چهارشنبه 25 شهریور 1394 | 09:56
تحولات امنیتی یمن/
نبردهای سنگین در مأرب و کنترل کامل انصارالله بر جبهه غربی در تعز
درگیری ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای عربستان، امارات و دیگر کشورهای متجاوز به یمن در مأرب در چندین محور ادامه دارد و انصارالله کنترل کامل بخش غربی شهر تعز را در اختیار دارد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  ،تسنیم به نقل از منابع یمنی، ارتش یمن به پیروزیهای نظامی خود در شهر تعز ادامه داد و توانست تپه راهبردی عقلان را به کنترل خود در آورده و به این صورت جبهه غربی شهر را به‌طور کامل تحت کنترل قرار دهد. ارتش به پیشروی خود در جبهه المرور و صینه نیز ادامه داد.

این درحالی است که نبردهای سنگین در چند جبهه در استان مأرب خصوصاً ورودی جنوب غربی این شهر ادامه دارد. ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند سه حمله شبه‌نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را که با پشتیبانی نظامیان سعودی، اماراتی، قطری و بحرینی در این استان صورت گرفت، خنثی کنند.

یک منبع نظامی یمنی با اعلام این خبر به شبکه تلویزیونی المیادین گفت: این شبه‌نظامیان از سه جبهه شامل جبهه ذات الراء، جبهه منطقه الجفینه و جبهه خط لوله نفت تلاش کردند که پیشروی کنند اما براساس اطلاعات رسیده، ده‌ها نفر از آنها کشته شدند.

نبردهای زمینی در شهر تعز نیز شدت گرفته است، به‌گونه‌ای که در جریان نبردها در چند محله شهر 17 نفر جان خود را از دست داده شمار دیگری زخمی شدند.

یک منبع نظامی از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه جنوبی بعد از کنترل آنها بر تپه الاکمله السوداء در بخش جبل جبشی در جنوب شهر تعز خبر داد.

همچنین خانه‌های شهروندان در تعز هدف گلوله‌باران توپخانه‌ای قرار گرفت که در جریان آن تعدادی از زنان و کودکان قربانی شدند.

این در حالی است که نبردها بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و شبه‌نظامیان عبدربه منصور هادی در منطقه الزنوج و منطقه ثعبات ادامه دارد.

در همین حال، ائتلاف سعودی علیه یمن اشاره کرد که عملیات محاصره شهر صنعا از طریق مأرب صورت خواهد گرفت و این امر از طریق دو محور انجام خواهد شد؛ نخست، محور استانهای مأرب و الجوف در شرق یمن و دوم، محور استان‌های صعده و الحدیده که به‌نوبه خود عامل مهمی در عملیات پشتیبانی از نیروهای پیشروی کننده به شمار می‌رود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.