک رسانی به جنگ زدگان و نیازمندان یمنی را با دشواری مواجه ساخته است.

از زمان شروع این جنگ، جنگنده‌های ائتلاف منازل، مساجد، مدارس، خیابان‌ها، روستاها، شهرها، جاده‌ها و ... را مورد هدف قرار می‌دهند و میان مناطق مسکونی و نظامی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شوند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.