پنجشنبه 10 مرداد 1392 | 13:31
دعوت مراجع و علما از مردم برای حماسه آفرینی در روز جهانی قدس
دعوت مراجع و علما از مردم برای حماسه آفرینی در روز جهانی قدس
در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس مراجع تقلید، علما، شخصیت ها و نهادهای مهم حوزوی در بیانیه های جداگانه مردم را به حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس فراخواندند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"در آستانه روز جهانی قدس، مراجع تقلید و علما از مردم خواستند با حضور باشکوه و گسترده خود در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف اعلام کنند.


بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بیست و دومین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، عموم ملت شریف انقلابی، متعهد و ولایی ایران را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.


روز قدس متعلق به یک جمعیت و ملت خاص نیست
حضرت آیت الله جعفر سبحانی نیز در پایان درس تفسیر خود در مدرسه حجتیه قم با اشاره به ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: روز قدس یکی از سنت‌هایی است که حضرت امام(ره) در میان ما به یادگار گذاشته اند و حتما باید آن را محترم بشماریم.


این مرجع تقلید با بیان این که مسئله فلسطین مربوط به یک جمعیت خاص یا ملت عرب نیست، بلکه متعلق به همه مسلمانان می‌باشد، تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان در همه کشورها نشانه و بیانگر وابستگی این مسئله به مسلمانان سراسر جهان است.


با گام های استوارتر در راهپیمایی امسال شرکت می کنیم
حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد: لازم است در تظاهرات روز قدس با قدمهای استوارتر و شعار کوبنده‌تر و تصمیم قاطع‌تر، قدرت اسلام را به نمایش بگذاریم تا مشت محکم‌تری به دهان اشغالگران و اربابان آن‌ها با توفیق پروردگار بزنیم.


در پیام این مرجع تقلید که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته، آمده است: قدرتهای استکباری که در رأس آن‌ها آمریکا و انگلیس قرار دارند سالهاست که فلسطین را با دست اشغالگران صهیونیستی غصب کرده‌ و اکثریت ساکنان آنرا با کشتار و ظلم و تجاوز آواره ساخته و تعدادی را که اکنون در آنجا بسر میبرند زیر سیطره ظلم و انواع مشکلات و مصیبت‌ها قرار داده‌اند و بالأخره برای همگان روشن شده است که منشاء همه فساد ها که امروز عالم اسلام با آن مواجه است زیر سر اسرائیل اشغالگر و این پایگاه صهیونیستی است و تا این غده سرطانی از پیکر اسلام قطع نشود منطقه روی آسایش را نخواهد دید.


در بخش دیگری از پیام حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید شده است: امسال که از طرفی اتحادیه اروپا حزب‌الله لبنان که سد محکم و مقاومی در برابر اسرائیل اشغالگر است تروریست معرفی شده است و از طرفی دیگر آمریکا فریب سازش را مطرح می‌سازد، لازم است در تظاهرات روز قدس با قدمهای استوارتر و شعار کوبنده‌تر و تصمیم قاطع‌تر، قدرت اسلام را به نمایش بگذاریم تا مشت محکم‌تری به دهان اشغالگران و اربابان آن‌ها با توفیق پروردگار بزنیم.


حزب الله لبنان نماد واقعی مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی است
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه‌ای ملت ایران را به شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرده و از همه مسلمانان خواسته است که با حفظ همدلی و وحدت برای پایان دادن به اختلافات تلاش کنند. در این بیانیه آمده است: روز قدس را در حالی برگزار می‌کنیم که گوشه گوشه جهان اسلام در آتش نزاع، درگیری و فتنه می‌سوزد، از خاورمیانه عربی گرفته تا شمال آفریقا و خلیج فارس و در همه این رویدادهای تلخ ردپای استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مشهود است.


این بیانیه می‌افزاید: امروز علی رغم گذشت 34 سال از صدور پیام تاریخی و حکیمانه امام خمینی‌(ره) و اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، ضرورت و اهمیت این پیام بیشتر نمایانگر می‌شود.

 

در ادامه بیانیه آمده است: امام راحل گویی این روزها را نظاره‌گر بودند که اسرائیل را غده‌ای سرطانی نامیدند و بر اتحاد جهان اسلام برای مقابله با تجاوزگری‌های آن فریاد برآوردند و رهبر معظم و فرزانه انقلاب، این دیده‌بان بصیر جهان اسلام نیز بر این مهم همواره متذکر بودند و تأکید کردند.


در بخش دیگری از این بیانیه که به امضای آیت‌الله محمد یزدی رسیده آمده است: امسال روز قدس از اهمیت فراوان‌تری برخوردار است، تلاش گسترده آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی برای براندازی دولت مردمی سوریه، و نیز اختلافات شدید در کشور مصر و حرکت نابخردانه اتحادیه اروپا در تروریست خواندن حزب الله لبنان که نماد واقعی مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی است ضرورت وحدت میان مسلمانان را دوچندان ساخته است.


