چهارشنبه 16 مرداد 1392 | 10:43
اختصاصی/11
با بزرگان دین
با بزرگان دین
واعظ شهیر حضرت آیت الله شیخ جعفر شوشتری

واعظ شهیر حضرت آیت الله شیخ جعفر شوشتری

ای مردمان،این کلام پیغمبر شماست.هر چند خجالت می کشم که کلام او را بخوانم،خودم و تو گوش به فرمایش او ندهیم. الان پیغمبر(ص) هستیم. می ترسیم در بازار حقیقت این قول را از ما قبول نکنند. به جهت آنکه حقیقتا امتی الان نمی بینیم.(بدی الاسلام غریبا. و سیعودکما کان).اسلام غریب شده است. محمد بن عبدالله (ص) دینش بی کس شده است. کاش همان بی کس شده بود و کسی معترض او به شر نمی شد. از داخل و خارج به او ضربت می زنند، بلکه ضربت ها می زنند. حالا اگر میل غریب نوازی داری، گوش به کلام صاحب دین بده. می فرماید : ای مردمان، جان های شما به گرو عمل های شماست. فک رهن کنید، از گرو بازشان کنید به استغفار کردن خودتان. استغفار دائم لازم و خوب است به خصوص در ماه رمضان زیرا که برای آن در این ماه عزیز خصوصیاتی است... غرور مردم استغفار را میرانده است و اسمش را از میان برده است، دیگر حقیقتی برای استغفار واگذار نکرده.

 تو که غرور داری، استغفار برای تو ثمر ندارد...از غرور مردم می ترسم، عن غریب هلاکشان می کنم.مردم می گویند معصیت خدا را می کنیم و گریه بر سیدالشهدا (ع) نجاتمان می دهد. این حرفشان تیر دیگری است بر سید الشهدا (ع) می زنند که اذیت این بر سید الشهدا (ع) بالاتر است از اذیت های تیرهای کفار.

کسی معصیت کند و خیال کند که گریه بر سید الشهدا (ع) می کنم نجات می یابم، نجات ندارد بلکه سیدالشهدا(ع) از او بیزار است.

در عصر پنجشنبه،شب جمعه که خداوند عالم آمرزیدنی های مخصوص دارد، کاری بکنیم بلکه آمرزیده شویم. ملاحظه کردم آمدم در این دنیا. چندین سال است در اینجا کسب کردم. نمی دانم نفعی بردم یا نبردم. سرمایه ام رفته است. مرا آورده اند برای زراعت، (الدنیا مزرعه الاخره).نه تخمی،نه کشتی،نه صیفی،نه شتوی.فردا وقت درو است، نمی دانم چه درو می کنم؟

دنیا دریای سیاه است. در این دنیا آمده ام، کشتی ام طوفانی شده است. در گرداب بلاها افتاده . نمی دانم غرق می شود یا به ساحل می رسد؟

برگرفته از کتاب مجالس شوشتری

پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.