یکشنبه 9 تیر 1392 | 09:08
مدیر کل دفتر بین الملل جامعه مدرسین:
جنایت اخیر مصر در قرون وسطی هم اتفاق نیفتاده است
جنایت اخیر مصر در قرون وسطی هم اتفاق نیفتاده است
مدیر کل دفتر بین الملل جامعه مدرسین با بیان اینکه مصر مهد تمدن و دیانت است، از کشتار برخی شیعیان در این کشور ابراز تعجب کرد و گفت: جنایتی که از سوی گروه تکفیری سلفی در کشور مصر رخ داد، در تاریخ قرون وسطی هم اتفاق نیفتاده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"حجت‌الاسلام حکیم الهی، مدیر کل دفتر بین الملل جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ریشه یابی حمله وهابیت به خانه شیعیان در مصر پرداخت و گفت: اساس و اصول این حرکت غیر انسانی سبب داغ‌دار شدن وجدان هر انسانی می‌شود و همه مردم جهان حتی کسانی که مسلمان نیستند، این حرکت را محکوم کردند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم درباره اصل این حرکت حرفی بزنیم، باید از گروه تکفیری در جهان صحبت کرد که با مدیریت انگلیس، آمریکا و فرانسه به‌وجود آمده است و در کنار آنها نیز برخی از کشورهای عربی و پادشاهی مانند عربستان و قطر از این جریان تکفیری و اسلام‌ستیز حمایت مالی می‌کنند تا اسلام را تضعیف کنند. مدیر کل دفتر بین الملل جامعه مدرسین، هدف اصلی چنین اقداماتی را مشوش نشان دادن چهره دین اسلام برشمرد و اظهار داشت: غرب و اسرائیل پروسه اسلام هراسی را در کشورهای مسلمان مورد توجه قرار داده است و سعی می‌کند با حمله به مراکز شیعه، مسلمانان را به جان هم‌دیگر بیندازد. وی افزود: در همایشی که در مصر برگزار شد و تعدادی از علمای تکفیری و کافر مصر، حکم به قتل شیعیان دادند، سبب شد که عواطف برخی از افراد ساده‌لوح تحریک شود و در جشن میلاد امام زمان(عج) این فاجعه دردناک را ایجاد و تعدادی از شیعیان را به طور فجیع و زشتی قتل‌عام کنند. وی تصریح کرد: اگرچه علما و دولت مصر درباره این حرکت موضع گیری کردند، اما این کار کفایت نمی‌کند و باید تمام آزادمردان جهان و مسلمانان غرب و شرق عالم، افکار عمومی را نسبت به چنین گروهی آشنا سازند، این جنایت در تاریخ قرون وسطی نیز اتفاق نیفتاد و جای تعجب است که در مصر که مهد تمدن و دیانت است، چنین فاجعه‌ای اتفاق افتاده است. / پايان خبر / رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.