یکشنبه 14 دی 1393 | 09:24
تحلیلگر آمریکایی: داعش محصول مشترک آمریکا، غرب، عربستان سعودی و اسرائیل است
تحلیلگر آمریکایی: داعش محصول مشترک آمریکا، غرب، عربستان سعودی و اسرائیل است
«والت ماتئو» تحلیلگر و نویسنده آمریکایی تاکید کرد که آمریکا و متحدانش برای حمله به سوریه و تغییر دولت بشار اسد، داعش را ایجاد کردند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،یک نویسنده و تحلیلگر آمریکایی تاکید کرد که داعش توسط آمریکا و متحدانش و به منظور هدف قرار دادن سوریه ایجاد شده است.

«والت ماتئو» تحلیلگر و نویسنده آمریکایی در گفت‌و‌گو با شبکه پرس‌تی‌وی گفت: «داعش محصول و ساخته غرب است و من وقتی می‌گویم غرب منظورم آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، ناتو، اسرائیل و عربستان سعودی است».

این نویسنده و تحلیلگر افزود: «دو دلیل و هدف اصلی(ایجاد) داعش،‌ اول جایگزین کردن آن با القاعده به عنوان تهدید منافع غرب است؛‌القاعده ای که خود محصول و ساخته غرب بوده است».

«ماتئو همچنین تاکید کرد: «دلیل دوم و نقش مهم دیگر داعش، ایجاد و دادن بهانه برای بمباران و حمله به سوریه است».

پیش از این «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا با تبرئه کشورش از اتهام دخالت در ظهور و تشکیل داعش، گفته بود که متحدان آمریکا، عربستان، امارات، ترکیه به دلیل حمایت همه‌جانبه از مخالفان مسلح سوریه، سبب تشکیل و ظهور داعش شدند. بایدن این سخنان را روز پنج‌شنبه دهم مهر (2 اکتبر) در جمع دانشجویان دانشگاه «هاروارد» بیان کرد.

اما از طرفی دیگر، اوایل دسامبر (10 دسامبر) روزنامه انگلیسی «گاردین» فاش کرد که گروهک تکفیری داعش در سال 2003 زیر نظر آمریکا و به هنگام اشغال عراق در زندان «بوکا» در جنوب این عراق شکل گرفته است (جزئیات بیشتر).

منبع : فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.