پنجشنبه 31 فروردین 1391 | 14:10
سرویس: سیاسی
سرویس: سیاسی
حجت الاسلام و المسلمين سيد "مقتدا صدر" امام جمعه کوفه و رهبر جريان صدر عراق، با ايراد يک سخنراني در جمع برخی از مردم بحرين در شهر قم، حمايت قاطع خود را از اين انقلاب اسلامي اعلام کرد.

بسیج پیشکسوتان "

اين روحاني برجسته عراقي با بيان اينکه بايد با حمايت از انقلاب بحرين عليه رژيم آل خليفه و به وسيله عزم و اراده مردمي، به مقابله با ظلم و ستم برخاست گفت: "قدرت مردم هر اندازه هم از يکديگر جدا و متفرق باشند، از ظالمان و ستمگران بيشتر است".

همچنين صدر بر پاسخ گفتن به دعوت مراجع بزرگ که خواستار حمايت از ملت بحرين و اتحاد و يکپارچگي مردم شده بودند و تحقق هدف بزرگ مردم بحرين جهت رهايي از ظلم و ستم تأکيد کرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: "باشد که انقلاب شما زمينه‌ساز ظهور حق و حقيقت باشد که در ظهور مولا و سرور ما حضرت "مهدي موعود"(عج) نمود پيدا مي‌کند تا سراسر زمين را از داد و عدل پر کند، همان گونه که از ظلم و ستم پر شد".

آنچه در زير مي‌آيد، مشروح اين سخنراني است:
 

بسم الله الرحمن الرحيم

سلام بر شما مخاطبان گرانقدر
خداوند متعال مي‌فرمايد: "وَالَّذِينَ آَمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ آَوَوْا وَنَصَرُوا أُولَئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ"، همچنين مي‌فرمايد: "الذين آمنوا وهاجروا وجاهدوا في سبيل الله بأموالهم وأنفسهم أعظم درجة عند الله وأولئك هم الفائزون".

بي‌ترديد آنچه مردم بحرين با آن مواجهند، در تاريخ بي‌مانند و بي‌نظير است و ما را به ياد جماسه عظيم کربلا مي‌اندازد که پس از گذشت قرن‌ها از آن همچنان الگوي تمام مجاهدان در هر نقطه از جهان است.. چراکه ما به چشم خود ميزان صبر و تحمل تظاهرات‌کنندگان و انقلابيون بحرين را در برابر ستم‌ها و ظلم‌هايي مي‌بينيم که در پوشش عناويني چون آزادي و دمکراسي برآنها تحميل مي‌شود، با اين حال مردم اين کشور از زن و مرد جان خود را براي کشورشان و ياري حق مي‌دهند تا با حماسه خويش زيباترين و شکيل‌ترين معاني جهاد و صبر و عزم و قدرت و استقامت را به تصوير بکشند که براي ما پيروان اهل بيت عليهم السلام به خط مشي مقاومت در برابر ظلمو اشغالگري چه در عراق و چه در ديگر کشورهاي جهان تبديل شده که تحت ظلم و ستم کشورهاي غربي و افکار ويرانگر آن قرار دارد.

پس سلام و درود خدا بر مجاهدان و صبرپيشگان و انقلابيون و بازداشت‌شدگان و ملت بزرگ بحرين باد.

آنها ملتي هستند که خداوند آنها را برگزيد تا الگوي ديگر مردمان و اهل حق باشند، چراکه مردم بحرين از هر طايفه و دين و آيين و قبيله‌اي براي گفتن کلمه حق و نجات و رهايي در يک صف واحد ايستادند و انقلاب بزرگ آنها همچنان انقلابي نه شرقي و نه غربي و نه شيعي و نه سني است و ننگ و عار برکسي باد که ادعا کند اين انقلاب، انقلابي طايفه‌اي است، چراکه اين انقلاب انقلابي ملي و مردمي است و هرآنچه در اين‌باره ادعا شده، کذب محض است و واي برکساني‌که به دروغ مي‌گويند و به دروغ مي‌نويسند.. و بي‌ترديد انقلاب بحرين همچنان نه شرقي و نه غربي باقي خواهد ماند، اگرچه در اين راه افرادي تلاش مي‌‌کنند، آن را سرکوب کنند و البته که در اين راه موفق نيستند. آنها خواستند نور خدا را با فوت‌هايشان خاموش کنند و خداوند ياري خود به مجاهدان در بحرين ادامه داده و آن را به پايان مي‌رساند.. باشد که انقلاب شما زمينه‌ساز ظهور حق و حقيقت باشد که در ظهور مولا و سرور ما حضرت "مهدي موعود" (عج) نمود پيدا مي‌کند تا سراسر زمين را از داد و عدل پر کند، همانگونه که از ظلم و ستم پر شد.