این بیانیه می‌افزاید: آری، امروز هدف دشمنان از ایجاد اختلاف در خاورمیانه و شمال آفریقا، ایجاد منطقه امن برای فعالیت رژیم صهیونیستی است؛ از این‌رو مسلمانان باید با حفظ همدلی و وحدت و تلاش برای پایان دادن به اختلافات، نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده و با هوشیاری تمام در مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی و اعتلای خود کوشش کنند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان این بیانیه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمانان و ملت ایران اسلامی، همگان را به شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرده است.


امت اسلامی انزجار خود از صهیونیست‌ها و استکبار جهانی را فریاد بزنند
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه نیز با صدور بیانیه‌ای ملت شریف و روزه‌دار ایران اسلامی و امت بزرگ اسلام در سراسر عالم را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.


در پیام وی آمده است: دوباره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز قدس نزدیک می‌شویم و فریاد «یا للمسلمین» مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین گوش فلک را پر کرده و از طرف دیگر استکبار غربی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین‌الملل با همراهی اروپای از خدا بی خبر در سراسر جهان اسلام از افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، مصر و دیگر کشورهای اسلامی فتنه‌انگیزی می‌کنند و مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند.


از طرفی حزب الله قهرمان که در مقابل تجاوزگری اسرائیل جانانه ایستادگی کرده و طعم شکست را به آن‌ها چشانده از سوی اروپای مدعی تمدن و آزادی اندیشه در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد حال آن‌که نسبت به اعمال تروریستی تنها دولت تروریستی جهان اسرائیل خون آشام هیچگونه تعرض و اعتراضی نمی‌کنند.
بر امت بزرگ اسلام است که در روز جهانی قدس به ندای ملکوتی امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک گفته و در راهپیمایی این روز فریاد انزجار خود را از صهیونیست جهانی و استکبار غربی به تمام جهان نشان دهند.


روز قدس، روز بیداری، هوشیاری و رهایی از قید اسارت است
آیت‌الله مهدوی کنی در پیامی به مناسبت یوم الله جهانی قدس گفت: روز قدس، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین، روز پاسداشت کرامت و آزادی انسانی، روز مقابله با ابرقدرتها، روز بیداری و هوشیاری، روز رهایی از قید اسارت و بردگی قدرت های شیطانی است. به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت یوم الله جهانی قدس پیامی را صادر کرد و خواستار حضور میلیونی مسلمانان در راهپیمایی روز قدس در سراسر ایران و جهان شد.


آیت الله مهدوی کنی در این پیام تاکید کرده است:


روز جهانی قدس روز پاسداشت بیش از نیم قرن مقاومت و مبارزه ملت مظلوم فلسطین است.


روز جهانی قدس روز فریاد آزادی خواهی و گرامیداشت خون هزاران شهید و یادآور رنج‌ها و مرارت های میلیون ها آواره فلسطینی است.


روز جهانی قدس روز بزرگداشت امام خمینی(ره) به عنوان پرچمدار مبارزه با استبداد جهانی و صهیونیسم بین الملل است هم او بود که در روزهای آغازین نهضت اسلامی ملت ایران دو موضوع مظالم آمریکا در ایران و جهان و ستم ها و جنایات رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک رژیم نامشروع در قلب کشورهای اسلامی را هدف قرار داد.


در بخش دیگری از پیام رییس مجلس خبرگان رهبری آمده است: باید این روز بزرگ را گرامی بداریم و عظمت آن را به گوش جهانیان برسانیم امسال نیز آمریکا در غفلت و سردرگمی اعراب و برخی رهبران خود فروخته جهان اسلام دور تازه ای از گفت‌وگوهای سازش را مدیریت می‌کند که با لطف خداوند متعال این تلاش‌ها، همانند گذشته با شکست و ناکامی روبه رو خواهد شد و خط مقاومت جهاد و پایداری مقابل رژیم اشغالگر قدس پرقدرت تر از همیشه در برابر این سازش خواهد ایستاد.

 

مسلمانان در روز جهانی قدس امسال چنین تلاش‌های مذبوحانه‌ای را محکوم خواهند کرد و اجازه خیانت و پا کردن بیش از نیم قرن جنایات رژیم صهیونیستی را به احدی نخواهند داد.

 

روز قدس بیان و گفتمان وحدت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی است
رییس قوه قضاییه نیز راهپیمایی روز قدس را بیان و گفتمان وحدت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت: امسال نیز ملت با بصیرت ایران اسلامی در روز قدس در جبهه‌ای یکپارچه ندای آزادی فلسطین و مظلومیت فلسطینی‌ها را فریاد خواهند زد.


