چهارشنبه 9 مرداد 1392 | 16:26
بالاترین ذکر ماه رمضان چیست؟
بالاترین ذکر ماه رمضان چیست؟
رمضان ماه مهمانی خداست که در آن رحمت و مغفرت و برکت به انسان اعطا می شود و در این ماه می توان با ذکر صلوات خود را برای کسب معارف معنوی آماده کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"خانم الهی‌پور در نشست تخصصی تاثیر زیباترین ذکر زندگی، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت : اگر کسی با اخلاص و معرفت ذکر صلوات کند، می تواند تاثیر آن را در عرش الهی ببیند ، زیرا بین ۱۲۴ هزار پیامبر مقام حضرت محمد(ص) از همه بالاتراست.

الهی پور تاکید کرد: در سورهای متعدد اعراب، احزاب ، آل عمران، کوثر و ... در شأن اهل بیت ، آیاتی آمده است. برای نمونه در سوره احزاب در شأن حضرت امام علی (ع) ، حضرت زهرا (ع) و حضرات امام حسن و حسین (ع) آیاتی هست و در سوره آل عمران هم به همچنین .

الهی پور افزود: در دنیای امروز انسان نیاز دارد با وسلیه ای معنوی بر سیگنال هایی که جن و انس و نفس اماره به انسان می فرستد غلبه کند و این وسیله همان ذکر صلوات است.

الهی پور در پایان تاکید کرد : وقتی کسی ذکر صلوات می کند، باید بداند چه می گوید و  به چه کسی درود می فرستد و در این صورت باید تلاش کند و با الگو قرار دادن سیره زندگی پیامبر و اهل بیت رفتار خود را اصلاح کند و به این ترتیب در جهت درست حرکت کند ، این است که ذکر صلوات در سبک زندگی اسلامی و قرانی موثر است .

منبع: حوزه

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.