همه بايد بدانند، ما کساني نيستيم که در برابر اين تجاوزها و تعدي‌هاي آشکار و قبيح دست بسته باقي بمانيم که از سوي آنچه که حکومت بحرين خوانده مي‌شود، به نام آزادي و دمکراسي عليه شهروندان و ازادگان و کودکان و عليه مساجد و مقدسات اين کشور و بدون هيچ توجيه قانوني و اخلاقي و شرعي و تنها به صرف سرکوب صداي مخالفان و نظرات ديگران صادر مي‌شود..

باور داشته باشيد که روزگار شما و ظلم و جورتان پايدار نمي‌ماند و به تباهي منجر خواهد شد، همان گونه که صدام و خاندان صدام و ديگر فرعون‌هاي تاريخ که در زمين به فساد تباهي برخاستند، به آن دچار شدند.

بدانيد که اينجانب از موضع شما حمايت کرده و يکي از آرزوهايم اين بود که در سرزمين عزيز بحرين در کنار مجاهدان اين سرزمين باشم و در همان حال حق تعيين سرنوشت مردم اين کشور به دست خويش را تأييد مي‌‌کنم، به همين دليل تمام دخالت‌هاي آمريکايي و عربي غير منصفانه را رد مي‌کنم که خواهان پايان دادن به اين انقلاب مبارک هستند و فراتر از آن دست مجاهدان اين کشور را براي ادامه اين انقلاب را مي‌فشارم که براي اين انقلاب با ارزش‌ترين و گران‌قيمت‌ترين چيزها را تقديم کرديد و شهيدي پشت‌سر شهيد ديگر و مجروحي پشت‌سر مجروح ديگر تقديم اين انقلاب کرديد و همچنان در کمال آمادگي براي خدمتگزاري به شما درباره هرآنچه بخواهيد باقي مي‌مانم.

اي ملت بحرين، اين مرجعيت شماست که فرياد مي‌زند و از شما مي‌خواهد که صفوف خود را وحدت ببخشيد و متفرق نشويد و مبادا سياست شما را بفريبد و به خود مشغول سازد و شما را از درخواست آزادي و پايان دادن به ديکتاتور باز دارد، اين مرجعيت شماست که از شما مي‌خواهد در يک صف واحد و بدون توجه به هرگونه انتساب و عضويت حزبي يا وابستگي مذهبي و ديني و طايفه‌اي و فرقه‌اي و تنها فقط به خاطر بحرين تظاهرات کنيد.. چراکه اگر اسلام را ياري کنيد، پيروز خواهيد شد.

ما در عراق عزيز شما را حمايت و تأييد و با شما اعلام همبستگي مي‌کنيم و در حمايت شما دست در دست هم در حمايت شما تظاهرات خواهيم کرد. پس سلام و درود خدا بر عراق و بحرين و تمام مجاهدان و تمام کساني‌که کشور خود را از قيد و بند ستمگران آزاد کردند، در تونس عزيز که حکومتش از انقلاب شما حمايت کرد و در مصر که همچنان براي اعتلاي کلمه حق مبارزه مي‌کند و در ليبي و يمن و ديگر کشورهايي که در انتظار روز آزادي خويش است.

پس خداوند بزرگ است و شکر و سپاس خداي را و پيروزي اي عزيزان گرانقدر چون با ياد خداست که دل‌ها آرام مي‌گيرد و پيروزي حاصل مي‌شود.

 

مشرق

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.