آیت‌الله‌ ‌آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی گفت: روز قدس در واقع ابتکاری عظیم از حضرت امام (ره) بود برای اینکه همه ملل مسلمان جهان را در فریاد بر سر غاصبان فلسطین و استکبار و رژیم صهیونیستی متحد کنند.


آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: ملت بزرگ و با بصیرت ایران هر سال بر عظمت روز قدس افزودند و هیچگاه دلسرد نشدند و امروز نیز که ملت فلسطین تنهاست باز هم کشور و ملت ما حامی مردم مظلوم فلسطین است.


رئیس قوه قضاییه افزود: متأسفانه حتی آنها که مدعی برادری میان مسلمانان هستند وقتی در برخی کشورهای اسلامی بر سر کار آمدند راههای منتهی به فلسطین را بستند و مظلومیت و تنهایی ملت فلسطین را بیشتر به رخ کشیدند اما در همین حال ملت بصیر و بزرگ ایران حتی در شرایط سختی و گرفتاری خود و زمان جنگ تحمیلی هم مدافع ملت فلسطین بود و امروز نیز همچنان آنان را تنها نخواهد گذاشت.

 

ملل مسلمان و آزادی‌خواهان جهان در پایداری و مبارزه با رژیم صهیونیستی وحدت داشته باشند

شورای نگهبان نیز امت اسلامی را به حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس برای تجدید اعلام حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین و تلاش برای آزادی قدس شریف فراخواند.

 

در بیانیه شورای نگهبان امده است: امروز که استکبار جهانی، وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده و با استفاده از این حربه با کمترین هزینه، خون هزاران انسان بی گناه به دست گروهی از مسلمانان فریب خورده در کشورهای اسلامی ریخته می‌شود، لزوم بازگشت به اندیشه‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری که همواره دغدغه وحدت امت اسلامی و تمرکز بر مبارزه با دشمن مشترک صهیونیستی را داشته‌اند، بیش از پیش احساس می‌شود.


حضرت امام خمینی (ره) با بینشی الهی و دوراندیشی شگرف، روز قدس را به‌عنوان کانون وحدت مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به میراث گذاشتند و امام خامنه‌ای نیز به حق، راه روشن آن امام فرزانه را ادامه دادند و اکنون بر ماست که زیر سایه نعمت بزرگ ولایت همچون گذشته شکرگزار نعماتی که خداوند متعال به ما ارزانی داشته، باشیم و با حضور پر شور در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر ضمن تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر ادامه راه بنیانگذار جمهوری اسلامی در وحدت امت اسلامی و حمایت از مستضعفان و محرومان جهان، ثابت‌قدم بمانیم.


اعضای شورای نگهبان با آرزوی محقق شدن وحدت تمامی امت‌های اسلامی و رها شدن آنها از آتش فتنه‌ها و همچنین امید به پیروزی همه مظلومین و مستضعفین در برابر قدرت‌های ظالم و مستکبر، ضمن اعلام حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، از آحاد امت اسلامی دعوت می‌کند با شرکت پرشور خود در این حماسه دشمن‌شکن، ضمن همدردی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر وحدت ملل مسلمان و آزادی‌خواهان جهان در پایداری و مبارزه با رژیم صهیونیستی تأکید نمایند.


برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در 770 شهر و 80 کشور جهان
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را «روز جهانی قدس، بیداری اسلامی، مقابله با ترفندهای نظام سلطه، رهایی قدس شریف» عنوان کرد و گفت: امسال راهپیمایی روز جهانی قدس در 770 شهر و 80 کشور جهان از مبدأ مساجد به مقصد میعادگاه‌های نمازجمعه برگزار می‌شود. دکتر رمضان شریف، رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به این‌که این مراسم در تهران که کانون بیداری اسلامی و مورد توجه جهانیان است، از ساعت 10:30 صبح از مسیرهای 9 گانه به‌سمت میعادگاه نمازجمعه در دانشگاه تهران با سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان برگزار خواهد شد، افزود: بیش از چهارصد خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تهران و بیش از 2500 خبرنگار، تصویربردار و عکاس در سراسر کشور این راهپیمایی بزرگ را منعکس خواهند کرد.

 

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات به مناسبت روز قدس
این گزارش می افزاید: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه روز جهانی قدس با صدور اطلاعیه‌ای از ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور پرشور، انقلابی، آگاهانه و حماسی خود ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه از آرمان بزرگ و مقدس آزادی قدس شریف، خشم و نفرت و انزجار خود را از نظام ظالمانه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل فریاد زنند.


نمایندگان ولی فقیه در استان های مختلف کشور، علما، نهادها و مراکز حوزوی نیز در بیانیه های جداگانه مردم را به حماسه آفرینی در روز جهانی قدس فراخواندند./924/

 

 

/ پايان خبر /  

خبرگزاري رسا 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.