سه شنبه 11 تیر 1392 | 06:51
علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان:
كشتار شيعيان در مصر محكوم و معدوم است
 كشتار شيعيان در مصر محكوم و معدوم است
تني چند از روحانيان و علماي برجسته اهل سنت سيستان و بلوچستان در پي كشتار شيعيان در مصر و به ويژه شهادت شيخ محمدحسن شحاته به دست گروهي گمراه و جاهل به فجيع ترين شكل، وضع موجود را به شدت محكوم كردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"به نقل از خبرگزاري بين المللي قرآن، به دنبال كشتار شيعيان در مصر و محكوميت اين اعمال فجيع تروريستي با تني چند از علما و روحانيان برجسته اهل سنت سيستان و بلوچستان به گفت وگو نشستيم كه با هم مي خوانيم:

جريان به شهادت رساندن رهبر شيعيان در مصر محكوم و معدوم است

مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي، امام جمعه اهل سنت مسجد مكي زاهدان در گفت وگو با ايكنا اظهار كرد: اين خبر بسيار تكان دهنده و ناراحت كننده است و جريان به شهادت رساندن رهبر شيعيان در مصر از ديدگاه ما محكوم است.

وي بيان كرد: در عين حال اين اتفاقات و جريانات، درگيري هاي مذهبي و فرقه اي را تشديد مي كند و مشكلات ديني، مذهبي و جنگ هاي مذهبي را ايجاد مي كند. همين مشكلات نيز به سوريه سوق پيدا مي كند و درگيري هاي فرقه اي را در سوريه تشديد مي كند.

مولوي عبدالحميد تصريح كرد: ما اين نوع شهادت ها را براي اسلام بسيار خطرناك مي دانيم و از اين گونه اعمال و رفتار بسيار منزجر هستيم و به همه مسلمانان در همه عالم توصيه مي كنيم كه اختلافات مذهبي و فرقه اي را تشديد نكنند.

مسلمانان هوشيار باشند تا وحدت اسلامي به خطر نيفتد

مولوي عبدالصمد ساداتي، امام جمعه اهل سنت سراوان نيز گفت: اين قضيه و قضاياي امثال اينها كه واقعاً يك عمل تروريستي هستند از افرادي سر مي زند كه بويي از اسلام و انسانيت نبرده اند.

وي اظهار كرد: اين اعمال وقيح و وحشيانه را به شدت محكوم مي كنيم. دشمنان در پي اين هستند كه به مسلمانان و جامعه اسلامي ضربه بزنند؛ بنابراين به انحاي مختلف و به شيوه هاي متعدد متوسل مي شوند تا به اهداف شومشان برسند.

امام جمعه اهل سنت سراوان در ادامه با اشاره به سوء استفاده آن ها از مذاهب اسلامي بيان كرد: اين افراد از خدا بي خبر احياناً اين مسائل را توجيه مي كنند و به يكي از مذاهب اسلامي و گروه هاي اسلامي نسبت مي دهند.

ساداتي افزود: اينها افرادي هستند كه مي خواهند در جامعه اسلامي التهاب ايجاد كنند و با اين اعمال مسلماناني كه ساده لوح بوده و اطلاع كافي از امور و مسائل ندارند را به اشتباه بيندازند، اين اتفاقات از ناحيه گروهي شكل مي گيرد كه افرادي كوردل بوده كه مي خواهند تشنج ايجاد كنند.

وي با بيان اينكه ايجاد تفرقه و جنگ مذهبي هدف از اين اعمال است، گفت: كساني كه جامعه اسلامي را دچار فتنه مي كنند و آن را ملتهب مي سازند، هدفشان اين است كه اعمال تفرقه افكنانه انجام دهند.

امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: از مسلمانان، علما و نخبگان و كساني كه در متن جامعه هستند مي خواهيم توجه بيشتري به اين قضايا داشته باشند؛ چرا كه اين اعمال از سوي استكبار جهاني و معاندين انجام مي شود.

