چهارشنبه 5 آذر 1393 | 12:53
رایزنی های حزب الله لبنان برای تعیین ریاست جمهوری/ موافقت لبنان با طرح «50-5»
رایزنی های حزب الله لبنان برای تعیین ریاست جمهوری/ موافقت لبنان با طرح «50-5»
کرسی رئیس جمهوری لبنان مدت‌ها خالی مانده و انتظار حل زود هنگام این پرونده دارای افق روشنی نیست و هر از چند گاهی پیشنهاداتی مطرح می‌شود که تا الان نتیجه ای را در بر نداشته است.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  ،لبنان هفتاد و یکمین سالگرد استقلال خود را در شرایطی پشت سر گذاشت که با بحران داخلی روبروست، کرسی رئیس جمهوری خالی مانده و این درحالی است که حزب الله لبنان به دنبال رایزنی با جریان المستقبل است.

 لغو همه جشن‌های روز ملی استقلال لبنان

گزارش روزنامه لبنانی السفیر حاکی است که «تمام سلام» نخست وزیر لبنان در سایه تحولات جاری، همه جشن‌ها و دیدارهای رسمی به مناسبت سالروز استقلال که معمولا ادارات دولتی، سفارتخانه‌ها و شهرداری‌ها برگزار می‌کنند، لغو می‌شود.نخست‌وزیر لبنان ضمن اشاره به تهدیدات پیش روی لبنان از سوی گروه‌های تروریستی و نیز مسئله پرمناقشه انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور، از تمامی گروه‌های سیاسی خواست به مصلحت جمعی بیندیشند.

صندلی خالی ریاست‌جمهوری لبنان همچنان منتظر «8» و «14» مارس

سیاستمداران لبنان به خالی بودن کرسی رئیس‌جمهور در این کشور عادت کرده‌اند. ماه‌هاست این منصب خالی است اما میشل عون نامزد انتخابات ریاست جمهوری لبنان و رئیس حزب «جریان ملی آزاد»، با مطرح کردن نامزدی خودش و «سمیر جعجع» رئیس حزب «نیروهای لبنانی» برای انتخاب رئیس جمهوری در پارلمان لبنان، به شرط کنار رفتن دیگر نامزدها، وضعیت راکد قضیه انتخاب رئیس جمهوری تا اندازه‌ای به حرکت در آورد.

وبگاه خبری الجزیره قطر با بیان این مسئله نوشت که «این پیشنهاد را ولید جنبلاط رئیس حزب "تجمع دموکراتیک ترقی‌خواه" که "هنری هلو" را نامزد کرده است، رد کرد. سایر گروه‌های سیاسی هم با احتیاط با این مسئله برخورد کردند (وملاحظاتی دارند) . اما به هر حال خالی ماندن ریاست جمهوری لبنان را بار دیگر در کانون توجهات قرار داد؛ صندلی ریاستی که بیش از شش ماه است خالی مانده است.»

گفتگوی میان حزب الله و المستقبل انجام خواهد شد

الدیارگزارش داد براساس اطلاعات به دست آمده گفتگوی میان حزب الله و المستقبل انجام خواهد شد و سعد حریری رئیس جریان المستقبل، در یک برنامه تلویزیونی به انجام این گفتگو، چراغ سبز نشان داده است.

«فاتح 110» صهیونیست ها را به عصر حجر می برد


موشک فاتح می تواند در کمتر از دو دقیقه وزارت جنگ و ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را ویران کند و هفت موشک فاتح می‌تواند کارایی تمامی سامانه‌های دفاع موشکی تل‌آویو را در کمتر از ۱ دقیقه از بین ببرد.

حزب الله: آل خلیفه از شکست انتخابات ناراحت است

حزب‌الله لبنان ضمن محکومیت یورش نیروهای بحرینی به منزل یک عالم شیعه در منطقه الدراز اعلام کرد که این تجاوزها به منزله اهانت آشکار به شخصیت‌های ملی و مقدسات، نقض تمامی قوانین، کرامات و حقوق شهروندان بحرینی است.

حزب الله لبنان این اقدام  را نارضایتی مقامات بحرین از شکست خود به خاطر تحریم انتخابات از سوی مخالفان دانست که از طریق اقدام به چنین جنایاتی اراده مردم بحرین را نادیده می‌گیرد.

موافقت لبنان با طرح «50-5» برای آزادی اسرایش از تروریست‌ها

لبنان با طرح تروریست‌ها مبنی بر آزادی پنج تن از زندانیان «رومیه» و «50 تروریست زندانی در سوریه» در مقابل آزادی هر اسیر لبنانی موافقت کرد و پس از رایزنی ها و مذاکرات غیر مستقیم به واسطه طرف های محلی در سوریه «عماد عیاد» در مقابل آزادی دو اسیر ارتش آزاد در منطقه قلمون آزاد شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.