پنجشنبه 25 آبان 1391 | 21:02
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:
عزاداری‎های محرم باید بین‎المللی باشد
عزاداری‎های محرم باید بین‎المللی باشد
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: عزاداری‎های محرم باید بین‎المللی باشد چرا که تشنگی کربلا با محاصره اقتصادی، تبلیغاتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی که دشمن در پیش گرفته از قدیم‎الایام تا به امروز ادامه دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت:

حجت‎الاسلام محسن قرائتی در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: قرآن و اهل بیت (ع) از یکدیگر جدا نمی‎شوند، اما در جلسات عزاداری افراط و تفریط در این زمینه وجود دارد و در کنار سخنرانی باید خواندن قرآن و تفسیر آن نیز مورد توجه واقع شود.

وی خطاب به روحانیون تصریح کرد: اینقدر در منبرهای‎تان از خواب نگویید چرا که خواب‎ها دروغ بوده و رویاهای صادقه نیز یک هفتادم وحی است لذا کدام آدم عاقلی صددرصد وحی که قرآن است را برای مردم در مجالس ارائه ندهد و آن وقت به خواب‎هایی که واقعیت ندارند اکتفا کند.

تبلیغات قرآن باید پررنگ شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه تبلیغات قرآن باید پررنگ شود متذکر شد: در دعوت‎ها نباید به فکر این باشیم که مجالس یا حسینیه‎ها پر از آدم شود چرا که این نیت‎ها خراب است و آن وقت به جایی نمی‎رسیم.

قرائتی با بیان اینکه هنوز معنی قرآن را نچشیده‎ایم خاطرنشان کرد: هر حرفِ قرآن معانی بسیار زیادی را در خود نهفته است که اگر آنها را دریابیم به کمال می‎رسیم.

وی در خصوص توهین دشمنان به مقدسات و ارزش‎های اسلامی اظهار داشت: هر گاه توهین به مقدسات اسلامی بیشتر شده آمار مسلمان را افزایش داده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ایران خیلی انرژی هسته‎ای دارد تاکید کرد: یک یا حسین همانند انرژی هسته‎ای است که 70 میلیون ایرانی یکپارچه سیاهپوش می‎شود.

قرائتی با تاکید بر اینکه در هیچ زمانی به اندازه امروز مردم اینقدر عاشق اسلام نبوده‎اند ابراز داشت: باید قرآن را از مهجوریت و اهل بیت (ع) را از مظلومیت در آوریم.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر همه دنیا را اصلاح کردید نباید مغرور شوید یادآور شد: همه اینها الطاف خداوندی است و اثر کلام خداست و ما در آن نقشی نداریم، هر خوبی یک آفت دارد و آفت آن غرور است.

روحانیت باید نسل جوان را دریابند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه روحانیت باید نسل جوان را دریابند ادامه داد: در کنار هر ضعف، قدرتی نیز وجود دارد و در کنار هر تلخی نیز شیرینی، روحانیت وظیفه دارند تماس خصوصی خود را با مردم نزدیک کنند و تبلیغ چهره به چهره داشته باشند تا جذب آنها به مساجد بیشتر شود.

قرائتی در پایان اذعان داشت: از آن طرف دنیا می‎بینیم که آمریکا برای نخبه ایرانی ویزا می‎فرستد تا نخبه ما را جذب کند لذا یک تلفن زدن روحانیت به نخبه نیز سبب می‎شود تا جوان جذب مسجد شود که امیدواریم توجه به این مسائل روز به روز به تعداد نمازگزاران در مساجد بیفزاید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.