دوشنبه 22 آبان 1391 | 16:54
چهلمین عهدآدینه تهران‎ بر فراز تپه نورالشهداء
چه کنیم که محکم تر مرگ بر آمریکا بگوییم؟/واقعه عاشورا شاهکار تزکیه نفس است
چه کنیم که محکم تر مرگ بر آمریکا بگوییم؟/واقعه عاشورا شاهکار تزکیه نفس است
ایجاد تفکر منطقی و نقادانه در جامعه، حاصل برانگیخته شدن فکر و ایجاد رقت قلب حاصل برانگیخته شدن احساس در مجالس ذکر اهل بیت(ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

چهلمین دعای عهد صبحگاه 19 آبان بر فراز تپه نورالشهداء واقع در کلکچال تهران با مداحی سجاد شاکری قرائت شد.

در این مراسم که در جوار مزار 8 شهید گمنام دفاع مقدس و با حضور صد ها تن از مشتاقان اهل بیت برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) که مجالس ذکر را باغهایی از بهشت عنوان می کند تصریح کرد:

«رسالت پیامبر همانطور که در قرآن مجید نیز آمده است، به ذکر منحصر شده است. «انما انت مذکر» همانا تو فقط و فقط تذکر دهنده هستی.» ایشان اهمیت ذکر را در گشوده شدن قلب انسان و بروز زیبایی های الهی درون آن دانست و افزود: «دینداری مایه آرامش است، چون انسان حقیقتا همین چیزهایی را می خواهد که در دین آمده است. آن کسی که به دین روی خوش نشان نمی دهد بداند هنوز خودش را نشناخته است و نمی داند چه می خواهد. فلذا داریم: الهی، «انت تکون کما احب» خدایا تو آنگونه هستی که من دوست دارم. اگر قلب خود را بگشایید، آنقدر صفات زیبای پروردگار در این قلب انباشته شده که معرفتی گسترده است.»

 

این سخنران برجسته با تاکید بر زیبایی جلسات ذکر افزود: «امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: کسی که در مجالس ذکر ما بنشیند، ایمانش در روزی که همه بی دین اند محفوظ خواهد ماند، و روزی که همه دلها می میرند، دل او زنده می ماند.» پناهیان به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و برگزاری مجالس عزاداری اشاره و برانگیختن احساس و اندیشه را دو رسالت کلیدی این مجالس برشمرد و تصریح کرد: «مجالسی که در آن اندیشه و علم انسان افزوده شود، توجه ایجاد شود، عقیده ها راسخ شود، محبت به اهل بیت(ع) زیاد شود خوب است.

 

باید در این مجالس دنبال تلنگر برای فکر و دل باشیم تا اندیشه و احساسمان برانگیخته شود. آنهایی که می گویند در مجلس اهل بیت داغ و بیرون از آن سرد می شوند، نادانند! در زمان پیامبر هم بودند افرادی که در مجلس پیامبر داغ می شدند و بیرون سرد! پیامبر به آنها می فرمودند: اگر داغ شدن در بیرون را حفظ کنید، همچون عیسی ابن مریم خواهید توانست روی آب راه بروید.»

 

ایشان با بیان اینکه خداوند منتظر همین یک لحظه های خوب ما در مجالس اهل بیت(ع) است از سخنرانان خواست تا مخاطبین را در این جلسات به فکر فرو ببرند و اضافه کرد: «سخنرانان باید ما را به فکر فرو ببرند. هنر اندیشیدن، هنر تفکر منطقی و نقادانه را در سخنرانی ها آموزش بدهند. یک سخنی را از زوایای مختلف نقد کنند، با خود یک تنه مباحثه کنند و تمام گزینه های موجود را بررسی کنند تا بقیه یاد بگیرند.»

 

پناهیان حاصل برانگیخته شدن احساس را رقت قلب و خودداری از ظلم به دیگران عنوان کرد و به نقل خاطره ای از حضرت امام خمینی(ره) در این باره پرداخت و گفت: «نقل می کنند حضرت امام (ره) همینکه مداح می گفت: «صل الله علیک یا ابا عبدالله»، هق هق گریه شان بند نمی آمد. البته گریه ملاک تام نیست. آه هم بکشی زیباست. چون در احادیث آمده است: «نفس المهموم لظلمنا تسبیح و همه لنا عباده» اگر مجلس ابا عبدالله نتواند رقت قلب ایجاد کند، چیز دیگری نیست که بتواند آن را ایجاد کند، چون واقعه عاشورا شاهکار تزکیه نفس است.»

 

ایشان در پایان سخنانشان آثار رقت قلب را در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی انسان بارز برشمرد و  تاکید کرد: «اگر به رقت قلب برسیم، محکم تر مرگ بر آمریکا می گوییم. اگر به رقت قلب برسیم، دیگر حاضر نیستیم جنس خارجی بخریم، سیاسی می شویم، مجاهد فی سبیل الله می شویم،  حاضر نیستیم پول کسی را بخوریم. سیاستمدارها هم بهتر می شوند، پول و قدرتشان را صرف لات و الات نمی کنند!»


در پایان این مراسم جشن مختصری ویژه عید سعید غدیر برگزار شد. گفتنی است برنامه عهد آدینه از دی ماه 1390 به همت عاشقان اهل بیت و در دفاع از ولایت در تپه نورالشهداء کلکچال تهران آغاز شده و تاکنون در پارک کوهسار شهران، جنگل شیان لویزان، کوه صفه اصفهان، جبل النور(کوهسنگی) مشهد و کوه گاوازنگ در زنجان هر جمعه برگزار می شود.

 


دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.