چهارشنبه 4 شهریور 1394 | 11:33
شلیک 3 موشک اسکاد به "مواضع نظامی"عربستان
منابع نظامی یمن اعلام کردند: یگان موشکی ارتش این کشور 3 فروند موشک «اسکاد » را به مواضع نظامی سعودی‌ها در منطقه جازان در جنوب عربستان شلیک کردند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،منابع نظامی یمن اعلام کردند که یگان موشکی ارتش یمن 3 فروند موشک اسکاد را به مواضع نظامی عربستان در جازان جنوب عربستان شلیک کرد.

بر اساس این گزارش، شلیک این موشک‌ها در پاسخ به ادامه حملات عربستان سعودی به یمن صورت گرفته است. نزدیک به پنج ماه است که حملات هوایی و بی‌وقفه عربستان سعودی علیه یمن ادامه دارد.

این منابع افزودند: هر 3 فروند موشک‌های شلیک شده به اهداف خود اصابت کرده است. یکی از آنها فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالله» را هدف قرار داده بود که بعد از اصابت موشک دچار آتش سوزی شده است.


 

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که حداقل دو نظامی عربستان سعودی در جریان گلوله‌باران پایگاه «العمود» جان خود را از دست دادند. همچنین دو خودروی نظامیان عربستان سعودی در حمله نیروهای ارتش و مردمی یمن منهدم شد.

به گزارش منابع خبری جنگنده‌های سعودی در ادامه حملات خود به مناطق مختلف یمن، صبح امروز چندین منطقه در صنعا از جمله اردوگاه «النهدین» و ساختمان ریاست جمهوری یمن را بمباران کردند.

این منابع افزودند: جنگنده‌های متجاوز سعودی همچنین اردوگاه «48» در منطقه «السواد» واقع در جنوب صنعا را نیز هدف قرار دادند.

از سوی دیگر منابع محلی در استان شمالی صعده یمن نیز اعلام کردند که جنگنده‌های متجاوز سعودی ظرف 24 ساعت گذشته 150 حمله را به این استان انجام داده که شدیدترین حملات به این استان بوده است. به گفته منابع یمن، این جنگنده‌ها منطقه «المران» زادگاه عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله را چند بار بمباران کردند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی با ائتلاف نه کشور عربی منطقه (به جز عمان) از ششم فروردین سالجاری حملات گسترده‌ای را علیه ملت مظلوم یمن آغاز کرده‌است؛ نزدیک به پنج ماه است که این کشور تحت محاصره همه جانبه عربستان سعودی قرار گرفته که روند کمک رسانی به جنگ زدگان و نیازمندان یمنی با دشواری مواجه شده‌است.

از زمان شروع تجاوز هوایی عربستان به یمن، جنگنده‌های متجاوز این کشور منازل، مساجد، مدارس، خیابان‌ها، روستاها، شهرها، جاده‌ها و ... را مورد هدف قرار می‌دهند و میان مناطق مسکونی و نظامی هیچ فرقی قائل نمی‌شوند.

منبع : دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.