دوشنبه 14 اسفند 1391 | 07:57
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:
هدف حوزه علمیه پاسخ به نیازهای بشر بر اساس معارف وحیانی است
هدف حوزه علمیه پاسخ به نیازهای بشر بر اساس معارف وحیانی است
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: همت و هدف حوزه علمیه و عالمان در این است که تمام علوم انسانی و نیازهای جامعه بشری را از معارف وحیانی استخراج کنند.

 

پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

به گزارش سرویس مذهبی بسیج پیشکسوتان :

حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه، یکشنبه شب در نشست هم‌اندیشی معنویت و انسان معاصر از دیدگاه اسلام وِ مسیحیت(ارتدوکس) که در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد پس از خیرمقدم به میهمانان مسیحی ارتدوکس حاضر در جلسه گفت: قم شهر علم و دانش است و این شهر یکی از مراکز مهم ترویج معارف اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که همه ادیان آسمانی دارای گوهر مشترک هستند، افزود: با توجه به وجود این گوهر مشترک در میان ادیان آسمانی بسیار مطلوب و مناسب است که این ادیان گفت‌وگوها و نشست‌هایی با یکدیگر داشته باشند. معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در میان ادیان آسمانی دو دین مسیحیت و اسلام وجود دارد که ضرورت همکاری بیشتری میان این دو دین احساس می‌شود. وی با اشاره به این که سرنوشت همکاری میان چند میلیارد مسلمان و مسیحی در دنیا را عالمان این دو دین تعیین می‌کنند، ادامه داد: حوزه علمیه قم یکی از بزرگ‌ترین مراکز دین اسلام است و زمینه‌های بسیاری برای همکاری‌های مذهبی با سایر ادیان در قم فراهم است. حجت‌الاسلام زمانی گفت: حدود 70 هزار دانشجوی دینی در حوزه علمیه قم و بیش از 200 هزار نفر دانشجوی دینی در شعبه‌های استانی حوزه درس می‌خوانند، همچنین در حوزه علمیه بیش از 110 رشته تخصصی برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود. وی به ویژگی‌های دیگر شهر قم اشاره کرد و ابراز داشت: در این حوزه مراکز پژوهشی به دنبال کشف نظر اسلام در علوم گوناگون هستند، همچنین فعالیت‌های نشر و چاپ و وجود چاپ‌خانه‌هایی که روزانه یک تا دو کتاب چاپ می‌کنند بخش‌هایی از توانمندی‌های حوزه علمیه قم است. معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه بیان داشت: ظهور فیلسوفان الهی، عارفان بزرگ، اقتصاددانان اسلامی، جامعه‌شناسان، ادیبان، سیاستمداران و متخصصان در علوم اسلامی نشان‌دهنده ظرفیت بالای علوم اسلامی و حوزه علمیه قم است. وی با اشاره به بحث و بررسی مبانی معرفتی اسلامی در حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ برخاستن رشته‌های مختلف اسلامی از درون حوزه علمیه قم نشان‌دهنده ظرفیت بالای علوم اسلامی در کشاندن معارف دینی به عرصه حیات بشری است. حجت‌الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: همت و هدف حوزه علمیه و عالمان در این است که تمام علوم انسانی و نیازهای جامعه بشری را از معارف وحیانی استخراج کنند./914/پ202/ع / پايان خبر / منبع : خبرگزاری رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.