پنجشنبه 22 فروردین 1392 | 10:21
چرا حضرت زهرا سلام الله علیها کوثر است؟
چرا حضرت زهرا سلام الله علیها کوثر است؟
خداوند با کوثر خواندن حضرت زهرا سلام الله علیها نه تنها خط بطلانی بر این تفکر جاهلی می زند بلکه حضرت زهرا را زیاد نا محدود می خواند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"یکی پر بار ترین سوره های قرآن سوره ی کوثر می باشد سوره ای که خداوند از دشمنان اسلام می خواهد اگر می توانند سوره ای مانند آن بیاورند. سوره ای که حدود ۲۰ کلمه بیشتر ندارد ولی به گفته ی استاد مفسر قرآن حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیش از ۸۰ نکته عمیق در آن وجود دارد.
خدا در این سوره برای خویش و پیامبر (ص) ضمیر مفرد به کار برده است و ۵ بار رسولش را"تو" خطاب می کند و این نشان از محبت در این آیات دارد. از طرفی در هیچ جای دیگر قرآن لغات خاص این سوره را به کار نبرده است. خود لغت کوثر به معنی خیلی زیاد می باشد، بسیاری که محدود نمی باشد. این خیلی زیاد حضرت فاطمه سلام الله می باشد.
عرب جاهلی اگر مردی پسر نداشت او را ابتر می خواند؛ خداوند با کوثر خواندن حضرت زهرا سلام الله علیها نه تنها خط بطلانی بر این تفکر جاهلی می زند بلکه حضرت زهرا را زیاد نا محدود می خواند.
اگر به آیه آخر این سوره دقت کنیم می بینیم که که خداوند خودش آیه اول را تفسیر می کند و می گوید هر که پیامبر(ص) را ابتر بخواند خودش به آن مبتلا می شود و نابود می شود. این وعده همواره در تاریخ محقق بوده و هر کس به پیامبر(ص) کوچکترین بی احترامی کرده باشد به نابودی رفته است.
فخر رازی یکی از علمای بسیار بزرگ اهل سنت در مورد حضرت زهرا(س) اینگونه بیان می کند که فاطمه سلام الله علیها واقعا کوثر است چرا که حضرت مریم با یک عیسی علیه السلام (که به فرزند حضرت زهرا اقتدا می کند) به این جایگاه رسید، حال می دانید امام رضا (ع) از فرزندان حضرت زهراست، شیخ الائمه (ع) از اوست، امام باقر (ع)ودیگر معصومین فرزند ایشان می باشند. پس او واقعا کوثر است.
اگر عمیق بنگریم همین نسل، حضرت زهرا را کوثر می سازد. نسلی که به یازده امام بعد ختم نشد. یک نمونه ی کوچک آن امام خمینی (ره) می باشد که جهان در حیرت بزرگی می باشد و از برایش به زانو درآمده است.

منبع:فرهنگ نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.