یکشنبه 13 اسفند 1391 | 06:55
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی: فرهنگ شهادت زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور قرار بگیرد
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی: فرهنگ شهادت زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور قرار بگیرد
امام جمعه موقت تهران بهره‌مندی از فرهنگ شهادت را راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه دانست و افزود: فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد و در این عرصه تنها یاد شهدا کافی نیست.

پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

به گزارش سرویس مذهبی بسیج پیشکسوتان :

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در یادواره شهدای آموزشگاه درجه‌داری سپاه پاسداران سید الشهدا(ع) تبریز با اشاره به این‌که شهادت عالی‌ترین درجه نزد حضرت باری تعالی است، اظهار داشت: شهادت از اسرار الهی بوده که کسی نمی تواند مقام شهید را ببیند یا تصور کند.

وی ادامه داد: مقام شهید همان مقام آزادگی از تمام محدودیت‌ها است، در حقیقت شهید از قید زمان و مکان آزاد شده و زمین و زمان در محضر شهید است، نسل جوان و آینده ساز جامعه باید با الگو گرفتن از شهدا افزون بر این که ادامه‌دهنده راه آنها باشند باید اهداف و آرمان‌های آنان را نیز پاسداری کنند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که عزت، اقتدار و تعالی نظام اسلامی مرهون مجاهدت و جانفشانی شهدا است، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند، امروز همگان در قبال خون شهدا مسؤولیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که شهدا دوران دفاع مقدس بدون هیچ چشم‌داشتی اسلحه به دست گرفته و با دشمن نبرد کردند، گفت: شهیدان قافله‌سالاران عزت و آزادگی ملت ایران هستند، اگر لحظه‌ای از راه آسمانی آنها غفلت کنیم تا ابد حسرت عزت و آزادگی به دست آمده را خواهیم خورد.

وی بهره‌مندی از فرهنگ ایثار و شهادت را راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه دانست و افزود: فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد و در این عرصه تنها یاد شهدا کافی نیست.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان اظهار داشت: دستاوردهای مذاکرات اخیر به سادگی به دست نیامده است، اگر امروز شاهد نرمش غرب هستیم، همه از برکات شهدا و رهنمودهای ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که قدرت و اقتدار سیاست خارجی نظام اسلامی ایران همواره با تأسی از رهنمودهای رهبری بوده است، گفت: با وجود این که غربی‌ها این بار در مقابل این نرمش نشان دادند اما باید بدانند مواضع ایران ثابت و تزلزل ناپذیر است و بهتر است به منطق روی آورند./935/پ202/س

 

/ پايان خبر / منبع : خبرگزاری رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.