چهارشنبه 12 تیر 1392 | 14:49
اختصاصی/3
رساله حقوق امام سجاد/3
رساله حقوق امام سجاد/3
حق خداوند (اثر سرپیچی از اطلاعات)

مقدمه :

فَأَمّا حَقّ اللّهِ الْأَكْبَرُ فَإِنّكَ تَعْبُدُهُ لَا تُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ بِإِخْلَاصٍ جَعَلَ لَكَ عَلَى نَفْسِهِ أَنْ يَكْفِيَكَ أَمْرَ الدّنْيَا وَ الآْخِرَةِ وَ يَحْفَظَ لَكَ مَا تُحِبّ مِنْهَا.

((و اما حق بزرگتر خداوند آن است که او را بپرستی و چیزی را شریک او قرار ندهی و اگر از روی اخلاص چنین کنی، خدا بر خود مقرر کرده کار دنیا و آخرت تو را به عهده گیرد و آنچه از آن بخواهی برایت نگه دارد.)) <<بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت>>

اثر سرپیچی از اطاعت

تخلف از اطاعت باری تعالی موجب فسق است و متخلف گناهکار. اما در پاره ای از مواقع تخلف از دستور الهی موجب شرک در طاعت است و خداوند هر دو را در یک آیه از قرآن شریف آورده است:

وَلا تَأکُلوا مِمّا لَم یُذکَرِ اسمُ اللَّهِ عَلَیهِ وَإِنَّهُ لَفِسقٌ ۗ وَإِنَّ الشَّیاطینَ لَیوحونَ إِلىٰ أَولِیائِهِم لِیُجادِلوکُم ۖ وَإِن أَطَعتُموهُم إِنَّکُم لَمُشرِکونَ

"و از آنچه نام خدا بر آن برده نشده، نخورید و این کار گناه است و شیاطین به دوستان خود مطالبی مخفیانه الق می کنند تا با شما به مجادله برخیزند و اگر از آنها اطاعت کنید، شما هم مشکر خواهید بود."

شیاطین با قرارهای پنهانی خود می خواهند با شما در مورد گوشت حیوان مرده جدل کنند. اگر آنان را اطاعت نمودید و از حرمت میته که امر الهی است تخلف کردید، شما حتما به شرک گراییده اید.

پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.