دوشنبه 28 مرداد 1392 | 10:19
آیت الله ممدوحی:
مصر تاوان اشتباهات مرسی و فقدان رهبر را می‌پردازد
مصر تاوان اشتباهات مرسی و فقدان رهبر را می‌پردازد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تحلیل وضعیت مصر و این که چرا انقلاب مردم این کشور به این سرنوشت دچار شد، گفت: نداشتن رهبر و عملکرد بد مرسی کار مصر را به اینجا کشاند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت":آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشریح کرد: مهم‌ترین مشکل مصر را نداشتن رهبر است و اظهار داشت: بزرگ ترین ضایعه برای یک ملت این است که رهبر نداشته باشند و هرکس به رأی خودش عمل کند.

وی یکی دیگر از ضعف های انقلاب مصر را عدم موفقیت در پیاده سازی ایدئولوژی اسلام عنوان کرد و گفت: قانون کشور اسلامی ایران و نظام مدنی ما برگرفته از قرآن و آیین الهی و حقیقی است اما آنها در این زمینه موفق نبودند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری عملکرد بد مرسی را زمینه ساز شرایط فعلی مصر دانست و ابراز داشت: مرسی دوستان واقعی خود را رها کرد و به آغوش دشمنان پناهنده شد.

آیت الله ممدوحی افزود: بخشی از گرفتاری های مصر ناشی از حمایت دولت از وهابیت بود؛ آنها از خشونت هایی که وهابیت در سوریه انجام می داد حمایت کردند همچنین در شهادت علامه شحاته نیز بی تقصیر نبودند، این کارها موجب رنجش قلب نیمی از مسلمانان شد؛ وهابیت اینها را به وادی بدبختی کشاند، مصری ها امروز چوب این کارها را می خورند.

وی با تأکید بر این که علمای مصر اشتباه کردند، گفت: اگر علمای مصر حواسشان جمع بود کار آنها به اینجا کشیده نمی شد؛ اینها از اول ندانستند باید چه کار کنند و نتوانستند ارتباط شایسته ای با دوستان خود برقرار کنند.

منبع : خبرگزاری رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.