ساداتي افزود: حكومت هاي اسلامي بايد توجه كنند كه وقتي رهبر يا شخص خاصي توسط اين افراد ترور مي شود حال به عناوين مختلف قومي و مذهبي، خطر بيشتري آن ها را تهديد مي كند. اين آتشي است كه شعله ور مي شود و سلامت اسلام، مسلمانان و كل جهان اسلام را به خطر مي اندازد.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: مسلمانان بايد هوشيار باشند و محتاطانه عمل كنند تا دشمنان سوء استفاده نكنند و وحدت اسلامي و اخوت اسلامي به خطر نيفتد.

هيچ دين و آييني كشتار انسان ها را جايز نمي داند

مولوي خليل ارجمندي، امام جمعه اهل سنت قصرقند نيز بيان كرد: كساني كه به نام دين و مذهب دست به چنين جناياتي مي زنند جيره خوار آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند.

امام جمعه اهل سنت قصرقند افزود: از نظر اهل سنت، اين گونه اعمال ننگين به شدت محكوم است و هيچ دين و آييني كشتار انسان ها را جايز نمي داند. اين گونه افراد به دنبال ايجاد فتنه مذهبي هستند تا به اين طريق به اهداف شوم خود برسند.

وي ابراز اميدواري كرد تا جنايتكاران هرچه زودتر به نتيجه اعمال ننگين خويش برسند و گفت: دشمنان اسلام بدانند كه با اعمال اينگونه جنايات وحدت مسلمانان گسسته نخواهد شد بلكه محكم تر و استوارتر خواهد ماند. اسلام دين صلح و صفاست و خداوند متعال در هيچ يك از آيات الهي به قتل و كشتار دستور نداده است.

حكومت مصر با دستگيري تروريست ها دل مسلمين را شاد كند

در ادامه مولوي عبدالرحمن عارفي، امام جمعه اهل سنت نگور عنوان كرد: خون ريزي و كشتار در دنيا از هيچ فردي شرعاً جايز نيست از هر كسي كه باشد.

وي افزود: اين افرادي كه مردم كشي مي كنند و به ويژه روحانيت و علما را شهيد مي كنند در واقع نمي خواهند كه اسلام گسترش پيدا كند. اين قبيل افراد كوردل با انجام اين حركات خود مي خواهند بين صفوف مستحكم مسلمانان اختلاف ايجاد كنند و آن ها را به جان يكديگر بيندازند.

امام جمعه اهل سنت نگور ادامه داد: اين افراد با كشتن يك روحاني شيعه يا سني نمي توانند در صفوف مستحكم مسلمانان رخنه كنند و مطمئناً مسلمانان دشمنان خود را مي شناسند و وحدت بين آن ها بيش از پيش استحكام مي يابد.

عارفي تصريح كرد: كشته شدن شيخ محمدحسن شحاته به دست گروهي گمراه و جاهل بسيار تأسف آور است؛ لذا از دولت محمد مرسي مي خواهيم كه هرچه سريع تر افرادي را كه مرتكب اين جنايات شده اند را به سزاي اعمالشان برسانند و مجازات قانوني شوند تا خود مردم مصر از اين عمل مرسي راضي و خوشحال شوند.

وي گفت: اين افرادي كه ترور مي كنند، مساجد، حوزه هاي علميه را به آتش مي كشند و يا آدم ربايي و قتل و جنايت مي كنند، به مقدسات اهانت مي كنند، به خود آيند و به آغوش اسلام بازگردند و دست اتحاد و وحدت به اسلام و مسلمانان بدهند و فريب دشمنان را نخورند.

امام جمعه اهل سنت نگور متذكر شد: توصيه به اين افراد اين است كه دست از كفار و مشركين بكشند و با اندك پولي كه از دشمنان اسلام مي گيرند آخرتشان را به دنيا نفروشند.

عارفي در پايان افزود: مسلمانان هم بايد هوشيارتر از هميشه بوده و صفوف بهم پيوسته اخوت و برادري خود را مستحكم تر سازند تا دشمنان نتوانند اين صفوف آهنين را از هم بشكنند.

 

انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.