پنجشنبه 11 دی 1393 | 08:33
آماري تكان دهنده از فقر و تجاوز در بين كودكان اسراييلي:
رشد صد در صدي آزار و اذيت كودكان طي 8 سال گذشته
رشد صد در صدي آزار و اذيت كودكان طي 8 سال گذشته
در بين سال هاي 1995 تا 2013 آمار آزار و اذيت كودكان اسراييلي در سرزمين هاي اشغالي 195.8 درصد افزايش يافته است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  بر اساس گزارش منتشر شده از سوي شوراي داخلي حمايت از كودكان در رژيم صيهونيستي، در 15 سال گذشته نرخ فقر كودكان در سرزمين هاي اشغالي 55 درصد افزايش يافته است.

اين گزارش همچنين به افزايش شمار كودكان اسراييلي كه مورد آزار و اذيت قرار مي گيرند اشاره كرده است كه از اين حيث رژيم صهيونيستي را در ميان اعضاي سازمان همكاري و توسعه اقتصادي (OECD) در رتبه اول قرار داده است.

بر اساس آمار منتشر شده تا پايان سال 2013، 2 ميليون 683 هزار كودك در سرزمين هاي اشغالي رژيم صهيونيستي وجود دارند كه از اين تعداد در حدود 827 هزار كودك در فقر زندگي مي كنند.

با وجود كاهش بسيار ناچير فقر كودكان در سال 2013، شرايط هنوز در مرحله بحراني قرار دارد چرا كه 30.8 درصد از كودكان اسراييلي زير خط فقر زندگي مي كنند و در طول 3 دهه گذشته يعني از سال 1980 تا 2013 درصد فقر كودكان از 8.1 درصد به 30.8 درصد افزايش يافته است.

بر پايه اين گزارش از سال 2006  رشد قابل توجهي در تعداد دانش آموزاني كه با گرسنگي به مدرسه مي رفتند و يا در طول روز غذايي براي مصرف نداشتند ديده شده است.

بر اين اساس به هر ميزان كه خانواده هاي اسراييلي پر جمعيت تر باشند نرخ فقر در آنها افزايش بيشتري يافته است، به طوري كه نرخ فقر خانواده هايي با 4 فرزند 52.3 درصد و نرخ فقر خانواده هايي با 5 فرزند به بيش از 60 درصد رسيده است.

در حالي كه متوسط خطر فقر كودكان در ميان اعضاي سازمان همكاري و توسعه اقتصادي 19.7 درصد است، در سرزمين هاي اشغالي اين ميزان به 38.6 درصد مي رسد كه بر اين اساس رژيم صهيونيستي در مسئله  فقر كودكان در رتبه اول اين سازمان قرار گرفته است
.
اين گزارش همچنين درباره افزايش آمار آزار و اذيت كودكان اسراييلي نيز تحقيقاتي انجام داده است كه بر اساس آن در سال 2013 نزديك به 50 هزار كودك اسراييلي مورد آزار و اذيت جنسي قرار گرفته اند كه نسبت به سال 2012 افزايش قابل تاملي داشته است.

در  سال هاي 1995 تا 2013  نيز آمار تجاوز به كودكان اسراييلي در سرزمين هاي اشغالي  195.8 درصد افزايش يافته است كه در گزارشهاي بدست آمده آزار و اذيت فيزيكي، آزار و اذيت جنسي و آزار و اذيت روحي و  رواني ديده مي شود.

"اسحاق كادمن" رئيس شوراي داخلي رژيم صهيونيستي در مورد كودكان اذعان مي كند كه تعداد زيادي از كودكان اسراييلي از فقر و آسيبهاي اجتماعي رنج مي برند .

"ريوون ريولين" رئيس رژيم صهيونيستي پس از مشاهده اين گزارش مدعي شد كه جامعه اي كه به كودكان فقير خود بي تفاوت باشد بايد از خود خجالت بكشد. جامعه اي كه به مراقبت از كودكان خود علاقه اي ندارد نبايد اسم خود را جامعه بگذارد.

حزب كار رژيم صهيونيستي نيز درباره اين موضوع كابينه بنيامين نتانياهو را به شكست كامل در اجراي برنامه هايش براي پايان دهي به فقر متهم كرد و اعلام كرد كه  مقامات اسراييلي نمي دانند كه اين موضوع چه تهديد بزرگي براي جامعه صهيونيستي است و آن را از درون متلاشي سازد.

 

 

منبع : بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.