چهارشنبه 27 فروردین 1399 | 18:02
وصیت‌نامه شهید «رمضان آتشی»؛
تنها آرزوی من شهادت است
در وصیت‌نامه شهید «رمضان آتشی» آمده است: برای کسی که تنها آرزوی او شهادت بوده، گریه نکنید؛ زیرا پیروز شدم و به منتهای آرزوی خود رسیده‌ام.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع پرس، شهید «رمضان آتشی» یکم فروردین ۱۳۳۸، در روستای قلعه عسکر از توابع شهرستان بردسیر به دنیا آمد. وی تا پایان مقطع ابتدایی درس خواند و سپس به کارگری پرداخت.

رمضان به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در هفدهم فروردین ۱۳۶۱، در دشت عباس بر اثر اصابت ترکش، شهید شد.

در ادامه بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید «رمضان آتشی» را مرور می‌کنیم:

بسم الله الرحمن الرحیم به نام خداوند درهم کوبنده ستمگران و به نام خدای باریتعالی حامی مستضعفان، دشمن مستکبران و زورگویان.

اینجانب رمضان آتشی با آگاهی تمام به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شدم و خوشحالم که در زمان چنین مردی از تبار حسین (ع) زندگی می‌کنم و اگر لایق شهادت باشم، شهید می‌شوم.

از نظر اسلام اگر کفار را بکشید پیروزیم و اگر شهید هم شویم پیروزیم به قول رهبرکبیر انقلاب شهادت برای فرزندان اسلام چیزی غیرعادی نیست و اسلام با خون رشدکرده است از زمان امام حسین (ع) تا به حال که فرزندش امام خمینی است.

از پدر و مادرم تشکر می‌کنم که واسطه‌ای بین من و خدا بودند که مرا به این سن و سال رسانند و در راهی که خودم با آگاهی تمام انتخاب کردم، راهنمایی و تشویق کردند.

اگر لیاقت شهید شدن را داشته باشم از پدر و مادر عزیزم می‌خواهم که برای من عزاداری و گریه و زاری نکنند؛ زیرا از اجر آن‌ها کاسته می‌شود و برای کسی که تنها آرزوی او شهادت بوده، گریه نکنید؛ زیرا پیروز شدم و به منتهای آرزوی خود رسیده ام.

از پدر و مادر مهربانم تقاضای عفو دارم، ممکن است در طول زندگی آن‌ها را ناراحت کرده باشم؛ مرا ببخشید. ممکن است در طول زندگی خواهرم را رنج داده باشم و ان‌شاءالله همچون زینب (س) در ادامه دادن راه شهیدان و رساندن پیام خون شهدا کوشا باشند.

از برادرانم طلب عفو دارم و از آن‌ها می‌خواهم که مرا ببخشند و برادران در سنگر جای برادرانی را که شهید شده اند، پر کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.