یکشنبه 18 آبان 1393 | 11:40
"عربستان عاملان جنایت حمله به عزاداران را مجازات کند"
آیت‌الله مکارم شیرازی:‌ عربستان نسبت به نفوذ خشونت علیه شیعه در حجاز مسئول است
آیت‌الله مکارم شیرازی:‌ عربستان نسبت به نفوذ خشونت علیه شیعه در حجاز مسئول است
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حمله ‏تکفیری‏‌‏‌ها به منطقه استان الاحساء واقع در شرق عربستان‌ گفت: این جنایت نشان‌دهنده نفوذ خشونت علیه شیعه در داخل حجاز بوده که عربستان دراین‌باره مسئول است.

 

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به باشکوهی مراسم‏‌‏های عزاداری امام حسین(ع) اظهار کرد: نخست باید از همه مسلمانان شرکت‌کننده در عزاداری امام حسین(ع) تقدیر کرد زیرا عزای حسینی امسال باشکوه و بدون مشکل برگزار شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به محکومیت جنایات علیه عزاداران، افزود: حمله ‏تکفیری‏‌‏‌ها به منطقه استان الاحساء واقع در شرق عربستان سبب شهادت 10 نفر و مجروح شدن تعداد دیگری از شیعیان شد که این جنایت محکوم است، بنابراین ما ‏امیدواریم که این مراسم‏‌‏های عزاداری زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر با اهداف امام حسین(ع) شود و در ‏سایه اقامه عزا دشمنان متحمل شکست شوند. 

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مسئولیت عربستان در برابر جنایات رخ‌داده، تصریح کرد: این جنایت نشان‌دهنده نفوذ خشونت علیه شیعه در داخل حجاز بوده که عربستان دراین‌باره مسئول است.

استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت امنیت شیعیان، گفت: باید در ‏عربستان امنیت شیعیان حفظ شود تا شیعه در آنجا احساس امنیت کند، اگر غیر از این باشد شیعیان جهان در برابر این اقدام موضع‌گیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مفتی عربستان در برابر این جنایت موضع گیری می‌کند جای خرسندی دارد، عربستان نیز باید عاملان این جنایت را که به عزاداران حمله مسلحانه کرده‌اند دستگیر کند و به اشد مجازات برساند.

 

 

 

منبع : تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.