دوشنبه 16 مرداد 1391 | 15:18
دعوت به عزاداری شهادت امیر المومنین علی (علیه السلام)
دعوت به عزاداری شهادت امیر المومنین علی (علیه السلام)
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان : آیت الله وحید خراسانی از ملت ایران اسلامی و همه شیعیان دعوت کردند تا در روز 21 رمضان، در سوگ شهادت امیر مومنان علی (علیه السلام)، یکپارچه سیاه پوش شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مذهبی بسیج پیشکسوتان : این مرجع تقلید در گفتاری با اشاره به وظایف همگان در ایام عزاداری امیرمومنان، مولی الموحدین علی بن ابی طالب(علیه السلام)، تاکید کردند: مردم با ید با راه اندازی هیئت ها، به یاد فرق شکافته آن حضرت، سینه زنان به عزاداری پرداخته و قدر این فرصت و نعمت را بدانند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله وحید خراسانی، مشروح بیانات معظم له در رثای امیرمومنان علی (علیه السلام) و عزاداری آن حضرت در روز 21 رمضان، بدین شرح است:

مردم عذر می آورند که روزه‌اند. با روزه هیئات چه جور بیرون بیاید؟ قدر نعمت را بدانید.‌ اگر با آن زبان روزه بیرون بیایی و برای فرق شکافته او بر سر و سینه بزنی، وقت مردن خاتم انبیا (صلی الله علیه وآله) سرت را به زانو خواهد گرفت. این نعمت ها از دست رفته است.

حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) فرمود: یا علی! کسی که تو را کشته، مرا کشته. بعد فرمود: یا علی! تو روح منی! تو مثل جان منی! تو از طینت منی! یعنی چه این حرف‌ها؟

یعنی عزاداری روز 21 ماه رمضان، عزاداری برای شخص خاتم (صلی الله علیه وآله) است. دسته هایی که بیرون می آیند، برای شهادت خاتم انبیا (صلی الله علیه وآله) بیرون آمده‌اند.

معنای این کلمه این است: مجالسی که منعقد می شود، برای شخص پیغمبر خاتم (صلی الله علیه وآله) است. اگر بشریت بفهمد، نه تنها شیعه، برای امیرمؤمنان علی (علیه السلام) روز بیست و یکم بر سر و سینه می زند. اگر آدمیت بفهمد، هر جا انسان است، هر جا بشر است، روز بیست و یکم برای امیرمؤمنان علی (علیه السلام) سیاه پوش است.

انتهای خبر/

بسیج پیشکسوتان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.