یکشنبه 27 اسفند 1391 | 09:14
به مناسبت ولادت حضرت زینب(س)
پرستار یا پاسدار اسلام
پرستار یا پاسدار اسلام
روز ولادت حضرت زینب سلام‏الله ‏علیها به حق روز پرستار نامگذاری شده است، شاید بواسطه‏ی آنکه حضرت زنی‏ست که وظیفه‏ی خطیر مراقبت از حجت زمان خود در بستر بیماری را دارد و به این جهت که حضرت در تمام روزهای پس از عاشورا، در کوفه و شام و در تمام روزهای حیات خود پس از آن پرستار اسلام، پرستار انقلاب امام حسین(ع) و پاسدار و حافظ اسلام ناب محمدی بوده‏اند.

 

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"بعضی واژه‏ها معانی متفاوتی را شامل می شوند. گاهی حتی یک واژه دو  معنی متضاد را پوشش می دهد. فرهنگ لغت فارسی هشت دسته مترادف را برای واژه پرستار عنوان می‏کند. یکی از آنها که اتفاقا از آخرین معانی پرستار است زنی است که از بیماران مراقبت می کند و یکی از این هشت دسته نیز پاسدار، حافظ و حارث است...

به سبب شخصیت چند وجهی بزرگان، زندگی ایشان از جهات مختلفی قابل بررسی ‏است. این چندبعدی بودن در زندگی اهل بیت و ائمه معصومین علیهم السلام به مراتب بیشتر به چشم می‏خورد. گاهی بعضی ابعاد چنان برجسته می‏شوند که عوام ناخواسته، از جهات دیگر باز می‏مانند.

مثال بارز این موضوع جایی‏ست که همگان چنان درگیر مظلومیت و تشنگی و شرایط روحی و جسمی شهدای کربلا و در صدر آنها امام حسین علیه‏السلام می‏شوند که جنبه‏های حیاتی‏تر و اثرگذارتر انقلاب آن حضرت را از خاطر می‏برند و اگر نبوده و نباشند برخی خواص با بصیرت که از اصالت عاشورا سخن برانند، چه بسا تا امروز اصل انقلاب سرخ امام به فراموشی زردی سپرده شده بود! زینب کبری سلام‏الله علیها نیز از جمله بزرگواران حاضر و ناظر در کربلا هستند که حتی در این عصر و در جمع شیعیان خود مورد جفا واقع شدند!

هرساله آن چنان از رنجی که برآن حضرت رفته و داغی که بر دل ایشان نشسته با سوز وگذاز سخن رانده می‏شود که مردم از شهامت و شجاعت و رسالت ایشان غافل می‏شوند. نتیجه آن می‏شود که در نهایت تاسف برخی از عوام حضرت را با لقب زینب زارکه همیشه داغ و سختی دیده است خطاب می‏کنند!! و از حضرت(س) در نهایت پرستاری از امام زمان و برادرزاده‏ی بیمارشان(ع) وکودکان و زنان همراه در خاطره‏ها حک می‏شود!

حال آنکه حضرت رسالتی عظیم‏تر از مراقبت و حفاظت زنان و کودکان داشتند که پاسداری و حفاظت از واقعیت دین اسلام یعنی همان حقیقتی که از خون سرخ برادر شهیدشان جوانه زده بود...


جهت دریافت تصویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

روز ولادت حضرت زینب سلام‏الله ‏علیها به حق روز پرستار نامگذاری شده است، شاید بواسطه‏ی آنکه حضرت زنی‏ست که وظیفه‏ی خطیر مراقبت از حجت زمان خود در بستر بیماری را دارد و به این جهت که حضرت در تمام روزهای پس از عاشورا، در کوفه و شام و در تمام روزهای حیات خود پس از آن پرستار اسلام، پرستار انقلاب امام حسین(ع) و پاسدار و حافظ اسلام ناب محمدی بوده‏اند. به این ترتیب شاید روز پرستار روز بسیاری از زنان انقلابی و جهادگر ایران زمین باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.