شنبه 14 اردیبهشت 1392 | 05:01
در رابطه با جایگاه بانوان
کودکی که قبل سوختن سخن گفت
کودکی که قبل سوختن سخن گفت
پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود: در شب معراج، در سير بين مکه معظمه ومسجد اقصي، ناگهان بوي خوشي به مشامم رسيد، که هرگز مانند آن را نبوييده ام.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" يكى از عقايد ما شیعیان، مسأله رجعت می باشد، بدين معنى كه خداوند قبل از قيامت بعضى از انسان‏ها را دوباره زنده مى كند. کسانی در زمره رجعت کنندگان قرار می گیرند که مومن واقعی و خالص باشند.

امام صادق عليه السلام می فرمود: "لا يَرْجِعُ الاّمَنْ مَحَّضَ الايمانَ مَحْضاً اوْ مَحَّضَ الكُفْرَ مَحْضاً"(۱).به دنيا رجعت نمى كند، مگر مؤمن خالص يا كافر خالص. در بين اصحاب امام زمان (عج) كه رجعت مى كنندو مومن خالص و واقعی هستند، تعدادى از بانوان مسلمان وجود داردكه به درجات عالى ايمان رسيده‏اند و به اراده خداوند، دوباره زنده شده و در انقلاب امام زمان (عج) مسؤوليت‏هاى عمده اى به عهده دارند. با توجه به این مبحث بر خلاف نظر بسیاری از روشنفکران(البته به ظاهر) که می گویند: اسلام دینی است که زنها را محدود کرده و به آنها بی توجهی می کند؛ دین نگاه بسیار ویژه نسبت به بانوان دارد امام صادق عليه السلام فرمود:سيزده نفر از زنان در ركاب امام زمان هستند. راوى سؤال كرد: چه وظيفه اى را به عهده دارند؟ آن حضرت فرمود:مداواى مجروحان و پرستارى از آنها، چنان كه زمان پيامبر صلى الله عليه و آله نيز اين وظيفه را عهده دار بودند.(۲) یکی از این بانوان که درجه ایمان او بسیار خاص می باشد "صبانه ماشطه" است. حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در برنامه ی سمت خدا تعریف می کنند، پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود: در شب معراج، در سير بين مکه معظمه ومسجد اقصي، ناگهان بوي خوشي به مشامم رسيد، که هرگز مانند آن را نبوييده ام. از جبرئيل پرسيدم که اين بوي خوش چيست؟ گفت: اي رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم)! همسر حزقيل به حضرت موسي بن عمران ايمان آورده بود وايمان خود را پنهان مي کرد. عمل او آرايشگري در حرمسراي فرعون بود. روزي مشغول آرايش دختر فرعون بود که ناگهان شانه از دست او افتاد وبي اختيار گفت: (بسم اللَّه). دختر فرعون گفت: آيا پدر مرا ستايش مي کني؟ گفت: نه؛ بلکه آن کسي را ستايش مي کنم که پدر تو را آفريده است واو را از بين خواهد برد. دختر فرعون شتابان نزد پدرش رفت وگفت: زني که در خانه ما آرايشگر است، به موسي ايمان دارد. فرعون او را احضار کرد وبه او گفت: مگر به خدايي من اعتراف نداري؟ صبانه گفت: هرگز، من از خداي حقيقي دست نمي کشم وتو را پرستش نمي کنم. فرعون دستور داد، تنور مسي را برافروختند وچون آن تنور سرخ شد، دستور داد همه بچه هاي آن زن را در حضور او در آتش انداختند. زماني که خواستند بچه شيرخوارش را که در بغل داشت، بگيرند ودر آتش افکنند، صيانه منقلب شد وخواست که با زبان از دين اظهار برائت وبيزاري کند که ناگاه به امر خدا، آن کودک به سخن آمد وگفت: اصبري يا أُماه إِنَّک علي الحق؛ اي مادر صبر کن که تو راه حق را مي پيمايي. فرعونيان آن زن وبچه شيرخوارش را نيز در آتش افکندند وسوزاندند وخاکسترشان را در اين زمين ريختند وتا روز قيامت اين بوي خوش، از اين زمين استشمام مي شود. (۳)

در روايت ديگرى از امام باقر عليه السلام نقل شده است كه همراه امام زمان (عج) پنجاه زن خواهد بود. (۴) نكته قابل توجه اين‏كه اين عده، زنانى هستندكه در همان مراحل اوليه انقلاب به آن حضرت مى‏پيوندند وگرنه سربازان و ياوران امام زمان (عج) فراوان خواهند بود و زنان مسلمان عصر امام نيز در مراحل بعدى به امام‏ خواهند پيوست.

انتهای پیام/

فرهنگ نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.