یکشنبه 13 اسفند 1391 | 08:17
آیت الله شبستری: جامعه نیاز جدی به دانش حوزوی دارد
آیت الله شبستری: جامعه نیاز جدی به دانش حوزوی دارد
امام جمعه تبریز گفت: جامعه افزون بر نیاز به رشته های دانشگاهی، نیاز عمیقی به علوم حوزوی دارد، از این رو برای پویایی علوم حوزوی نیازمند مجاهدت علمی طلاب هستیم.

 

پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

به گزارش سرویس مذهبی بسیج پیشکسوتان :آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مدارس علمیه در سراسر کشور توسعه یافت و امروز هزاران طلبه در تمامی حوزه های علمیه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

وی خاطرنشان کرد: درست است که اکنون تعداد مدارس علمیه کشور قابل مقایسه با دوران سیاه قبل از انقلاب نیست، اما باید اذعان داشت که مشکل کمبود روحانی و مبلغ حوزوی در سراسر کشور احساس می شود که استان آذربایجان‌شرقی نیز از این مسأله مستثنی نیست.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که با راه اندازی حوزه های علمیه جدید تعداد مبلغان بومی تربیت یافته در شهرستان ها رو به افزایش است، گفت: با این حال هنوز تعداد قابل توجهی از شهرها و روستاهای استان با مشکل نبود روحانی و مبلغ رو به رو هستند، در این میان مناطقی وجود دارد که حتی در ایام تبلیغی سال نیز از وجود معنوی و تبلیغی روحانیت بی بهره‌اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که خانواده‌های ایرانی با نظام آموزشی حوزه آشنایی کمی دارند، تصریح کرد: باید فرهنگ سازی مناسبی برای جذب جوانان به سوی علوم مذهبی صورت گیرد، چراکه جامعه افزون بر نیاز به رشته های دانشگاهی نیاز عمیقی به علوم حوزوی دارد.

وی با تأکید بر این‌که برای پویایی علوم حوزوی نیازمند مجاهدت علمی طلاب هستیم، ادامه داد: رسالت امروز حوزه های علمیه به مرتب حساس‌تر و مهم‎‌تر از گذشته است، در حقیقت حوزه های علمیه و روحانیت شیعه در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی غرب قرار دارند.

آیت الله شبستری افزود: در شرایطی که تهاجم فرهنگی علیه جوانان کشور شدت یافته و دشمنان با باورها و مذهب مردم سر جنگ دارند، بایستی با توسعه مدارس علمیه و توجه به اهمیت مسأله اعزام مبلغ نسبت به مقابله با ناتوی فرهنگی غرب اقدامات جدی و کاربردی صورت گیرد.

امام جمعه تبریز هجرت طلاب و روحانیان اعزامی به وطن خود، توسعه مدارس علمیه شهرستانی، ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه استانی و بهره مندی از استادان مجرب در مدارس علمیه شهرستان ها را از شرایط لازم برای تربیت طلاب فاضل و مهذب دانست و گفت: هم اکنون در بسیاری از روستاها با نبود مبلغ دینی روبرو هستیم که باید چاره‌ای برای رفع این مسأله اندیشیده شود.

وی خواستار تشویق خانواده های مؤمن و متدین برای سپردن فرزندان مستعد برای تحصیل در حوزه های علمیه شد و گفت: باید به جوانان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه های علمیه بها داده شود، از سوی دیگر حوزه‌های علمیه نیز بایستی در پذیرش طلبه دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به این‌که طلاب در خط مقدم مبارزه و مقابله با فتنه‌های عقیدتی دشمنان اسلام و تشیع قرار دارند، تصریح کرد: روحانیت باید خود را آماده خنثی‌سازی حیله ها و نقشه های شوم دشمنان بکنند و با ترویج شعائر اسلامی و آموزه های دینی استکبار را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذارند./935/پ202/س

/ پايان خبر / منبع : خبرگزاری رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.